astra g 1.8 16v tikt niet meer eindelijk weg

Forumindex Forums Modellen Astra astra g 1.8 16v tikt niet meer eindelijk weg

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

ik heb een astra g 1.8 16v van 1999

kilometerstand : 187000

ik heb het volgende probleem:

de motor tikt zo wel koud als warm

heb het volgende al vervangen

drijfstanglagers , hydraulische klepstoters , motor al gefluscht en orginele 5w30 olie er in gedaan met olie filter

wie weet nu nog wat ik kan doen wordt een beetje moe er van :swear

Je kan de oliedruk meten als je dat nog niet gedaan heb. Je lampje kan wel uitgaan maar dat zegt niks of jij een halve bar druk heb of dat je 4 bar heb.

Heb je er last van bij belasting of ook bij stationair lopen? Je waterpomp kan ook de geest gegeven hebben, die maakt dan ook geluiden.

Dikke kans dat de oliedruk te laag is.

ik heb het zowel met belasting als zonder belasting van de motor ik ga morgen wel ff kijken voor een andere oliepomp en dan kijken of het over is daar mee want wordt er gek van

@opelfreak1975 wrote:

ik heb het zowel met belasting als zonder belasting van de motor ik ga morgen wel ff kijken voor een andere oliepomp en dan kijken of het over is daar mee want wordt er gek van

hoe ist met je automatisch ramen sluiten op je afstandsbediening nog afgelopen? is je dat nog gelukt, of was jij dat niet?

nee daar ben ik nog niet uit het lukt nog steeds niet om het aan de gang tekrijgen

vandaag eindelijk nieuwe motor ingebouwd en tikken is weg eindelijk , maar nu heb ik weer gvd olie lekkage bij nokkenassen en oliefilterhuis
    maandag maar weer ff verder kijken.

nu maar ff autoloos weekend :???:

Enkel omdat hij tikte nieuw motorblok erin?
    Zou ik niet zomaar doen, eerder als hij zelf gewoon de geest geeft…

maar als je al van alles heb vervangen , en ze zeggen dat het een kantelende zuiger kan zijn dan kunnen de kosten hoger zijn dan wat ik nu voor een motor heb betaald , want had al nieuwe hydraulische klepstoters , drijfstanglagers , nieuwe olie vervangen en was er nog steeds dus heb vandaag een ander blok erin gehangen lag er trouwens met 4 uurtje in viel allemaal reuze mee

up

Kantelende zuiger veroorzaakt een storing in het motormanagement… en meestal HEEL veel olieverbruik

dus of dat het was??? ik heb twijfels.

morgen weten we het want dan gaat de oude motor uit elkaar

Daarom had ik eerst nog even de oliedruk gemeten voor de zekerheid

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.