Astra G HB kofferklep: sterkere luchtveren?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G HB kofferklep: sterkere luchtveren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275542

    Hallo,

    ik heb een gecleande kofferklep met opc-spoiler die ik op m’n Hatchback ga installeren.

    Nu zou ik graag hebben dat de kofferklep bij het openen automatisch volledig open gaat, dus naar de hoogste stand. Niet enkel de eerste anderhalve centimeter door poppers :p.

    Hoe kan ik dit het beste bereiken? Sterkere luchtveren met veren errond gedraaid ofzo? Of zijn er andere manieren?

    Bedankt alvast!

    Chris

    #18311551

    ik heb zelf ook een gecleade klep op mijn astra G
    en daar heb ik meteen nieuwe gasveren gemonteerd die sterkers zijn en bij mijn
    blijft de klep ook met gebruik aan de popper benenden.

    dus ik denk dat het niet gaat

    #18311552

    als je je klep maximaal open wil hebben zul je overmoeten stappen naar iets electrisch.. een gasveer heeft simpelweg onderin geen duwkracht… ( daarom dat normaal de achterklep na 50% van de weg zelf naar beneden valt)
    een “Lineaire Actuator” zou een uitkomst zijn.. alleen zul je deze op een andere plek moeten installeren want tussen de klep en chassis gaat niet passen.. daar zijn ze te dik voor en je moet een remote aansturing hebben voor ontgrendelen en openen tot sluiten en weer vergrendelen

    ik zou dan wel een “high speed gear” pakken anders in geval van regen sta je een paar minuten te wachten voor je klep open gaat

    #18311553

    Hahaha, nou beeld ik me dat zo in, wachten tot die rotte klep eindelijk open os aan slakkengang :p.

    En extra spiraalveren tussen de gasveren, om de eerste paar centimeter te overbruggen, is dat wat?

    #18311554

    waar wil je die veerplaatsen dan?? want je achterklep heeft een gasveer links en rechts.. dat is een metalen staaf met een kunstof/rubberachtig menbraan wat in en uit de cilinder gaat.. daar zit geen spiraalveer in

    #18311555

    Weet ik wel :p.
    Maar als je ff wat opzoekingswerk doet, zie je dat sommigen rond die dunne staaf die in en uit de demper zelf gaat zeg maar, een extra veer plaatsen om de eerste paar centimeters wat extra stuwkracht te hebben.

    Zoals op deze foto (geen Opel en ook niet mijn foto):
    http://s303.photobucket.com/user/thecasparnova/media/f2b7e09940fe1279f1daa051a13eb7ce.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.