Astra f x16zsr P0505

Forumindex Forums Modellen Astra Astra f x16zsr P0505

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    motown
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb regelmatig foutmelding p0505, oftewel stationait regeling die niet in orde is.
    Grootste veroorzaker van dit probleem is valse lucht. In mijn geval zou dat ook kunnen omdat er op het injector huis een vacuumaansluiting niet is aangesloten.
    Het betreft de kleinere aansluiting aan de linkerkant (in rij-richting gezien) naast de aansluiting van de tankontluchting (naar ik meen).
    Ik zie echter geen losse slangen en weet dus verder ook niet wat hierop aangesloten zou moeten zitten.

gr.

Dennis

Jasper98
    Deelnemer

Volgens mij hoort daar een slangetje op te zitten dat terugloopt naar de achterkant van het grote zwarte deksel dat op het gasklephuis zit.

Foto

Jasper98
    Deelnemer

Volgens mij hoort daar een slangetje op te zitten dat terugloopt naar de achterkant van het grote zwarte deksel dat op het gasklephuis gemonteerd wordt.

Foto

Jasper98
    Deelnemer

Volgens mij hoort daar een slangetje op te zitten dat terugloopt naar die grote zwarte behuizing dat bovenop het gasklephuis zit.
    Het klopt inderdaad dat ernaast een zwart slangetje zit dat naar de purge valve van het EVAP-systeem loopt (benzinedampen toevoer)
    Deze is op onderstaande foto net niet te zien.

Gasklephuis X16SZR

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.