Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f ontroesten. plaat delen loshalen vraag
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2012 om 20:53 #17247414
hallo,
ik ga de volgende roestplekjes behandelen:
-wielranden achter
-voordeuren onder de spiegel
-1 keer achterdeur ten hoogte van de 5 stijl onder de stip (op de deur zelf)
-rond de antenne
-rond de ruitenwisser
-onder die zwarte platic kap op de achterklep-achterste raam achter vervangen (rubber kapot en inwendig aan het roesten)
ik zit met de volgende vragen:
-hoe moeten de spiegels los? tweeterkapjes los trekken? en daarachter boutjes los draaien zodat de spiegel los komt?
-de strips bij de voordeuren en 1 achterdeur. deze strips zitten een de buitenkant, kun je deze zo los trekken?
-achterste raampje verwijderen/ deze bevind zich bij de antenne kant. tussen de achterklep en achterportieren in. hoe moet ik deze los halen?
-zwarte platic kap verwijderen op de achterklep. gewoon binnen bekleding los halen? en daarachte rmet boutjes de zwarte kap verwijderen?
het gaat om een 5 deurs astra f
5 maart 2012 om 20:55 #18004496-hoe moeten de spiegels los? tweeterkapjes los trekken? en daarachter boutjes los draaien zodat de spiegel los komt?
Ja
-de strips bij de voordeuren en 1 achterdeur. deze strips zitten een de buitenkant, kun je deze zo los trekken?
Buitenspiegels los en kan je ze zo omhoog trekken
-achterste raampje verwijderen/ deze bevind zich bij de antenne kant. tussen de achterklep en achterportieren in. hoe moet ik deze los halen?
Zou ik ook willen weten
-zwarte platic kap verwijderen op de achterklep. gewoon binnen bekleding los halen? en daarachte rmet boutjes de zwarte kap verwijderen?
Zwarte achterplaat, waar kenteken op zit? -> Volgens mij zo ja.
het gaat om een 5 deurs astra f
5 maart 2012 om 21:30 #18004497zwarte achterplaat zit er op geklikt. aan de binnenkant zit 1 boutje voor de zwarte plaat
let wel dat wiel randen van binnenuit roesten.
6 maart 2012 om 10:20 #18004498Dadelijk ben je nog veel geld kwijt voor een auto wat je voor een korte tijd gaat gebruiken.
6 maart 2012 om 13:45 #18004499Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.
6 maart 2012 om 14:12 #18004500blijf je toch altijd zien dat het is bijgewerkt, denk aan kleurverschil.
ik zou er die moeite echt niet in steken als het maar voor een jaar isroest bij een F is altijd vele malen erger dan dat je zelf denkt
FEIT.
6 maart 2012 om 15:10 #18004501Wil zeggen, m’n andere astra heb ik afgelopen 3 jaar iedere jaar bij moeten werken, het komt steeds terug, en dan denk je ik heb zo goed aan gepakt dat t weg blijft, en vervolgens naar 4maand zie je weer kleine scheurtjes in de lak.
Bij de TDS beginnen ook grote roestblaren te onstaan bij de wielranden, met kortbij en opvallend erop letten zie je het.
Maar ik laat t ook maar gaan tot in de zomer, dan maak ik een besluit laat ik nieuwe stukken lassen of niet. Verlang lijstje is toch ooit eens om de auto geheel deuk vrij telaten maken en een nieuw lakjasje.
Merjeh bijna 5ton, goed over na denken, genoeg nachten nog…6 maart 2012 om 20:05 #18004502nou, heb de corsa b ook eens aangepakt. het wel bekende plekje onder de motorkap. is inmiddels alweer 4 jaar weg de roest. nog niet erug gekomen.
-tot nu toe zijn de wielranden achter van binnen en buiten roestvrij.
morgen noverox erop smeren.
-grondverf spuiten
-kleur lak (haal ik bij een speciaal zaak met brede spuitmond, dus geen verschil in kleur en structuur)
-2 maal blanke lak.helaas zal ik de plekjes op de deur, en onder de antenne wel blijven zien. maar liever dat dan roest.
en fjes roesten als een gek. mijn astra g had geen plekje roest. nergens.
op 2 blaasjes van 1mm na. wat nooit verder was gaan roesten.
hele auto is kaal, dus heb het goed kunnen checken :jerryastra zal even goed geld kosten
to do list:-roest behandelen
-achter zijraam vervangen
-14” lichtmetaal (vanwege goeie banden)
-lemaul teller unit (project)
-audio plaatsen (had ik nog van de g)
om over na te denken:-gsi remmerij voor
-gsi verlagingsveren
-mantsel, dbilas of lexmaul erop. icm spaghetti, leuk uitlaat systeem en chip.betaal het grootste deel van de onderdelen die ik verkoop van mijn astra g.
ik weet genoeg, alles is los :wors bedankt
6 maart 2012 om 20:19 #18004503Ook de 3-hoekige achterramen ?
Binnenbekleding loshalen er je kan ze eraf schroeven. (dit zijn plastic moeren !!)Rik :)
6 maart 2012 om 20:26 #18004504klopt, net als de astra g.
moet die nog los draaien, maar had even gekeken hoe die vast zaten.
eerst op de sloop een andere halen6 maart 2012 om 21:40 #18004505Plaats eens wat foto’s is wel altijd leuk om te zien. :thumbup
Had je nou een 1600 of 1800 motor?
7 maart 2012 om 05:53 #180044951600 16v
7 maart 2012 om 10:34 #18004490@Mr.F wrote:
Roestwegwerken kan nooit kwaad he, bij verkoop is hij direct meer waard.
3 tientjes.. king:
7 maart 2012 om 19:21 #18004494ja, waarde blijft niets. maar boeit mij niet heel erg veel. tis een leuke wagen die vrij goed rijd :angel
7 maart 2012 om 19:29 #18004493nja, een astra zonder roest zal toch sneller verkopen/meer waard zijn dan een met roest ;)
7 maart 2012 om 20:16 #180044927 maart 2012 om 20:26 #18004491leuk uitlaatspul voor weinig: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=sportex+astra+mk3&_sacat=See-All-Categories” onclick=”window.open(this.href);return false; ;)
7 maart 2012 om 20:46 #18004489@Mr.F wrote:
nja, een astra met roest zal toch meer opleveren/sneller verkopen dan een zonder ;)
Astra met roest brengt meer op? :jerry
7 maart 2012 om 20:48 #18004488Wijsneus :jerry
@ Mario, laat maar lullen king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.