Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 16v opties voor meer pk?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235751

    Hi,
    Ik vroeg me af of ik mijn Astra G 1.6 16v beetje meer pk’s kan geven zonder dat ik teveel geld moet gaan uitgeven.

    Ik las net over Luchtfilterbox Begrenzers verwijderen en ga morgen uitproberen. Als er meer zoiets zijn, wil ik graag horen.:)

    mvg

    #17857235

    ppppffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff gaan we weer.

    W A T V O O R M O T O R T Y P E L I G T I N J O U W A S T R A

    O P T I E 1 X16XE

    O P T I E 2 X16XEL

    O P T I E 3 Z16XE

    IS DAT NU ZO MOEILIJK OM ERBIJ TE ZETTEN:argue:argue:argue:argue:argue:argue

    #17857236

    Andere auto kopen

    #17857237

    [rquote=1915586&tid=146528&author=Baas J.]Andere auto kopen[/rquote]:wors:wors:wors:wors:wors:wors

    #17857238

    die paar PK’s die je eventueel meer zou krijgen zijn net zo goed merkbaar alsof je windkracht 5 tegen je hebt tijdens het rijden of windkracht 6, niet meerbaar dus …

    #17857239

    Hoezo? Je kan gewoon een Dbilas turbokit kopen.. Dat is niet een paar pks meer maar meteen naar de 210 pk
    Alleen ben je dan wel 5000 euro verder..

    #17857240

    [rquote=1915606&tid=146528&author=Bluns]Hoezo? Je kan gewoon een Dbilas turbokit kopen.. Dat is niet een paar pks meer maar meteen naar de 210 pk
    Alleen ben je dan wel 5000 euro verder..[/rquote]

    :hmmz

    [rquote=1915501&tid=146528&author=Erdem078] zonder dat ik teveel geld moet gaan uitgeven. [/rquote]

    #17857241

    hehe sorry ben nieuw hier..

    het is Z16XE

    #17857242

    ik denk dat je die how to “luchtfilter begrenzers verwijderen” gewoon moet doen en het daarbij moet laten.
    eventueel inlegfilter van green of K&N en dat was het wel.

    andere opties worden al gelijk een paar honder euro of meer.

    je had gewoon beter meteen een 2 liter auto moeten kopen in het begin denk ik.

    #17857243

    wat ik begreppen heb is,dat een z16xe motorisch niet is te tunen,er zijn geen tuning delen voor

    #17857244

    nou, zal je even waardevolle info geven.

    Ik heb een astra g met een z1.6se erin (1.6 8v met standart 84pk.

    Er hebben al heel wat mensen meegereden met mij, allemaal vonden ze hem zeker niet vlot.
    laatst heb ik wat dingen aangepast, die zelfde mensen weer mee laten rijden, en heb al veel positieve reacties gehad.
    o.a. dat hij vlotter doortrekt, en gewoon een stukje merkbaar vlotter is.

    wat er aan gedaan:

    -mid demper vervanger en remus duplex
    -cold air caron intake met turbo propellor
    -hij is gechipt, en kreeg er 10pk bij.

    het laatste raad ik je zeker aan, koste 250 euro, maar je heb er heel veel plesier aan.
    hij liep altijd rond de 1.11, ik rijd nu vlotter dan anders, en rijd nu 1.13
    al met al ben ik er erg blij mee, uitlaat systeem heb ik er al tijden onder zitten, cold air intake nog maar pas (geeft geen tot nouwelijks extra geluid.



    #17857245

    de z16xe = een 16 klepper, z16se is een 8klepper.

    zijn2 totaal verschillende motoren:sleeping

    #17857246

    dat weet ik, was even ter extra info, een 16v kan je ook chippen, en kan ook een cold air intake op

    #17857247

    en zelfs dan trekt ie geen worst van tafel

    allemaal weggegooid geld

    #17857248

    Als je sneller wilt zijn moet je je onderstel aanpakken….snelheid die er niet uit hoeft in een bocht scheelt ook weer accelereren. En goed leren rijden en luisteren naar de motor. Een 1.6 16v moet je niet helemaal in het rode doorjassen, schakelen bij 5.500 toeren rij je al veel sneller. Ik zet er toch redelijk wat volk mee te kakken. Voor de rest, chipje hier, buisje daar, en dan win je net aan 10 pk als je heeeeeeel erg je best doet.

    Maar het belangrijkste, als je kan rijden rij je 3 kwart al zoek…

    #17857249

    een paar pk meer is altijd meegenomen, maar vooral nm aan trekkracht meer is belangrijk, zeker als het koppel onderin begint, mijnvrouw vond het allemaal maar onzin, tot ik de restrictiepijp eruit haalde en het zelfs haar opviel dat het beter rijdt.
    nu nog een keer chiptunen.

    #17857250

    Je mag mijn auto overkopen voor een leuk prijsje.. Kun je motorblok omlepelen :P

    #17857251

    ik heb eens geneust op het www en speciaal op het astra ownwers club

    de z16xe is niet via obd te chippen, hier moet de ecu voor uitgebouwd worden=duur
    na het chippen heb je ongeveer 12 pk en 10Nm meer tot je beschikking

    naast een aantal andere ingrepen kom je met een z16xe op maximaal 24 pk meer uit meer zit er niet in

    voor die 24 pk moet je echter wel diep in de buidel tasten zoveel dat het niet lonend is.

    #17857252

    Mooi man die luchtinlaat van hierboven.

    Loopt ie alsnog over de uitlaat heen.
    Wordt de aangezogen lucht alsnog warm…………:cry

    #17857253

    Wel 10nm?? haha wat een wereld van verschil ! :jerry

    #17857254

    Tussendeorenpeekaas

    #17857255

    voor het zelfde geld wat je wilt weg gooien door die 1600 te tunen kun je ook een leuke andere motor kopen…..

    #17857256

    Zoals hierboven gezegd wordt kost een chip 250 euro….2 km meer op een liter benzine. Hoeveel moet je dan rijden om die chip er uit te krijgen?

    #17857257

    ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten… hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?

    #17857258

    [rquote=1916093&tid=146528&author=Baas J.]ik krijg altijd t idee dat mensen met een 1.6 er niet goed over nagedacht hebben voordat ze de auto kochten… hoeveel topics zijn er al wel niet voorbij gekomen?[/rquote]

    dat was ook de reden dat ik een 1800-125pk kocht. loopt toch net wat lekkerder als een 1600.

    een maat van mij heeft een 1.6je, tja als je niet wilt inhalen is het prima toch ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.