Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F X1.6sz motor probleem
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2015 om 18:40 #17268537
hallo,
ik heb hier een astra van 93 op de oprit staan die sinds een week problemen heeft.
het is een Astra Tailgate X1.6sz Automatic E2, van 1993–
wagen is sinds vorigjaar in ons bezit, en heeft tot voorkort zonder problemen gereden.het volgende doet zich voor, wagen start zonder moeite, maar het lijkt als of hij op 3 cilinders loopt.
is dus niet vooruit te branden, waarbij ik ook het idee heb, dat hij niet doorschakeld.
zelfs als ik hem doortrap naar de kickdown, heeft hij er geen zin in.wat ik al gedaan heb: bougies vervangen, bougiekabels,(heb op alle vier de kabels een vonk)
egrklep schoongemaakt.
selector van de automaat gereinigd, compressie gemeten alle 4 rond de 250 psi (17 bar)
stekkerverbindingen schoon gemaakt.
als ik de wagen start dan gaar het “S” lampje gewoon uit, gaat niet aan tijdens het rijden,
ook het lampje van het motormanagement gaat uit en blijft uit.
een enkele keer knalt hij in de uitlaat.ben vroeger automonteur geweest, echter was dat in een tijd dat motorruimtes nog balzalen waren.
en heb de ontwikkelingen niet echt bijgehouden. zeker alle elektronische snufjes ontgaan mij.
sleutel nog wel, maar meestal aan de oude beestjes. ;)groet fred
5 juni 2015 om 19:22 #18256793Bobine, Injector, Voetpakking injectie unit, Vacuumslangen, MAP-sensor, Lambdasonde
Kan best best nog wat oorzaken hebben.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 juni 2015 om 19:27 #18256794ook tijdig je vloeistof en filter van je bak verversen/vervangen.. kan het probleem van het niet op tijd door willen schakelen oplossen.. en dan wat willem hierboven zegt
5 juni 2015 om 20:26 #18256795vacuum slangen heb ik nagezien en zijn vervangen, bobine zou kunnen, maar dacht dat die goed was, omdat ik keurig op elke kabel een vonk krijg. ben me er zeker van bewust, dat er veel oorzaken kunnen zijn, probeer ze ook een voor een te verhelpen, maar zoals altijd, wil je geen dingen vervangen die nog goed zijn. voor je het weet, hangt er een nieuw blok in. :D
ga morgen eens zoeken en meten/
bedankt voor nu
grt fred
5 juni 2015 om 20:52 #18256796en wat ik vergeet te melden, als ik gas geef, en los laat, blijft hij even verhoogd toeren maken, en valt dan pas terug naar stationair. ong. 2-3 sec.
6 juni 2015 om 11:34 #18256797Zit je uitlaat niet gewoon verstopt (katalysator dicht).
6 juni 2015 om 12:55 #18256798kat. zou een optie kunnen zijn, maar dan zou hij ook op hoge toeren moeten tegenwerken.
ik heb inmiddels weer wat stekker na gekeken, de map gecheckt, injector spuit mijn in ziens op de juiste wijze stationair brandstof in.
alle slangen op breuken na gekeken. tot nu toe niets gevonden. en wat ik ook los trek de motor blijft gewoon door hobbelen.ga zo de ecu uitlezen weliswaar zonder computer, dus of het echt nut heeft weet ik niet.
er nog wel een dingetje dat ik nog niet thuis kan brengen, er zitten 2 slangetjes aan, waar er een volgens mij richting ecu gaat, kan dat kloppen.
en hier staat een filmpje van de onrustig lopende motor http://www.frejac.nl/astra.mp4
6 juni 2015 om 13:41 #18256799Oude astratjes kun je ook met een paperclip uitlezen.. Hoef je niet perse opcom voor te hebben.. Is wel makkelijker
6 juni 2015 om 13:52 #18256800@bart-gsi wrote:
Oude astratjes kun je ook met een paperclip uitlezen.. Hoef je niet perse opcom voor te hebben.. Is wel makkelijker
hoi, weet ik, heb ik ook net gedaan, maar gaf geen foutcode’s op.
ga alles nog een van voor af checken, eerst maar eens een nieuw brandstof filter halen.
ik vind het maar lastig, al die electro in je auto.
fred
6 juni 2015 om 15:07 #18256801wat vaak voorkomt is de pakking van het gasklephuis die kapot is, dan heb je valse lucht en loopt die ook niet lekker stationair
7 juni 2015 om 08:13 #18256802aanvulling op topic:
3 van de 4 bougies waren netjes de laatste was zwart uitgeslagen.
ga maandag eerst het brandstoffilter vervangen, om de brandstof toevoer uit te sluitenfred
9 juni 2015 om 18:19 #18256803brandstoffilter heeft niets opgeleverd, slangen van brandstof toevoer aan de carb. zijde voorzien van nieuwe klemmen, lekte bij bewegen. motor loopt nog niet lekker stationair, nijgt naar uitvallen en heb kleine plofjes uit de uitlaat bij gas geven.
ga nu maar eens kijken naar de bobine.iemand nog suggesties ?
grt fred
9 juni 2015 om 18:35 #18256804Als je motor op 3 poten loopt is de bobine idd goed om te controleren.. Anders zou je de stappenmotor kunnen checken op de werking hiervan als je motor gewoon op 4 cilinders loopt maar slecht stationair draait
9 juni 2015 om 19:00 #18256805@bart-gsi wrote:
Als je motor op 3 poten loopt is de bobine idd goed om te controleren.. Anders zou je de stappenmotor kunnen checken op de werking hiervan als je motor gewoon op 4 cilinders loopt maar slecht stationair draait
hoi, bedankt voor je reactie.
ik heb getracht de kabels te meten met een ouderwets apparaatje om te zien of hij vonkt, signaal lijkt mij erg matig per cilinder.
ga van de week eerst de stappen motor na kijken, en dan de bobine.
ook gooi ik de egr klep dicht.12 juni 2015 om 09:34 #18256806vandaag de bobine vervangen, stappen motor, en egr klep nogmaals gereinigd.
nog geen resultaat.
net een rondje gereden (stekker Lambdasonde los ), rijd wel, maar sputtert tegen, begrijpelijk met de stekker los.
maar dan nog!!
heb een filmpje van de stationair draaiende motor hier staan http://www.frejac.nl/astra2.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;inmiddels het volgende gemaakt/nagezien
egr klep
stappenmotor
bobine
bougies + kabels
vacuum slangen
lekkage carb.
map sensoropties nog open
Lambdasonde
kat. (niet het mauwend model :D )
krukassensor
nokkenassensor (als die er op zit)graag suggesties :cry voor het in de papieren gaat lopen/
12 juni 2015 om 10:30 #18256807ff tussen door
aangezien hij van ’93 is mag je ook een katvervanger ertussen zetten
doen hoef een stukje pijp ook niet veel te kostenhttp://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/1475/opel-astra-f-katvervanger” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry
nokkenas sensor heeft ie niet
12 juni 2015 om 11:09 #18256808@GOGOGO_1555 wrote:
ff tussen door
aangezien hij van ’93 is mag je ook een katvervanger ertussen zetten
doen hoef een stukje pijp ook niet veel te kostenhttp://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/1475/opel-astra-f-katvervanger” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry
nokkenas sensor heeft ie niet
bedankt voor je reactie,
zat er inderdaad aan te denken om de kat er tussen uit te halen.
nokkensensor kan dan van mijn lijstjefred
12 juni 2015 om 12:30 #18256809Met plofjes uit de uitlaat en een blok dat niet vooruit te branden is, denk ik eerder aan een slecht ontstekingstijdstip of een nokkenas die 1 tandje scheefloopt. Volgens mij heeft de X1.6sz zn ontstekingsunit op de nokkenas zitten, dus een versprongen tandje zou beiden verklaren.
12 juni 2015 om 13:10 #18256810@Speedswitch wrote:
Met plofjes uit de uitlaat en een blok dat niet vooruit te branden is, denk ik eerder aan een slecht ontstekingstijdstip of een nokkenas die 1 tandje scheefloopt. Volgens mij heeft de X1.6sz zn ontstekingsunit op de nokkenas zitten, dus een versprongen tandje zou beiden verklaren.
kan, maar denk het niet.
heb het vermoeden dat de injector vuil is.
ga van de week spoelen.maar bedankt voor het mee denken
fred
27 juni 2015 om 18:57 #18256811weer een paar dagen verder, zonder oplossing.
wat we wel hebben geconstateerd is dat, de motor koud beter loopt dan warm.
maar zijn er nog niet uit, rij momenteel met injector reiniger in de tank.27 juni 2015 om 19:36 #18256812heb je de voetpakking van het gasklephuis al vervangen?
beetje aansmeren met kit kan ook28 juni 2015 om 08:02 #18256813@trashmetal wrote:
heb je de voetpakking van het gasklephuis al vervangen?
beetje aansmeren met kit kan ookheb de pakking gecontroleerd op lekkage, en is dicht.
maar als de klachten blijven, gaat het gasklephuis er toch af voor reiniging
fred31 juli 2015 om 20:03 #18256814zo even update,
probleem nog steeds, toevoeging aan de brandstof, tbv reinigen injector, geen resultaat.
kat. er onder uit gehad, deze zit niet verstopt, dus weer terug geplaatst.nu heb ik eerst nog een vraag. er zit tegen het kleppendeksel, een zwart blokje met 2 slangetjes, een komt van de injector, de andere verdwijnt in het rechterscherm, weet iemand waar die naar toe gaat.
wil hier eerst naar kijken, voor ik dure onderdelen ga vervangen, zoals de lambasonde, boordcomputer, krukassensor, enz.
grt fred1 augustus 2015 om 04:28 #18256815Mocht je in de buurt van boxtel wonen
heb veel onderdelen liggen om te proberen1 augustus 2015 om 06:56 #18256816Komt niet van de injextor maar van na de gasklep, en is voor de tankventilatie.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.