astra f verlagen

Forumindex Forums Modellen Astra astra f verlagen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252602

    Hallo allemaal,

    ik heb heel wat pagina’s afgezocht naar hoe ik mijn astra f kan verlagen, zonder resultaat. ook nergens een how-to te vinden.
    Iemand een idee met welke auto het werk vergelijkbaar is?

    Ik heb namelijk net mijn 60/40 set bnnen king:
    nu wil ik dit een deze dagen gaan monteren, alleen wil ik wel goed voorbereid zijn.

    Alle tips en hits worden erg gewaardeerd!

    Groet

    Kevin

    #18072169

    wiel eraf fuseekogel en stuurkogel los maken aandrijfas uit de poot halen rem klauw ervanaf halen dan boven opde toren de twee 13ers los maken dan de poot onder de auto uithalen en op werkbank oid leggen veren inspannen in verenklemmen dan de grote moer vande schokbreker losdraaien dan kan je het toplager eraf halen en de veer verwijderen dan kan je de wartel wan de schokbreker met grote pijpentang los maken ( grote moer waar de demper mee vast in de poot zit) deze wel goed inspuiten eerst dan kan je de demper eruit halen en daarna alles in tegen gestelde richting weer in elkaar zetten

    #18072170

    En uitlijnen toch?

    #18072171

    @astraTD wrote:

    En uitlijnen toch?

    ALTIJD uitlijnen na werken aan de ophanging ;)

    #18072172

    – 60 gaat niet lukken met originele dempers
    -40 heb je zelfs al kans op speling en dat is apk afkeur
    je zult ingekorte dempers moeten aanschaffen

    btw,
    ik heb -35 gepakt voor de voorzijde, heb drempelvrees :D
    en heb om de onderste winding van de veer tuinslang moeten doen tegen de speling

    #18072173

    Mijn astra f is ook verlaagd met ap veren op originele schokdempers, en ik heb nergens last van speling :???: ..

    #18072174

    dan vraag ik me af hoeveel cm?
    en met speling bedoel ik als je hem opkrikt en het wiel loshaalt
    kun je dan de veer draaien?
    hier in nederland is dat iigv afkeur…

    #18072175

    -6 cm, die speling is toch normaal als je hem opkrikt, want dan zit er weinig spanning op de veer ..
    Hier in België is het ook afgekeurd op de keuring hoor ;), ik haal alles er vanonder als ik naar de keuring ga.

    #18072176

    nee die speling is niet normaal :D
    je schokbrekers gaan het vroeg of laat begeven
    want de neerwaartse slag is te ver
    voor meer dan 3,5 a 4 cm verlagen heb je korte schokdempers nodig

    #18072177

    Op mijn vorige wagen heb ik een schroefsetje gehad als ik hem opkrikte kon ik ook met de veer wat bewegen, nooit problemen met de schroefset schokdempers gehad, na de geboorte van mijn zoontje had ik die schroefset er vanonder gehaald en had ik weitec verlagingsveren samen met mijn originele schokdempers gestoken, hier kon ik bij opgekrikte stand ook met de veer bewegen en nooit problemen mee gehad…, je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.

    #18072178

    ow je hoeft me niet te geloven, blijf lekker moeilijk doen met de keuring hahaha
    ik hoop alleen dat de topicstarter wel iets doet met mn gegeven info
    want lul hierover niet uit mn nek
    je veer zou in een bocht zelfs naast de schotel kunnen komen te zitten
    lekker veilig met vrouw en kind aan boord :thumbup

    #18072179

    Hoezo moeilijk doen met de keuring ? Dat duurt mij een uur voor 2 veren te wisselen aan de voorkant, en 5 minuten voor de veren aan de achterkant. Ja dat is nogal moeilijk woooow!
    Ik heb nooit niet gezegd dat je uit je nek lult, bij mij kan de veer niet langs de schotel komen ;).
    Dit is mijn dagelijkse wagen voor naar mijn werk te rijden, staat altijd stil in de weekends. Mijn vrouw en kind zitten nooit in de astra omdat we nog een andere auto hebben…, maar veilig is hij wel anders had ik die veren niet gestoken.

    #18072180

    dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap

    en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
    als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
    speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
    of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :D

    als je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
    zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
    en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
    aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel is

    en een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
    met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
    haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens af

    NOGMAALS…
    verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
    lager heb je kortere nodig
    en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straat

    #18072181

    Welke 2 standaard veren kan ik pakken van de sloop? Dat die van mij van voor ietjes lager komt te liggen.

    Had wel eens gehoord/gelezen van een corsa B veren monteren dat die dan 3cm zakt?

    #18072182

    Volgens mij is een corsa veer smaller en zou dus niet in je veerpootvoering en schotel passen
    maar weet dit niet 100% zeker
    heb eventueel wel een setje gebruikte HR/Weitec voorveren van -4cm voor je liggen
    Pm maar als je die wilt ;)

    #18072183

    Ik zat meer te denke aan max 3cm om laag.. hoe jij het zegt wil ik geen problemen krijgen dat de veer kan gaan verschuiven.

    #18072184

    als je om de onderste en misschien de bovenste winding tuinslang schuift zit ie wel vast hoor :D
    beter als origineel
    en kom je ook op -3 cm uit ;)

    #18072185

    @trashmetal wrote:

    dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap

    en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
    als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
    speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
    of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :D

    als je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
    zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
    en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
    aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel is

    en een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
    met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
    haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens af

    NOGMAALS…
    verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
    lager heb je kortere nodig
    en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straat

    En wat typ ik dan een paar posts terug ? Misschien was begrijpend lezen moeilijk bij jou ik weet het niet..
    Ik citeer mijn vorige post; je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
    Ik met mijn TDS hard door een bocht… :???: , tis geen circuitauto dus waarom zou ik hard ermee gaan rijden, die dient louter en alleen voor droog op mijn werk te geraken. Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade :wors

    #18072186

    @marco_tds wrote:

    Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade

    Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.


    @trashmetal

    Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumb

    #18072187

    @astraTD wrote:

    @marco_tds wrote:

    Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade

    Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.


    @trashmetal

    Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumb

    Pak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..

    #18072188

    @marco_tds wrote:

    @astraTD wrote:

    @marco_tds wrote:

    Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade

    Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.


    @trashmetal

    Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumb

    Pak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..

    Tja ik heb het ook geleerd binnen un jaar 1050,- mogen weg geven..
    Paar km en zit op het duits :thumbup

    Welke kanten kom jij van belgie?

    #18072189

    @astraTD wrote:

    @marco_tds wrote:

    @astraTD wrote:

    @marco_tds wrote:

    Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade

    Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.


    @trashmetal

    Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumb

    Pak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..

    Tja ik heb het ook geleerd binnen un jaar 1050,- mogen weg geven..
    Paar km en zit op het duits :thumbup

    Welke kanten kom jij van belgie?

    Op een kwartiertje van Maastricht ;), Bilzen namelijk. :)

    #18072190

    Dat is in de buurt! namelijk vorig week nog geweest :-P

    #18072191

    @astraTD wrote:

    Dat is in de buurt! namelijk vorig week nog geweest :-P

    Ik kom ook veel in Maastricht, voornamelijk op Donderdag bij de koopavond, dan gaan we wel is het centrum in ofwel naar de media markt of jumbo en dan parkeer ik meestal op die Q park parking. Alleen met de astra zo is dit geen lachertje :D, daarom nemen we meestal onze andere wagen…, hoop u astra wel is te spotten, kzie meestal heel veel astra’s rijden in Maastricht, maar ik heb u nog niet gespot :).

    #18072192

    Dan zal ik ook eens opletten.. meestal knur ik dan wel eens wat rond met vrienden als het koopavond is.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.