Astra G met wat foutcodes

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G met wat foutcodes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

ben gisteren een Astra G gaan ophalen als donorwagen.
    Bedoeling is hem te verkopen in onderdelen wegens carrosserieschade, hoge kmstand en nog wat zaken.

De wagen heeft ook wat foutcodes, en omdat ik graag weet waar ik voor sta, zou ik jullie hulp willen inroepen om even mee te denken wat deze zouden kunnen betekenen.

Hier gaan we:

– C0040: onderbreking van sensor rechter voorwiel (lampje TC en AB branden; zal waarschijnlijk hieraan liggen? Sensor stuk?)
    – 164 onjuist signaal koelvloeistof-temperatuur (wagen heeft bc, kan hem goed uitlezen en wijzertje geeft denk ik ook juist aan: wat kan dit zijn?)
    – 47 Motorvoeding centrale portiervergrendeling: spanning laag (centr vergrendeling doet het niet, niet op afstand en ook niet met sleutel in slot en draaien)
    – 69 : onbekende foutcode (??)
    – 87 : onbekende foutcode (??)
    – nog wat foutcodes ivm radio, maar zit een andere in dus ligt waarschijnlijk daaraan.

Iemand die hier raad mee weet?

Hieronder even wat plaatjes:

Alvast bedankt voor ’t meedenken!

– C0040: onderbreking van sensor rechter voorwiel (lampje TC en AB branden; zal waarschijnlijk hieraan liggen? Sensor stuk?)

* Dit is bijna zeker weten de abs sensor kapot. (dit kun je zelf oplossen door een nieuwe wielnaaf met abs sensor te kopen). Via e-bay rond €40).

De rest van de foutcodes zeggen mij niks. Als ik jouw was zou ik de wagen met een tech II en of Op-com uitlezen dan krijg je naar mij mening volledige foutcodes waar je wat mee kunt.

Bedankt alvast!

De wagen heb ik vanmorgen uitgelezen met de opcom, het is zo dat ik aan deze foutcodes gekomen ben :).

Dus zoals ik ze hierboven vermeld, staan ze ook in de opcom als ik de wagen uitlees.

Ook de twee “onbekende” foutcodes, staat letterlijk “onbekende foutcode”

Geen ervaring met de codes. Misschien heb je hier wat aan:
    47 Even logisch geredeneerd: lage spanning duidt op “kortsluiting”. De deur is een deel waar water doorheen loopt dus met roest kan het te maken hebben.

Klinkt inderdaad logisch… Zal ik even nakijken.

Verder nog iemand wat ideeën?

Niemand die hier raad mee weet verder?

Het zijn vooral de tweede en de derde foutcode waar ik wat meer info over zou willen vergaren.
    Maatie heeft al een idee aangereikt, maar misschien dat iemand anders deze foutcodes zelf al is tegengekomen?

Komen de fouten ook terug als je ze wist?

Nog niet getest eigenlijk…
    Zal ik een van de komende dagen eens proberen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.