Astra G, motorgeluid anders na vervangen distributieriem ?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G, motorgeluid anders na vervangen distributieriem ?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Beste allemaal,

Van mijn Astra G zijn de distributieriem en waterpomp vervangen maar vanaf het eerste moment dat ik daarna de motor startte vond ik het motorgeluid anders : rauwer/groffer en er klinkt een hoge pieptoon. De garage kan niets vreemds ontdekken aan het motorgeluid, wellicht kunnen jullie even meeluisteren ? Het gaat om een Z16XE benzine en ik weet niet goed hoe ik de link moet neerzetten, hopelijk lukt het zo.

https://youtu.be/xr422Qcy2R0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt.

Deze video is privé.

De video is aangepast, volgens mij …..

Is de pieptoon niet meer te horen als je gaat sturen? Pieptoon kan ook je stuurpomp zijn. Bij het vervangen van de riem moet de motorsteun aan een kant los? Toevallig lekje in de uitlaat ergens? Verder hoor ik niet echt wat raars, mischien hebben ze een vaccum slang los gehad en niet goed vastgemaakt. Controleer eens bij het tankontluchtingsklepje (zit op het luchtfilterhuis). Dan gaat die wat hoger in toeren lopen.

dat klink niet best, lijkt wel een diesel bus :D

als ik naar je filmpje kijk dan lijkt het of dat er een slang niet goed op zit, rechts bovenop de vierkante inlaatbox bij 0,18 seconden op je filmpje.

op de foto zit op die plek geen verbinding en, misschien zie ik het wel verkeerd maar, op jou filmpje lijkt daar wel een slang/verbinding te zitten die er niet goed opzit, rood omcirkelt.

het geluid lijkt ook alleen van de rechterkant kant te komen en, niet bij de distributie klopt dat?

Na een software update om de egr uit te schrijven klinkt de motor een stuk beter, de hoge piep had te maken met de regulering van het elektronisch gaspedaal.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.