Astra G 2.2 coupe kan iemand mij helpen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2.2 coupe kan iemand mij helpen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

hallo , ik heb een Astra G 2.2 Coupe en ik heb sinds een tijd start problemen.
    het is niet altijd maar de laste tijd vaker . als ik de auto wil starten draai ik de sleutel en alles in de Dash gaat aan zoals het hoordt en ik hoor ook de benzine pomp starten maar als ik de sleutel door draai om de motor te starten dan gebeurd er niks. de motor draai niet en ik denk dat de start motor ook niet. als ik blijf proberen dan gaat die wel eventueel aan en meestal als die langer stil staat dan start die ook meteen. en als de auto geduwd wordt dan start die wel . :swear
    kan iemand mij helpen? ik denk start motor problemen maar ik weet niet zeker en wou wat zekerheid voor dat ik de garage in ging.

alvast bedankt

Luis

Als je voldoende voltage hebt lijkt het inderdaad op de startmotor die weigert maar het kan ook de accu zijn die te weinig vermogen geeft om jou startmotor rond te gooien, dit moet je eerst even uitzoeken/meten.

ik heb laste ANWB voor gebeld en hebben ze alles gemeten en was in de raport alles ok.zeker de accu heeft hij mij gezegd dat in order was. hij had ook de startmotor getest maar toe start de auto gewoon dus natuurlijk was dat ook ok.

Kan dit niet aan het blokje achter het contactslot liggen? Dat de sleutel gewoonweg de laatste stap om te starten niet maakt.
    Dat had je met de oudere astras en kadetten altijd wel een keer in je leven.
    Het lijkt zo omdat er helemaal niks gebeurt zeg maar.
    Ik ken alleen het contactslot van een astra g niet goed.

Als de startmotor te weinig stroom krijgt of kapot is hoor je meestal wel een tik of klik geluid en gaan meestal ook de lampjes in je dashboard iets dimmen van het proberen.
    Hier lijkt het alsof dat helemaal niet eens gebeurt.

ik vind alleen raar dat geduwd start dan wel … als het aan de sleutel lag dan zou het helemaal niet starten ,of zie ik dat verkeerd?
    en ik heb met allebei de sleutels geprobeerde . als dat zo zou zijn dan zou het met de reserve sleutel moeten starten ,of?

Zie je inderdaad verkeerd…

Als je hem aanduwt gebruik je de laatste stand van het contact niet…. ;)
    (de standwaarbij de sleutel terug veert)
    Die opmerking van kaneelschep is dus helemaal geen gekke gedachte

T is wel.zeker dat er n probleem.zit in t start traject
    Dus dat kan.zijn de startmotor of start.relai.s(zit op de startmotor)
    Of wel in de bedrading / schakeling naar de startmotor toe….

Kan.simpelweg in vervuiling in dat contactblokje zijn…
    Dat die daarom de ene keer wel andere keer geen contact maakt…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.