Astra F Turbo

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 185)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486240

    :wub

    #17486241

    volges mij gaat aluminium beter om met warmte dan rvs (houd het volges mij minderlang vast dan rvs)
    correct me if im wrong) ;)

    groetjes ram

    #17486242

    hey niels nog geen nieuwe foto’s :wtf

    #17486243

    origineel gepost door rallyastra
    Ach van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan sinds de 2e wereld oorlog :vertag

    -offtopic Ik wil ook zeker niet de eerste zijn:P

    zoals zovaak gezegd: Vet project :wors

    :kewlpics

    #17486244

    origineel gepost door jason
    hoezo wordt de inlaat buis eigenlijk van aluminium gemaakt?
    heeft dit voordelen ten opzichte van bv RVS?

    het weegt iig de helft van rvs :thumbup

    #17486245

    Nee, warmte afvoer! Beetje rijwind koeling en het is een voor-intercooler.

    #17486246

    Nou de Astra liep vorige week al, voor het starten eerst aan de tech kijken op eventuele foutcodes. Geen gevonden, auto pakte helaas toch niet aan. Naar paar keer staten kwamen we tot de conclusie dat de LMM stuk was, en de BDP sensor een verkeerd signaal gaf. Die 2 vervangen en het was starten lopen.

    Ontsteking werkt trouwens ook perfect :vertag paar keer rustig gas gegeven, aardig wat dikke rook uit de uitlaat. Dacht eerst dat het snijolie was van het boren van het lambda sonde gat maar het hield niet op, toen begon er olie uit de downpipe te sijpelen. Downpipe er weer af en de hele uitlaat kant van de turbo stond blank van de olie ( nieuwe turbo :wtf ) Heb nu eerst vakantie, straks maar eens ff weer verder kijken wat er nu mee aan de hand is.

    #17486247

    Heb je wel een restrictor gebruikt in de olieleiding van de turbo? Moet bij die van mij wel.

    #17486248

    Ja die zit er in, origineel van Garrett. Zal Botter maandag eens bellen of hij een goede heeft.

    #17486249

    rare vraag, maar wat is t kenteken van deze auto?
    heb een discussie met een maat, dit zou best zijn oude astra kunnen zijn namelijkking:

    #17486250

    @ rally astra

    domme vraag miss, maar ik wil het graag zeker weten,

    normaal zit bij een c20let het uitlaatspruitstuk vast met andere bouten hele dikke inbus koppen steken er dan uit, (je weet vast wel wat ik bedoel?) ik zie dat bij deze astra gewoon tapeinden met kopere moertjes zijn gebruikt (net als ik bij mijn 8v motoren gebruik)

    en die orginele c20let uitlaatspruitstuk inbus bouten zijn nog al aan de prijs bij de dealer,
    zitten die dingen er fabriek af voor jan lul op, en hadden ze net zo goed deze kunnen gebruiken?

    of heb jij sterkere/ langere tapeinden of iets dergelijks?

    M.V.G

    Sebas,

    #17486251

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    zitten die dingen er fabriek af voor jan lul op, en hadden ze net zo goed deze kunnen gebruiken?

    Het monteren van de orginele inbus-achtige-moeren vind ik makkelijker gaan en ik heb het gevoel dat de kans op het afbreken van de draad minder groot is. Maargoed, ik heb ook gewoon nieuwe draadeinden erin gezet, beetje kopervet en standaard RVS moeren erop gedraaid. Werkt prima.

    Ben wel benieuwd wat er mis is met de Astra, blijft dit topic wel volgen !!:thumbup

    #17486252

    je hebt je olie retour verkeerd zitten!
    en is veelste dun.
    olie retour moet je altijd naar beneden hebben zodat het vrij terug kan lopen de pan in.
    nu zit hij aan de zijkant dus de olie blijft in de turbo zitten met het gevolg dat hij de olie langs de keering perst!
    maak ook de diameter minimaal 10mm inwendig dan kan hij ook geen druk opbouwen.

    suc6 gr eljan

    #17486253

    origineel gepost door mayhem
    rare vraag, maar wat is t kenteken van deze auto?
    heb een discussie met een maat, dit zou best zijn oude astra kunnen zijn namelijkking:

    Joop deze foto komt van AGC, volgens mij is het die oude van Geer hoor?

    #17486254

    Inderdaad, precies wat Eljan zegt, je toevoer zit al lager dan je retour. Deze setup gaat niet goed werken door de verkeerde plaatsing van de toevoer en afvoerleidingen.
    Zet ze netjes in 1 lijn naar beneden gericht +/- 15 graden met de juiste diameter en je bent van het probleem af.
    Vergeet niet dat aan de retourkant alleen de zwaartekracht er voor zorgt dat de olie uit de turbo loopt. Zodra hij hier een te kleine diameter heeft gaat hij druk op bouwen in de turbo en de boel langs de keringen persen.

    Bouten van de turboslakkehuizen iets los draaien en het middenstuk verdraaien, echter liever Turbo er vanaf, kleine markeringen maken en slakkehuizen helemaal loshalen en dan op de juiste plek terug zetten.

    Zie ook op de site van Garret:
    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_optimization.html
    Oil Supply & Drainage

    Kijk ook het deel met de waterleidingen goed na. Als je hem iets onder een hoek zet moet je aanvoer van koud water aan de lagere zijn! Warm water stijgt en je afvoerleiding dus aan de hogere aansluiting.

    #17486255

    wouw demmit hee echt lekker bezig :wub:wub king:

    #17486256

    Bedankt mensen voor het mee denken! Ik ga het maandag gelijk ff veranderen. Wat de dikte van de olie retour betreft, ik vond hem zelf ook aan de dunne kant maar dit is de diameter origineel van garrett dus ik neem aan dat hun wel de goede diameter verkopen als je wat besteld.

    #17486257

    hey mensen,

    ik zal me hier ook maar is melden nooit geweten dat het hier over mijn astra ging hahaha.

    ben blij dat we er nu uitzijn en dat ik volgende week me astra kan ophalen king:

    mede dankzij jullie mede denken & een beetje hulp van andre botter.

    ik zal hier binnekort ff een voledig topic aanmaken over dit project.

    staat nu alleen op t astra gsi forum http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=12745

    #17486258

    heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :P

    #17486259

    ik kijk altijd naar de turbo,welke diameter dat is en hou dan die maat aan.desnoods een flensje laten snijden en daar weer een kegeltje of schroef aansluiting op tiggen dan zit je altijd goed.maak het gelijk ook zo bij die c-kadett strax dan heb je daar nooit problemen mee.je kan b.v ook de olie toevoer voor de turbo bij de kop vandaan halen b.v onder je onstekingshuis daar is de oliedruk ook wat lager voor de ball-bearing turbo’s
    wat voor management rij je mee?kms?vems?
    hang er zoiezo een wideband aan.
    gr eljan

    origineel gepost door rallyastra
    Bedankt mensen voor het mee denken! Ik ga het maandag gelijk ff veranderen. Wat de dikte van de olie retour betreft, ik vond hem zelf ook aan de dunne kant maar dit is de diameter origineel van garrett dus ik neem aan dat hun wel de goede diameter verkopen als je wat besteld.

    #17486260

    origineel gepost door 16VCalibra
    heb je em al of niet, tis weer een paar daagjes stil geweest :P

    morgen ophalen of vrijdag:D turbo lekt geen olie meer king:

    blokje loopt als een zonnetje morgen voor de apk en dan de software even afstellen

    EDIT:Niels heeft net de eerste proefrit gemaakt

    Turbo joelt heerlijk, en de trekkracht was ook niet mis haha, en dat nog maar onder de 3000 RPM

    To-do lijstje

    -Uitlaat nog verder afbouwen
    -Carrosserie delen opbouwen
    -software afstellen
    -Apk-keuren

    Kan niet wachten….

    #17486261

    Auto loopt goed, eigenlijk totaal geen problemenking: Nick heeft hem al opgehaald, en volgens mij beviel het wel haha

    [/quote]

    #17486262

    ziet er netjes uit niels

    ps: nog bedank voor de uitleg van de distrie riem het is me gelukt

    #17486263

    Zo, das een fraai stuk uitlaat systeem Niels !!

    Ziet er echt goed uit.. :thumbup
    Wagen loopt goed nu dus ??
    mooi man. :agent

    #17486264

    :wors mooi om te zien :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 185)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.