Astra G hatchback achterbank (vloerbeugel)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G hatchback achterbank (vloerbeugel)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Even voorstellen (ben nieuw op dit forum):

Mijn naam is Michel Uiterwijk, 44 jaar, programmeur van beroep en woonachtig te Wageningen met vrouw en 2 kids (12 en 15). Sinds 2004 zijn wij in het bezit van een Opel Astra G hatchback uit 2000, welke vooral tijdens de vakanties een hoop kilometers maakt ;-)

De kinderen groeien als kool, maar de achterbank heeft geen hoofdsteunen.
    Via onderdelenlijn een vergelijkbare achterbank met hoofdsteunen op de kop getikt, maar nu past de vloerbeugel niet in de schroefgaten (afstand tussen de gaten is veel groter). Zie foto hieronder.

De beugels wil ik dus verwisselen en aan de zijkant zit wel een grijze Torx50 bout maar deze krijg ik echt niet los (alle bankdelen geprobeerd).

Is er een truuk om deze bout los te krijgen?

Groeten, Michel.

.

Met een goeie ratel die een lange steel heeft moet dit lukken. Met een schroevendraaien kun je niet genoeg kracht uitoefenen. Je kan proberen wat kruipolie erop te spuiten en even laten inwerken.

Heb al met een (redelijke) ratel geprobeerd, maar echt geen beweging in te krijgen. Zal nog wat kruipolie in doen en korte tik met hamer proberen (schrikeffect).

Neem aan dat ik de bout linksom moet draaien?
    Dus zoals de meeste schroeven…. Lefty Loosey, Righty Tighty ;-)

Draait de goede kant op… Zitten alleen vast met Locktide, vandaar dat het erg lastig is om los te krijgen. Verlengen dus die ratel van je :jerry

Succes and Greetz Emiel

Als je eens alleen de hoofdsteunen op de bestaande achterbank zet, is toch veel makkelijker, dit is namelijk altijd voorbereid.
    Kwestie van op de juiste plaats gaten maken in de stof / schuim, kunststof pennen er in slaan en hoofdsteunen er in duwen.
    Destijds met mijn Astra G ook zo gedaan.
    Die achterbank die je nu hebt is die niet van een station?

Bedankt voor alle tips!

Vanochtend geprobeerd om de bouten los te draaien na wat WD40 te hebben gebruikt, maar dat is slechts deels gelukt. Kostte heel veel kracht (met verlengde ratel) en 1 bout is eraf, de ander is dolgedraaid :(

Wss was de achterbank idd van een station, maar zal dit navragen bij de leverancier.
    Dat met overzetten van hoofdsteunen wilde ik eigenlijk als laatste optie doen…
    Kan ik de bestaande hoofdsteunen met pijpjes er makkelijk uit halen of moet ik nieuwe pijpjes zoeken?

Heel makkelijk is het niet om de pijpjes te verwijderen: je moet links en rechts 2 weerhaken induwen en tegelijkertijd trekken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.