astra f ontroesten. plaat delen loshalen vraag

Forumindex Forums Modellen Astra astra f ontroesten. plaat delen loshalen vraag

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247414

    hallo,

    ik ga de volgende roestplekjes behandelen:

    -wielranden achter
    -voordeuren onder de spiegel
    -1 keer achterdeur ten hoogte van de 5 stijl onder de stip (op de deur zelf)
    -rond de antenne
    -rond de ruitenwisser
    -onder die zwarte platic kap op de achterklep

    -achterste raam achter vervangen (rubber kapot en inwendig aan het roesten)

    ik zit met de volgende vragen:

    -hoe moeten de spiegels los? tweeterkapjes los trekken? en daarachter boutjes los draaien zodat de spiegel los komt?

    -de strips bij de voordeuren en 1 achterdeur. deze strips zitten een de buitenkant, kun je deze zo los trekken?

    -achterste raampje verwijderen/ deze bevind zich bij de antenne kant. tussen de achterklep en achterportieren in. hoe moet ik deze los halen?

    -zwarte platic kap verwijderen op de achterklep. gewoon binnen bekleding los halen? en daarachte rmet boutjes de zwarte kap verwijderen?

    het gaat om een 5 deurs astra f

    #18004496

    -hoe moeten de spiegels los? tweeterkapjes los trekken? en daarachter boutjes los draaien zodat de spiegel los komt?

    Ja

    -de strips bij de voordeuren en 1 achterdeur. deze strips zitten een de buitenkant, kun je deze zo los trekken?

    Buitenspiegels los en kan je ze zo omhoog trekken

    -achterste raampje verwijderen/ deze bevind zich bij de antenne kant. tussen de achterklep en achterportieren in. hoe moet ik deze los halen?

    Zou ik ook willen weten

    -zwarte platic kap verwijderen op de achterklep. gewoon binnen bekleding los halen? en daarachte rmet boutjes de zwarte kap verwijderen?

    Zwarte achterplaat, waar kenteken op zit? -> Volgens mij zo ja.

    het gaat om een 5 deurs astra f

    #18004497

    zwarte achterplaat zit er op geklikt. aan de binnenkant zit 1 boutje voor de zwarte plaat

    let wel dat wiel randen van binnenuit roesten.

    #18004498

    Dadelijk ben je nog veel geld kwijt voor een auto wat je voor een korte tijd gaat gebruiken.

    #18004499

    Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.

    #18004500

    blijf je toch altijd zien dat het is bijgewerkt, denk aan kleurverschil.
    ik zou er die moeite echt niet in steken als het maar voor een jaar is

    roest bij een F is altijd vele malen erger dan dat je zelf denkt

    FEIT.

    #18004501

    Wil zeggen, m’n andere astra heb ik afgelopen 3 jaar iedere jaar bij moeten werken, het komt steeds terug, en dan denk je ik heb zo goed aan gepakt dat t weg blijft, en vervolgens naar 4maand zie je weer kleine scheurtjes in de lak.

    Bij de TDS beginnen ook grote roestblaren te onstaan bij de wielranden, met kortbij en opvallend erop letten zie je het.
    Maar ik laat t ook maar gaan tot in de zomer, dan maak ik een besluit laat ik nieuwe stukken lassen of niet. Verlang lijstje is toch ooit eens om de auto geheel deuk vrij telaten maken en een nieuw lakjasje.
    Merjeh bijna 5ton, goed over na denken, genoeg nachten nog…

    #18004502

    nou, heb de corsa b ook eens aangepakt. het wel bekende plekje onder de motorkap. is inmiddels alweer 4 jaar weg de roest. nog niet erug gekomen.

    -tot nu toe zijn de wielranden achter van binnen en buiten roestvrij.

    morgen noverox erop smeren.
    -grondverf spuiten
    -kleur lak (haal ik bij een speciaal zaak met brede spuitmond, dus geen verschil in kleur en structuur)
    -2 maal blanke lak.

    helaas zal ik de plekjes op de deur, en onder de antenne wel blijven zien. maar liever dat dan roest.

    en fjes roesten als een gek. mijn astra g had geen plekje roest. nergens.
    op 2 blaasjes van 1mm na. wat nooit verder was gaan roesten.
    hele auto is kaal, dus heb het goed kunnen checken :jerry

    astra zal even goed geld kosten
    to do list:

    -roest behandelen
    -achter zijraam vervangen
    -14” lichtmetaal (vanwege goeie banden)
    -lemaul teller unit (project)
    -audio plaatsen (had ik nog van de g)
    om over na te denken:

    -gsi remmerij voor
    -gsi verlagingsveren
    -mantsel, dbilas of lexmaul erop. icm spaghetti, leuk uitlaat systeem en chip.

    betaal het grootste deel van de onderdelen die ik verkoop van mijn astra g.

    ik weet genoeg, alles is los :wors bedankt

    #18004503

    Ook de 3-hoekige achterramen ?
    Binnenbekleding loshalen er je kan ze eraf schroeven. (dit zijn plastic moeren !!)

    Rik :)

    #18004504

    klopt, net als de astra g.

    moet die nog los draaien, maar had even gekeken hoe die vast zaten.
    eerst op de sloop een andere halen

    #18004505

    Plaats eens wat foto’s is wel altijd leuk om te zien. :thumbup

    Had je nou een 1600 of 1800 motor?

    #18004495

    1600 16v

    #18004490

    @Mr.F wrote:

    Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.

    3 tientjes.. king:

    #18004494

    ja, waarde blijft niets. maar boeit mij niet heel erg veel. tis een leuke wagen die vrij goed rijd :angel

    #18004493

    nja, een astra zonder roest zal toch sneller verkopen/meer waard zijn dan een met roest ;)

    #18004492

    @breezer wrote:

    @Mr.F wrote:

    Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.

    3 tientjes.. king:

    :thumbdown :sleeping

    #18004491

    leuk uitlaatspul voor weinig: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=sportex+astra+mk3&_sacat=See-All-Categories” onclick=”window.open(this.href);return false; ;)

    #18004489

    @Mr.F wrote:

    nja, een astra met roest zal toch meer opleveren/sneller verkopen dan een zonder ;)

    Astra met roest brengt meer op? :jerry

    #18004488

    Wijsneus :jerry

    @ Mario, laat maar lullen king:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.