Astra F Station pomp ventiel kofferbak voor schokbrekers

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F Station pomp ventiel kofferbak voor schokbrekers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo astra (f) bezitters,

wie heeft er ervaring met het pomp systeem cq ventiel rechts achter in de laadruimte van de astra f station?

Als ik de drukregelaar bij het bezinestation op 0,8 bar zet, geeft deze geen druk/ lucht. Op de manual stand, heb ik er wel lucht in gekregen. Nu weet ik dus niet hoeveel bar erop staat. Ook het ontluchten werkt niet door het palletje in het ventiel in te drukken.
    Kortom; hoe krijg ik de druk eraf en hoe reguleer ik het weer?

het kan ook zo zijn dat het systeem niet werkt.. bv er zijn andere schokkers ZONDER dit systeem op gezet(zijn goedkoper) heb ik ook meegemaakt met mijn vorige station.. maar ook kunnen de slangetjes stuk zijn of iets..

maar k denk toch t eerste dus de andere schokkers..

Ik heb in mijn vorige astra dat ook gehad.
    1.5 bar zat er bij mij in als ik op vakantie ging
    De balgen zijn alleen meestal lek, waardoor de lucht er meteen weer uit gaat.
    bij mij liepen ze langzaam leeg (twee dagen) maar vaak lopen ze meteen leeg omdat ze lek zijn.
    Het is een gewoon ventiel, dus als je het palletje indrukt moet de lucht er gewoon uit.
    vermoedelijk zit er dus gewoon geen druk op.
    Check even of de balgen er uberhaupt nog onder zitten, want vaak wordt bij vervagen van schokbrekers er geen nieuwe onder gezet, maar gewone zonder balgen

Ok bedankt voor de tips, zo langzaam aan denk ik inderdaad dat ze gewoon lek zijn.

Ik heb de auto net gekocht dus weet niet hoelang dit al aan de orde is. Kan het zo zijn dat ook daardoor het gaspedaal lichtjes trilt? Uitlijnen en balanceren is al gebeurt namelijk, dus trilling in het stuur is eruit.

Die dingen zijn bijna altijd lek tweedehands. ik had “geluk” dat ze het nog een beetje deden.
    Echt nodig heb je ze niet, helemaal als je weinig met volle belading rijdt. Hoe lang? Kan al jaren zijn…..
    Trilling in het gaspedaal lijkt me niet hier aan te liggen.
    De balgen zijn extra, dus als ze stuk zijn heb je als het ware gewone schokbrekers.
    Ik zou niet zo kunnen bedenken hoe die dingen een trilling in je gaspedaal kunnen veroorzaken. Ik zou denken dat dat ergens anders vandaan komt.

trilling gaspedaal meestal een gare motorsteun..

Willem

Motersteun klinkt inderdaad wat meer aannemelijk. Ik bracht het alleen op omdat ze bij de kwik fit meldde dat trilling (gaspedaal) van achter kan komen.

als er trilling van achter zou komen dan zou je dat in de stoel moeten voelen!!!
    kunnen evt ook je achterwiel lagers zijn waar speling op zit zodat ze gaan trillen!!

maar kwikfit doet/zegt wel vaker vreemde dingen.. een vriend bracht keer de auto van zn vriendin erheen voor apk en die werd in de loop van de dag gebeld dat er een aantal puntjes afkeur waren..
    waaronder ook de ashoezen.. maar die had hij zelf de week ervoor al vervangen omdat ze stuk waren..

toen die aankwam kon je duidelijk zien dat ze ingesneden waren:O:O:O

maargoed verder niet relevant voor jou vraag

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.