Astra F Turbo

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 185)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486215

    Vacuumleidingen..

    Nieuwe beugels voor de radiateur gemaakt.

    Flexibel deel kwam ook binnen, formaatje stort koker :vertag

    #17486216

    ga is slapen joh nielss :jerry
    neeh zonder gein egt een dik project man volg het al sinds het begin :thumbup

    groetjes ram ;)

    #17486217

    Ja ik ga nu naar huis, dag was wel weer lang genoeg vanaf 8 uur vanmorgen :vertag Ach van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan sinds de 2e wereld oorlog :vertag

    #17486218

    Die tank, is dat een benzine-catch-tank? En waarom zit dat er tussen? Of ben ik dan heel dom? :P

    #17486219

    Ehmmm ik vroeg me eiglks ook af wat voor functie die tank heeftt ?? Uitleggg :jerry

    #17486220

    yezz, plz uitleg :P

    Zal wel dezelfde functie hebben als een oil-catch-tank :P alleen dan voor benzine (dúh)
    :P
    Groeten Eric

    #17486221

    Nee je kunt het vergelijken met een condensator van je audio, hij werk als een soort buffer zodat je nooit lucht in je leidingen krijgt en altijd genoeg brandstof hebt. Auto heeft ook 2 brandstofpompen, nu nog niet echt nodig maar in de toekomst gaat de auto waarschijnlijk nog meer vermogen krijgen dus dan is hij er vast op voorbereid :vertag

    #17486222

    catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten…

    Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.

    #17486223

    zie ze zo vaak onder de kap zitten by trackday auto’s

    #17486224

    Onder de kap kan het geen kwaad. Had de mijne daar ook zitten en in m’n kadettje komt ie weer daar te zitten.

    #17486225

    origineel gepost door giuliettaevo
    catch tank hoort volgens mij toch achter in/onder de auto te zitten en niet onder de motorkap?In geen enkele race/rally auto heb ik dit ooit onder de kap gezien. Geen prettig idee om bij een ongeluk een reservoir met een paar liter brandstof onder druk onder de motorkap te hebben zitten…

    Normaal gesproken zit dat tankje dicht bij de normale brandstoftank en fungeert het als buffer. Vooral tijdens heftig bochtenwerk met een halflege tank kan het voorkomen dat de benzinepomp geen benzine kan aanzuigen, gewoon omdat de benzine door de krachten van de aanzuigbuis wordt weggedrukt(draai maar eens een glas met water snel in cirkels rond en zie het water helemaal naar de randen van het glas gaan). Als je nu een extra tankje plaatst met een inhoud van een liter of twee kun je daar de pomp uit voeden, met een normale pomp pomp je 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dat moet genoeg zijn als buffer. Als je de retourleiding er ook op aansluit wordt de kans nog kleiner dat je lucht aan gaat zuigen.

    Ik vind een brandstoftank van 40 liter binnen in de auto ook niet echt een fijn idee :vertag Bovendien is dit een plek waar hij echt niet snel geraakt zou worden.

    #17486226

    EY Rally,

    Heb een vraagje, wat is de afmeting van het flexibele deel wat je gaat gebruiken in het uitlaatsysteem?

    Ik heb namelijk een 4/1 spruitstuk gekocht, maar hier zit geen compensator gedeelte op.
    Nu zal ik dus een flexibel deel er tussen moeten plaatsen, maar vroeg me af hoe lang die min/max moet zijn, of kan ik gewoon een flex-deel van 10/15cm er tussen plaatsen? :hmmz

    Tevens succes met je zoveelste top-project :) Ziet er allemaal goed uit… :wub

    Groeten Eric

    #17486227

    Kun je kiezen, 150/200/250 of 300 mm lang

    #17486228

    origineel gepost door rallyastra
    Kun je kiezen, 150/200/250 of 300 mm lang

    Dus lengte maakt op zich niet uit, wil het flex-deel zo kort mogelijk :P

    Had al een U2U van Geert gehad met een link voor 60doorsnee/10cm lang, gelijk besteld.

    Groeten Eric

    #17486229

    Nou vandaag heeft de motor al rond gedraaid, start nog niet maar moet de ECU ook nog aansluiten :angel

    Heb vandaag de inlaat gevlakt

    Gister de uitlaat al

    Turboleidingen aangesloten

    Intercooler + slangen weer gemonteerd.

    Ruitensproeier tank in spe

    Morgen nog ff lambdasonde in de uitlaat plaatsen

    Resultaat van vandaag en voorgaande weken :vertag

    #17486230

    Mooi wark Niels..
    :kewlpicsking:

    #17486231

    Écht netjes gozer….

    Ziet er allemaal super uit :)

    #17486232

    Indrukwekkend!

    Groeten Jeff

    #17486233

    ECht n mooi projectje :wub

    Hoeveel PKtjes gaan hier uit komen denk je?

    greetzzz…

    #17486234

    Erg fraai idd.
    Van de week nog even in het echt mogen bewonderen deze auto en de bult werk dat er aan verricht is.

    Imposante machine zo’n C20LET met een kanon van een lader erop :o

    Je moet verdorrie zowat raket geleerde zijn lijkt wel met al die slangetjes, leidingen, buizen. pfff.

    Goed bezig Niels. :thumbup

    grt.

    #17486235

    :wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub:wub

    #17486236

    Niels wat gaat er voor motormanagment op??
    En waar had jeje lambda sonde geplanned??
    Verder weet je al hoe ik hier over denk…………!!!

    #17486237

    mooi echt super topic om te volgen
    :wors:wors:wors

    #17486238

    inderdaad. Blijf er steeds vol verwachting naar kijken. Ben nu een dikke week op vakantie gweest maar het is toch best op geschoten zo.
    Knap werk niels.

    groeten Twan

    #17486239

    hoezo wordt de inlaat buis eigenlijk van aluminium gemaakt?
    heeft dit voordelen ten opzichte van bv RVS?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 185)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.