Astra g dilemma keuze houden of andere opel.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g dilemma keuze houden of andere opel.

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Ik heb al een tijdje een astra g uit 98 met een 1.8 16v automaat.
    Gister bij de opel test dag geweest en daar zeide ze ook tegen me dat ik een mooie auto had die er goed bij stond kwa onderhoud enzo en was dus ook geslaagd voor het winterplan op de accu na(Niet opel).
    Autotje heeft nu 113xxx gelopen en er hoeft zeker geen onderhoud gedaan te worden alles is gewoon goed, of vrijwel nieuw.

Maar het enigste wat me tegen houdt is de automaat. 50liter en ik rij ongeveer 400km tot 450km op een tank ongeveer.
    Ik rij geen extreem lange afstanden. Maar me calibra v6 had hier totaal geen moeite mee haalde altijd 600km op een 60liter tank.

Wat is de besten keus? Auto verkopen en een astra kopen met een versnellingsbak? Of moet ik gewoon door rijden met deze auto.
    Want onderhoud op een andere auto kost ook weer extra geld.

Of zou chippen nut hebben? Dan ga ik niet voor de pk’s maar hopelijk voor iets zuiniger…. Of heeft het geen nut wegens de automaat?

Ik hoor graag wat jullie meningen zijn.

Chippen heeft vooral bij een geblazen motor (met turbo) nut.
    Dus chippen is naar mijn mening zinloos.

Ik zou de vraag aan jezelf stellen, wat voor verbruik wil ik halen?
    Weeg de kosten voor het inruilen op tegen de kosten van het brandstofverbruik nu.

chippen zinloos, resultaat bij NON turbo motoren is bijna nihil.
    Automaat verbruikt nou eenmaal iets meer, maar korte (stads?)ritjes helpt dan ook niet, zeker niet wanneer het kouder word (auto choke?), (achteruit)verwarming, airco etc.

De beste besparingstip..http://www.hetnieuwerijden.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Werkte enorm goed bij mijn diesel (handbak ivm uitrollen), maarook bij de TDI met dsg ging ik van 1 op 16 naar ruim 1 op 22 (beide volgens bordcomputer).
    Met de 1.8 primera (bj 2000) normaal gebruik 1 op 12,5/1 op 13,5 (ligt er aan of mijn vrouw of ik erin rijd) heb ik eenmalig een volafgetankte auto leeggereden (leeggedreven) ;) met als resultaat 1 op 18, oftewel zo’n 975 km!! (auto stond toen al over de 2 ton, nu op bijna 270K).

En nee, ik rijd niet altijd zo sloom, maar rijd wel beter mee in het verkeer, scheelt me veel boetes, nauwelijks tijdverlies, en zit rustiger en minder opgefokt achter het stuur, en heb ook nogeens tijd om wat zinnings te doen (zakelijk bellen, besprekingen/ offertes doorlezen).
    Heb zelfs ook in de top10 van multilease gestaan (meest onzuinige rijders) in het begin van mijn buitendienstcarriere.

Inruilen word ik ook niet vrolijk van. Is gewoon inkoop prijs bij een handelaar of dealer.
    Verkoop particulier levert het meeste op.

Maar of ik weer zo’n auto terug koop als deze kwa onderhoud… is ook maar geluk hebben.

Maar chippen valt dus al af.

Je weet nu wat je hebt, een goeie dus.
    meestal, niet altijd.. koop je de ellende van iemand anders,
    ik zeg houden en idd je rijstijl wat proberen aan te passen.
    maar dat van die automaat klopt heel goed, ik had hiervoor een Zafira automaat, ook ik haalde maar 450km op een tank.
    maar die moest weg om andere redenen.

automaat loopt iets rijker, ik pak met een Astra F 1.6 16v ruim 550/600 km op een tank snelweg. vrij netjes dacht ik.

Automaat loopt niet rijker, maar gooit meer energie weg door slip van de Koppelomvormer, dat is verloren vermogen en brandstof.. gaat allemaal op in Warmte (Wrijving)

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.