Astra F Turbo

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 185)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486190

    :thumbup

    #17486191

    @ Jeroen

    Dit zijn beugeltjes van een Corsa B, maar dan moet je wel een airco radiateur hebben die je enigzins moet verbouwen. De oude V6 ombouwen hadden allemaal nog een stuk uit de slotplaat. Maar dit is een veel betere oplossing, je Sachs koppeling is trouwens besteld !

    Vandaag meeste onderdelen binnen gekregen gelukkig, miste nog een paar dingen maar die heb ik hier morgen.

    Slangen + buizen + klemmen

    Stuk van de inlaat af gezaagd zodat hij nu mooi op de 63mm buizen past

    Flens van de turbo is vandaag ook binnen gekomen, en gelijk slangen laten persen voor de waterkoeling.

    Downpipe

    #17486192

    moooooooooiiiii, blijft geil om tezien

    #17486193

    blijft toch allemaal puik werkking:king: echt mooi

    ik ga maar es centjes sparen

    heb je weer een c30se in manta project:jerry

    #17486194

    mooi zo’n einddemper van thyssen, daar rij ik voor:angel

    #17486195

    dikke spullen!!! ziet er allemaal echt netjes uit!

    Gr Lau!:thumbup

    #17486196

    Vandaag de koppakking van een V6je vervangen dus helaas niet de hele dag de tij voor de astra gehad. Maar desondanks toch een update..

    Stuurbekrachtigingspomp schoongemaakt, gestraald en gespoten. Gelijk nieuwe rubbers er in gezet,

    Reduceer 90 graden bocht besteld van 51 naar 63mm

    Paar fatsoenlijke klemmen er omheen

    Ruitensproier reservoir paste niet meer, dus ff een reservoir voor de koplampsproeiers besteld

    #17486197

    kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:wors

    keep up the good work:thumbup

    #17486198

    nice work :)

    das een nexia rezevoir of niet?

    #17486199

    Ziet er weer goed uit Niels.. Mooi alles gecoat. Netjes.
    Leuk ook dat je ’t topic bijhoud en update enzo. Laat zien dat er al met al best ’n hoop werk in zit. Eer het er allemaal netjes en ‘shinny’ uitziet ! Kan me idd voorstellen dat dat wel super plezierig werkt zo ipv tot aan de ellebogen in het vet bijv.

    Bedankt trouwens, hoor wel wanneer de koppeling er is !
    Super.

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    nice work :)

    das een nexia rezevoir of niet?

    Voor koplampsproeiers Astra F. Staat boven betreffende foto.

    #17486200

    origineel gepost door gts power
    kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:wors

    keep up the good work:thumbup

    Dankje :thumbup Ik vind dat als je bedrijf zijnde motor ombouwen doen en een klant betaald 10/15k voor een ombouw dat ze ook niet anders mogen verwachten. Ben de laatste jaren aardig in prijs omhoog gegaan maar dat kun je ook zeker zien aan de afwerking.

    Er zijn genoeg bedrijven en mensen die ombouwen, maar meestal stoppen ze er naar een paar jaar weer mee omdat de klanten niet tevreden zijn over de afwerking of technische staat van de auto. Kwaliteit kost geld, en ik ga alleen voor kwaliteit:vertag Klinkt misschien cru, maar als mensen een ombouw niet kunnen betalen bij mij doe ik hem liever niet, in het begin heb ik wel eens compromissen gesloten maar aan het einde van het verhaal ging het toch niet helemaal goed dus dan kon ik als service het weer uit zijn eigen zak gaan betalen om de auto weer goed te krijgen en dat doe ik niet meer.

    Er gaat zoveel tijd in zon ombouw zitten, ja natuurlijk kun je in een week een turbo motor inbouwen en aan het draaien krijgen. Maar ik maak alles op maat zodat het gewoon perfect past en voor je het weer ben je een dag bezig met 3 beugeltjes maken en 2 slangen. Denk dat ik deze auto nu al wel 50/60 uur in zit minimaal.

    #17486201

    origineel gepost door rallyastra

    origineel gepost door gts power
    kan niet anders zeggen dan dat je GRUWLIJK goed bezig bent!!!!:wors:wors:wors:wors:wors:wors

    keep up the good work:thumbup

    Dankje :thumbup Ik vind dat als je bedrijf zijnde motor ombouwen doen en een klant betaald 10/15k voor een ombouw dat ze ook niet anders mogen verwachten. Ben de laatste jaren aardig in prijs omhoog gegaan maar dat kun je ook zeker zien aan de afwerking.

    Er zijn genoeg bedrijven en mensen die ombouwen, maar meestal stoppen ze er naar een paar jaar weer mee omdat de klanten niet tevreden zijn over de afwerking of technische staat van de auto. Kwaliteit kost geld, en ik ga alleen voor kwaliteit:vertag Klinkt misschien cru, maar als mensen een ombouw niet kunnen betalen bij mij doe ik hem liever niet, in het begin heb ik wel eens compromissen gesloten maar aan het einde van het verhaal ging het toch niet helemaal goed dus dan kon ik als service het weer uit zijn eigen zak gaan betalen om de auto weer goed te krijgen en dat doe ik niet meer.

    Er gaat zoveel tijd in zon ombouw zitten, ja natuurlijk kun je in een week een turbo motor inbouwen en aan het draaien krijgen. Maar ik maak alles op maat zodat het gewoon perfect past en voor je het weer ben je een dag bezig met 3 beugeltjes maken en 2 slangen. Denk dat ik deze auto nu al wel 50/60 uur in zit minimaal.

    zo hoort het idd ook:thumbup
    als je het niet kan betalen kun je er beter niet aan beginnen:thumbup

    #17486202
    Quote:
    origineel gepost door rallyastra
    Spruitstuk komt zo van Mtech :argue Heb het idee dat Mpech beetje erg veel rommel verkoop de laatste tijd. De dikke inlaatbuis voor let is de flens zo krom van dus ik moet eerst weer dat ding ergens laten vlakken omdat hij anders tussen de pakking turbo druk verliest..

    Uhh, Niels , daar was ik al achter toen ik een van de eerste bij EDS vandaan haalde , want DAAR komt ie vandaan…!!!
    Glasplaatje met schuurpasta deed wonderen!!:jerry

    Verder kan ik alleen maar mijn oneindig respect uitspreken,
    je visie klopt: kwaliteit laat zich betalen!

    #17486203

    Ja als ik iets door verkoop dat zorg ik dat het goed is en anders verkoop ik het niet, ga niet mijn naam stuk maken omdat een ander rommel heeft. Maar ik span hem wel in op de cilinderkopvlak bank :D dan krijg ik hem wel recht ghehe

    #17486204

    En o.a. voor de beweging in de motor anders zou alles afscheuren als alles vast hing.

    Vandaag eerste stuk van de downpipe gemaakt, had eerst een 90 graden naar beneden willen doen maar dan kwam hij aardig laag te hangen aan de voorkant. Heb nu een 60 graden bij besteld zodat ik schuin naar beneden kan, maar dat zien jullie nog wel :jerry

    Beetje metaal mishandelen :angel

    Remmen ook maar ff gemonteerd,

    Nieuw rem reservoir kwam ook binnen,

    Carterventilatie filtertje

    Toen kwamen we bij het volgende probleem, door de dikke inlaatbuis past de ontsteking niet fijn meer en ik heb er een hekel aan als dingen in de verdrukking zitten of gaan rammelen en ratelen. Heb ook niet echt veel mogelijkheid de inlaatbuis naar beneden te laten lopen door de extra koelslangen van de turbo, dan het ontstekingshuis maar 90 graden verzetten. Moet nog even kijken of ik het ontstekingshuis aanpas op de nokkenas om het weer werken te krijgen.

    #17486205

    Nou ik vind het wel genoeg voor vandaag, ga naar huis ben echt moe, maar tis ook al de hele week 11/12 uur..

    Nog paar dingen gedaan net,

    Ontstekings probleem opgelost, de sleper 90 graden verzet.

    Moest ook nog een slang vanaf de turbo naar het filter komen, deze wordt wel van aluminium maar ik moet eerst iemand zien te vinden die goed dunne alu buizen kan lassen..

    #17486206

    Eyy,

    Ziet er goed uit allemaal :) echt te gek..

    Blijf dit zeker volgen.

    Groeten Eric

    #17486207

    hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?

    sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?

    #17486208

    lekker bezig niels wordt een bommetje op wielen denk
    ik blijf je project volgen

    #17486209

    origineel gepost door jblfreak
    hoe heb je die ontsteking dan vast gezet ?

    sleper alleen draaien heeft niet zo n zin volgens mij of ik zie het verkeerd?

    Nee je moet alles 90 graden draaien, ook de bougiekabels 1 door draaien anders klopt die nog niet. ontstekig komt gewoon met een klembeugel vast te zitten.

    #17486210

    respect niels:kewlpics:kewlpics:kewlpics

    #17486211

    Vandaag nieuwe olieleidingen gemaakt voor de turbo dus dat is ook af, en vanavod verder gegaan met de downpipe. Zit nu alleen nog te wachten op een flexibel deel en de kat.

    Nog te doen

    – Beugels ontsteking
    – Inlaatbuis lassen ( aluminium)
    – Uitlaat afmaken
    – Remmen achter monteren ( wacht nog steeds op het goede revisie setje.. )
    – Stekkers solderen remslijt indicator
    – Ruitensproeier tankje
    – Oliecatch tankje
    – Vacuumleidingen
    – Vloeistoffen afvullen
    – Benzine vervangen ( staat al een aantal maanden in de tank )
    – Starten

    #17486212

    Dat gaat lekker :)

    Mooi om te zien dat alles er nieuw en schoon op komt, zo hoop ik mijn A1 dragrace/circuithok ook op te kunnen bouwen :)

    #17486213

    blijft leuk die 16vtjes om te zien

    en dan ook nog een turbo erop bouwen wat je heel netjes doet! super!!!

    #17486214

    ik zit net je project te bekeijken wat een grulijk lekker topic is dit :D:D

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 185)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.