Astra G 1.6 16v op LPG G3 aankooptips en vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 16v op LPG G3 aankooptips en vragen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Astra G op lpg g3 aan te schaffen. Heb nu een astra g 1.6 16v uit 1998 op lpg g3 gevonden. Maar aangezien dit mijn eerste astra op lpg wordt zit ik met een hoop vragen en gebrekkig info.

Deze astra heeft 237.000km (origineel met NAP) gelopen. Is deze astra al ‘op’ of is deze bij wijze van spreken ‘net ingereden’?

Wat is de gemiddelde km stand van zo’n auto wat hij zal/kan behalen?

Zijn er bepaalde dingen waarop ik moet letten? Lees: aankooptips, aankomend onderhoud bij die km stand etc.

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen zodat ik mij zsm kan voorzien van een astra op lpg

roest bij achterschermen en je heb best kans op dat er een koprevisie aan zit tekomen ivm dat de kleppen verzakt zijn en dat er weer verharde klepzetingen in moeten maar dat is geen gekoop klusje tenzij je zelf een hoop kan en kijken wanneer de distributieriem gedaan is of wanneer hij weer gedaan moet worden

mvg wouter

Als deze er gewoon goed uitziet, goed start en netjes loopt en de prijs ook goed is, kun je er zo mee door tot 300.000 km.
    Let wel even goed op de remleidingen!!! Die rotten weg na verloop van tijd en vervangen is geen goedkope klus als je het moet laten doen.

hallo

mijn vader heeft erook 1 nooit problemen mee gehad en staat nu rond de 320,000 op de teller

kijk goed naar blauwe rook uit de uitlaat,deze motoren zijn wat gevoelig voor olieverbruik.
    Idd roest aan de achterwielrandjes komt voor.
    Ingezakte kleppen komt niet veel voor bij deze blokjes,ze kunnen erg goed tegen LPG,als er normaal mee is gereden en jij gaat dat ook weer doen kan je er zo nog 1 tot anderhalve ton mee door.

Deze motor staan bekend dat ze zeer betrouwbaar zijn op LPG. Maar goed onderhoud is natuurlijk een must. Dat geld voor alle motoren. :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.