Astra g olie vraag en koppeling ontluchten.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g olie vraag en koppeling ontluchten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo beste mede forum leden.

Ik heb laatst mijn astra een beurtje gegeven alleen ik heb er iets te veel olie ingegoten, hij is iets boven het maximale streepje. Kan dit kwaad, of wat moet ik doen of zo laten?

En nu ben ik ook van plan om mijn remvloeistof te verversen alleen heb ik begrepen dat de auto een hydrolische koppeling heeft. Graag wil ik deze ook ontluchten maar waar zit de nippel? En hoe kan ik het beste aan het slag gaan? Eerst remmen ontluchten of koppeling?

Tips zijn welkom!

Gr

Upje. king:

Als de olie net iets boven peil is hoef je je geen zorgen te maken zolang het maa 1 a 2 mm is.

De ontluchtingsnippel zit aan de voorkant bovenop de bak ongeveer onder je accubak.

bedankt!

En je hebt een pm :thumb

Om bij die ontluchtingsnippel te komen is het handig om de accu en de accubak te verwijderen.

Bedankt voor de tips!

Ik heb begrepen dat de koppeling en de remmen het zelfde vloeistof potje gebruikt klopt dit? En op welke volgorde kan ik het beste gaan ontluchten?

Gr

Ja klopt, wat ik altijd doe is effe pompen met het nippeltje dicht en dan een slangetje op het nippeltje nippeltje open en kijken wanneer er vloeistof uitkomt(wel blijven pompen)

En goed opletten dat er geen lucht in zit gebruik ook altijd een transparant slangetje en zodra je klaar bent nippel dicht en remvloeistof eventueel iets bijvullen.

Bedankt voor alle tips en weetjes!

Ik ga de remvloeistof zowiezo verversen het is gewoon zwart van kleur :wtf

Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.