Astra G: Niet goed stationair lopen van 1.6 motor

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G: Niet goed stationair lopen van 1.6 motor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Beste forumleden,

Ik ben net pas nieuw op het forum maar ik ga jullie al bestoken met vragen :D

Ik heb een Opel Astra 1.6 GL van 2001 met +- 110000 op de teller. Ongeveer een 1500km geleden is distrubutie zuigerveren, koppakking, kleprubbers etc vervangen(bijna een revisie) Maar sinds kort loopt hij stationair niet meer goed(wijzer schommelt wat) en de motor maakt wat meer lawaai. Ik zag wel dat de pakking bij de bobine lek was (waar de bobine tegen de kop aanzit laat ik maar zeggen) Zou dit eventueel het slechter stationair lopen kunnen veroorzaken mischien i.v.m valse lucht? iemand een idee??

ooh ja, en soms bij het starten krijg ik wat blauwe rook, dealer zegt dat dat nou nog normaal is met soort ‘revisie’ wat is gebeurt klopt dat??? :angel
    alvast bedankt allemaal

het komt vaker voor dat er blauwe rook uit komt met een gereviseerde motor ,hij moet nog ingereden worden ,dit verdwijnt na ongeveer 1000 km .

het klinkt misschien raar maar, hoe betere olie je gebruikt tijdens het inrijden ,hoe langer het duurt voor dat die ingereden is,vaak word er tijdens het inrijden minerale olie gebruikt,een hoop weten dat niet en doen er fullsyntheet olie in.

Ok dat is fijn om te weten, wat er voor olie in zit weet ik niet heb sinds de revisie niet meer gekeken. Dus maar afwachten tot ie goed is ingereden. Nu nog wat vinden op dat ander probleem :hmmz

Sinds dat ik de bobine heb vervangen (1 van de sloop) loopt die een 200 toeren hoger in stationair.
    Kan je er anders een filmpje van maken?
    Is het namelijk onregelmatig: Bijna afslaan of schommelend tussen de 700 en 1000?

de wijzer schommelt tussen de 700 en 1000 toeren. Toevallig sinds vandaag geeft hij motorstoring aan en er komen echt harde ‘plof’ knallen uit de uitlaat, dus morge breng ik hem naar de garage voor laten uit te lezen(ze zijden word kosteloos nagekeken). Dus ik hou jullie wel op de hoogte wat eruit komt.

Het blijk uit dat er een bougie vol met olie zat. En echt vol, zo erg dat hij niet meer kon vonken (bougie 3). De garage zegt dat het door de klepsteelrubbers is veroorzaakt. Iemand met dezelfde ervaring?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.