Astra G (2000) Motormanagement lampje gaat branden en vanzel

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G (2000) Motormanagement lampje gaat branden en vanzel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo mede opel-rijders,

Ik heb sinds kort een Opel Astra G uit 2000 gekocht, en nu zit ik met een vreemd probleem.
    Als ik ongeveer 100km/h in de 5e versnelling rij (ergens tussen de 3000 en 3500tpm?) wil de auto soms nog wel eens raar gaan doen: Hij gaat een soort van kort inhouden, en dan weer accelereren (net alsof je heel zenuwachtig met je voet loopt te stampen en loslaten) en mijn motormanagement lampje gaat branden. Dit schokken/’hikken’ duurt maar kort, en dan blijft het lampje aan, als ik vervolgens accelereer naar 120km/h of afrem naar 80km/h gaat het lampje weer uit.
    Wanneer ik dan weer naar 100km/h accelereer gaat hij soms WEL en soms NIET aan (met/zonder schokken). Ook is duidelijk een extra stootje vermogen te voelen vlak voor het lampje weer uit gaat (alsof het inhouden ineens ophoudt en je gas geeft)

De auto heeft onlangs een beurt gehad waarbij de filters e.d. zijn vervangen, bougies, en vloeistoffen. Dit heeft niks veranderd.

Ik ga in ieder geval de auto laten uitlezen, want ik ben toch wel benieuwd wat het motormanagement mij probeert te vertellen :wtf

Hebben jullie voor mij een indicatie van wat ik zelf (een relatief onervaren sleutelaar) kan controleren of proberen? Of is er iemand die hetzelfde probleem heeft/had en die hier een oplossing voor weet?

Bij voorbaat dank! king:

Edit: Slordig, vergeten motor te vermelden, betreft een 1.6XZL of XEL? (8 klepper & ik heb airco) (sorry heb de papieren even niet bij mij liggen)

Ik zou het zo niet weten maar wellicht is het voor de heren techneuten wel van belang welke motor erin ligt.

U had gelijk, heb het even veranderd, bedankt!

Motor die slaat in beveiliging, en dan indd laten uitlezen storing slaat die namelijk op.

tja toch even uitlezen denk ik geef je het meeste duidelijkheid

kan vanalles zijn bougiekabels, bobine(als dat erop zit), gasklep.
    zeg maar iets zijn wel dingen die vaker voorkomen maar ja ben niet zo techniche . :angel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.