Astra g 2004 start moeilijk

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g 2004 start moeilijk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Beste lezers, ik zit met het volgende probleem.

Sinds een week of 3 start mijn astra zeer moeilijk, als ik de auto wil starten lijkt de startmotor erg zwaar het vliegwiel aan te zwaaien. Daarnaast hoor ik tijdens het starten iets (relais?) klikken in de zekering kast. Dit geluid hoorde ik voorheen nooit.

Ik heb de accu gemeten maar dat was allemaal prima in orde, alle zekeringen bekeken en die waren ook allemaal nog goed.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Vermeld eerst het even het motor type dan kunnen we wat makkelijker tips geven.

Maar het klinkt als een slechte massa op het chassis >> motorblok naar chasis. Of
    Accu naar Chassis.

hoe heb je de accu gemeten?
    gewoon spanning meten met een multimeter is zinloos.

en je dynamo zorgt niet voor het starten, de startmotor doet dat….

maar meet eens de laadspanning, dus auto starten, en dan op de accupolen meten.

moet tussen de 13,8-14.4 volt liggen.

dan alle verbruikers aanzetten, ventilator, achterruitverwarming, lampen enz…

en dan weer meten, spanning zakt wat in, maar mag niet lager dan ongeveer 13-13.3 volt komen.

is dat allemaal goed, dan even je accu na laten meten bij een garage, die hebben daar een fijne speciale meter voor.

@sjoerdie,, ja sorry hahah had het even verkeerd..
    Is ook logisch..
    Ik zal straks nog eens even doormeten..

@stefandti

De motor nummer is Z16SE.
    Ik zal ook direct even de massa nakijken voor zover mogelijk.

Ik laat weten wat de uitkomst ervan is

motortype is niet belangrijk hiervoor.

massa kun je nameten,

als je de laadspanning meet, op de plus en min pool, dan even op de plus-pool, en de massa op de dynamo meten(gewoon op de buitenkant op een mooi blank stuk)

Dat kan gewoon met de multimeter toch!?

Motortype is wel belangrijk.

De 1.7diesels hebben een geregeld laad systeem…
    maargoed het betreft een Z16SE.

Begrijp alleen niet zo goed het verhaaltje dat de dynamo moeilijk aan de gang lijkt te komen…

Willem

Wim-V6,, het gaat om de startmotor,, deze lijkt zeer lastig op gang te komen..
    Ik had het even verkeerd getypt..

Andere Accu al geprobeert, of wat er gebeurt als je GOEDE startkabels gebruikt???

Willem

Met de accu is er niets aan de hand,, ik zal eens kijken wat er gebeurt met mn startkabels..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.