Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F – Schuif/Kanteldak ”onderhouden”
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 december 2011 om 21:57 #17242926
Ik wil het schuif/kanteldak wat origineel van Opel af fabriek is weer eens invetten.
Maar hoe moet dat precies? en met wat voor vet? En moet er veel of weinig op de rails?Alvast bedankt! :D
14 december 2011 om 21:58 #17937760Mijne ging eigenlijk altijd super soepel, heb m nooit tussendoor gesmeerd.
Wel een keer de slangen doorgeblazen van de waterafvoer.
dan moet de hemel even los.
Willem
14 december 2011 om 22:07 #17937759Mwah, mijne staat binnen in de garage dus dat lijkt me niet nodig.
Maar kan ik’m gewoon met wat vet op de rails smeren of zou je het niet doen?14 december 2011 om 22:08 #17937757ik zou niet weten wat je hier het beste op kan smeren, heb er nooit wat aan gedaan omdat ze soepel ging, en vet pakt vuil aan..
Willem
14 december 2011 om 22:09 #17937758Dan laat ik hem maar zo denk ik, bedankt Willem! :wors
15 december 2011 om 08:02 #17937755Heb de mijne afgelopen 3jaar ook niet ingevet, en gaat ook nog steeds even soepel open en dicht.
15 december 2011 om 08:27 #17937761Schuifdaken nooit zomaar invetten.
Als hij stroef loot kan je het beste het glaspaneel verwijderen. En dan de geleiders en de rails goed schoon maken. Pad als die goed schoen zijn kan je ze weer lichtjes invetten.
Niet te veel want vet trekt vuil aan.
15 december 2011 om 15:15 #17937762Mijne gaat ook soepel hoor :)
Laat’t mooi even zo, bedankt!
15 december 2011 om 19:17 #17937763Mijn fabrieks originele schuifdak in mijn Astra F is gewoon keurig van een normale hoeveelheid (op de juiste plekken) van vocht- en vuilafstotend smeer middel voorzien door een maat van me die bij de VOD monteur is. Het dakje loopt na die 2 jaar dat dat gebeurd is nog steeds goed.
Het is vooral zaak de randen, geleider en de goot aan voorzijde, en zijkanten vrij te houden van vuil (bladeren, zand, stof, etc..) en idd de afvoeren goed vrij en open te houden.
Met doorspuiten van de afvoeren trouwens voorzichtig zijn, dat de afvoerslangen niet van de tules afschieten.
Verder ook voor zorgen dat onderaan de auto (bodem) dus uiteinden van de afvoeren goed gangbaar blijven.18 december 2011 om 20:41 #17937764ff offtopic,
zijn die after market schuif/kanteldaken nou echt zo slecht als ze zeggen? lijkt mij super om een schuif kantel dakje te hebben, ik weet dat webasto over het algemeen wel goede dakjes moeten hebben.
ben ook wel benieuwd na de afwerking van zoiets. mag toch hopen dat ze wel iets van een beschermlaag(i.v.m. rotterij) op de randen aanbrengen waar ze het gat hebben gezaagd.
is het verstandig om dit achteraf in te laten bouwen? er zijn al veel mensen die het mij afraden i.v.m. lekkage’s
18 december 2011 om 20:51 #17937756Persoonlijk zou ik het niet aftermarket doen, heb het niet zo op zulke dakjes op een of andere manier..
Hoeveel zie je er wel niet die dichtgetaped zijn of dicht gekit..19 december 2011 om 16:48 #17937765dan laat ik het maar mooi achterwege, hoef geen plons water over me kop :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.