astra g deuren dempen met bitumen matten of dynamat?

Forumindex Forums Modellen Astra astra g deuren dempen met bitumen matten of dynamat?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

hallo ik wil binnekort m’n deuren gaan dempen. bitumen matten zijn goedkoper dan dynamat plaatjes. hopelijk kunnen jullie mij hiermee op weg helpen, met wat ik het beste kan toepassen. mocht blijken dat danymat een stuk eenvoudiger te bewerken is, maar wel duurder dan wil ik toch voor dynamat gaan.

wat is jullie ervaring hiermee?

bij rondevries kosten 4 dynamat platen van 91X30cm 59 euro. is genoeg voor beide voorpotieren.
    bij pimtensten kosten eenvoudige bitumen plaaten per stuk 2.95 euro voor 25×50 cm. qua verhouding is dynamat dus zeker 2x zo duur.

en dempen jullie dan alleen het gedeelte van de deur waar het deurpaneel op gemonteerd zit? of ook binnen in de deur, tegen de achterkant van de buitenscherm aan zeg maar.

ik denk dat je dit beter kan vragen in het audio topic.

maar ik ben zeer te vreden over dit produckt
    http://silentcoat.hifimotive.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

is een produckt van audio system en vindt het heel makkelijk te verwerken.
    ik heb trouwens heel me deur gedempt ook de buitenkant van de binnendeur.
    en de gaten dicht geplakt dat je een geslotenkist maakt.

zorg wel dat je onderste gaten open blijven anders krijg je een vissen kom.

Dynamat niet doen!! Veel te duur voor wat je krijgt..
    Idd voor silentcoat gaan, echt super spul..

Ik gebruik zowiezo alles van hifimotive, goed voor een betaalbare prijs.
    Mn complete deuren volgeramt met silentcoat en t verschil is zo groot tegenover gewoon bitumen..
    Plakt trouwens ook een stuk beter, is flexibel en makkelijk te knippen etc.

super reacties! silentcoat is idd een stuk goedkoper wat het verhaal leuk maakt. De reden dat het het hiervraag is omdat in in het astra forum gedeelte veel meer mensen komen kijken dan bij ice.

@bluns
    en jeroen88, rijden jullie ook een astra g? weten jullie nog welke dikte jullie toegepast hebben van het silent coat? 2 en 4 mm is verkrijgbaar.

ik ben bang als ik 4 mm ga gebruiken dan m’n deurpaneel niet meer op de deur past doordat 4 mm misschien toch te dik is? als ik ga dempen wil ik ook gelijk de binnenkant meeplakken.

gaan de deuren hier na verloop van tijd niet doorhangen, door het extra gewicht?

Ik heb de binnenkant van de deur gedaan met 4mm, de beplating van de deur met 2mm en daarover een laag van dat schuim.
    Het deurpaneel zelf doe ik niet, ik vind dat onzin wanneer een paneel goed bevestigd is, en het schuim helpt ook al ;)
    Maar het verschil is gewoon super en ja ik rijd ook een G

ik heb in heel me auto 4 mm gedaan.
    me broertje heeft 2mm in zijn deur gedaan.

je merkt er helemaal niks van,kwa zwaarte.
    en ik heb ook me deurpaneel niet gedaan.

we rijden samen allebij een astra g opc.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.