Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F paperclip ECU code uitlezen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2010 om 10:02 #17227082
Eeeeej, ik post hier voor het eerst een bericht. Ik volg dit forum al heel lang alleen nooit iets geschreven. Maar nu moet het want ik kom er niet helemaal uit.
Met dit forum heb ik gevonden hoe ik m’n Astra F station CDX x16xel zelf uit kan lezen, paperclip methode. Mijn distr. riem was gesprongen en deze is nu vervangen, samen met de cilinderkop en multiriem. Hij reed hierna helemaal lekker, 1 dagje en toen ging de Dynamo kapot. Dynamo een klap gegeven en deze laadt de accu weer op. Maar nu brandt continue het gele MM lampje en hij lijkt minder lekker te lopen als daarvoor.
Ik lees de codes uit, maar het vreemde is dat er een 2 digit code uit lijkt te komen ipv een 4 digit code. Terwijl deze x16xel 16pins aansluiting (multitec?) een 4 digit schijnt te hebben. De knipper gaat alsvolgt:
12 12 12
47 47 47
92 92 92
12 12 12
47 47 enzEn nu snap ik er geen hond meer van, want het lijkt een 2 digit code te zijn, maar er moet 4digit uitkomen toch? en ik kan nu niet vinden wat dit moet betekenen?
Ik gebruik hiervoor:
– http://astra.autokacik.pl/download/aldl.pdfIk heb een Astra F Station CDX X16XEL Automaat, met 212.000 op teller.
Als hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, alvast bedankt!!!
Toevoeging aan bericht:
– MM lampje komt na starten binnen paar seconden en gaat niet weg, ook niet na opnieuw starten.– EGR is eraf en zit dicht gekit al toen ik hem kocht, ik heb hier nooit een storing van gehad.
– Ik heb sinds ik de MM storing heb, 1x gehad dat hij pas na 5 minuten rijden opkwam, en zelfs weer verdween na een paar minuten… Daarna kwam hij weer terug om niet weer weg te gaan…
– Ik heb totaal geen verstand van auto’s, de enige kennis die ik erover heb is wat ik allemaal lees hier op het forum :(
13 oktober 2010 om 12:18 #17742301nokkenassensor goed aangesloten? Of heb je ecu uitgelezen met uitgeschakelde motor?
Groeten Twan
13 oktober 2010 om 14:38 #17742302Bedankt voor je reactie!
Op contact uitgelezen, dacht dat zo moest? Met motor aan, blijft het eindeloos knipperen namelijk, zonder pauzes.
Nokkenassensor ga ik checken.13 oktober 2010 om 14:57 #17742303nee het is anders
1.de paperclip er tussen zetten
2.contact aan zetten.
3.tellen wat er voor bij komt 12 in normaalmichel
13 oktober 2010 om 15:14 #17742304Hoi Okkie, zo deed ik dat juist ook, met contact en zonder motor aan.
Bovenstaande nummers zijn met contact aan gelezen. Als ik motor aanzet, blijft hij knipperen zonder pauzes.Dus ik lees het zo uit:
1. paperclip in 16 polig contact naast de zekeringen, in 5 en 6 (3e van links boven, 4e van linksboven gezien)
2. contact aan
3. tellen:
1-2 1-2 1-2
4-7 4-7 4-7
9-2 9-2 9-2
1-2 1-2 1-2
4-7 4-7 enz herhaling bovenstaand.13 oktober 2010 om 15:32 #17742305wat dit in houd weet ik niet maar las je even wacht
krijg je wel een antwoord van winv6 denk ik47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaalmichel
13 oktober 2010 om 17:13 #1774230613 oktober 2010 om 17:57 #17742307Chatsmit. als jouw X16XEL het type van voor half 1995 is kan deze uitgevoerd zijn met een 10 pins uitleesstekker.
deze geeft enkel 2 cijfercodes, dus daar is niks raars aan.
Code:
12: start – einde uitlezen
47: Positie EGR klep, storing in Circuit:
92: Nokkenas positie sensor, storing in CircuitDe EGR klep is echt een kwaal van deze motoren, deze zou je eens kunnen reinigen.
Nokkenaspositie sensor wil ook wel eens kapot gaan, niet al te vaak, maar gebeurt wel eens.
Deze zit achter het bovenste distri kapje.
Willem
13 oktober 2010 om 20:49 #17742308Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik verder mee. Wimv6, het blijft vreemd want het is een 16 polige witte stekker, auto komt uit nov. 1995. Ik dacht hier te lezen dat het een multitec II was, maar de daarbijhorende codes zijn 4 digits.
EGR zit er niet meer op, heb de auto gekocht 2 jaar geleden zonder EGR, slang was dichtgekit. Ik heb daar nooit storingen van gehad.
Misschien dat door de distr. riem vervanging iets is veranderd aan de nokkenas positie sensor?
Of zit er ergens een logica in dat dit te maken kan hebben met een slechte Dynamo?
Ik ga ermee terug, met jullie informatie kan ik verder thanks!
13 oktober 2010 om 21:03 #17742309EGR code word dus wel gegeven, zal niet gewist zijn.
maar ZONDER kan niet, wel afgedopt met de stekker er nog op, anders heb je ALTIJD storing.
nokkenassensor.
Controleer de stekker en de sensor zelf eens op draadbreuk
ze zijn wel bij die sensor bezig met distri vervangen.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.