astra f flink verlagen??

Forumindex Forums Modellen Astra astra f flink verlagen??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231761

    wil m’n astra drastisch omlaag hebben, denk aan -80mm ongeveer. wie weet waar ik setjes koop van dat soort verlaging?

    #17805885

    Krijg je daar geen spijt van ?
    Nederland ligt immers vol met drempels !

    Groet, Rik

    #17805886

    Als ik dat doe kom ik nooit meer thuis! :P

    #17805887

    Ik denk dat je dan een setje moet kopen wat je handmatig kunt in stellen qua hoogte, maar zoals hierboven vermeld, is dat wel verstandig? sowieso zijn de meningen verdeeld over verlagen, het is niet altijd goed/beter.

    Ik raad je aan opzoek te gaan naar een origineel verlagings set die Opel geleverd heeft op bijvoorbeeld de GSI modellen, dan rijd je niet TE laag en toch laag :)

    Maar als je het wilt moet je het doen, maar heb zelf nooit zoiets gezien, volgens mij is het maximum 60 mm.
    Als je 60/40 doet en grotere velgen monteert is je wielkast goed gevuld, staat de auto laag, en heb je een super wegligging, de opeltjes hebben met standaard veren nogal last van overhellen in de bochten en zijwind gevoelig met hogere snelheid is ook niet onbekend.

    Succes

    #17805888

    [rquote=1853780&tid=141437&author=Neut3.24]Ik denk dat je dan een setje moet kopen wat je handmatig kunt in stellen qua hoogte, maar zoals hierboven vermeld, is dat wel verstandig? sowieso zijn de meningen verdeeld over verlagen, het is niet altijd goed/beter.

    Ik raad je aan opzoek te gaan naar een origineel verlagings set die Opel geleverd heeft op bijvoorbeeld de GSI modellen, dan rijd je niet TE laag en toch laag :)

    Maar als je het wilt moet je het doen, maar heb zelf nooit zoiets gezien, volgens mij is het maximum 60 mm.
    Als je 60/40 doet en grotere velgen monteert is je wielkast goed gevuld, staat de auto laag, en heb je een super wegligging, de opeltjes hebben met standaard veren nogal last van overhellen in de bochten en zijwind gevoelig met hogere snelheid is ook niet onbekend.

    Succes[/rquote]
    Maximum van 60mm? gelukkig niet ;)
    Ik heb pasgeleden een Corsa nog meer als 10cm op z’n plaat zien zakken. Kunnen nog maar 2 vingers tussen asftalt en het laagste deel van de auto. Uitlaat zit al helemaal omhoog gedrukt in de tunnel, en 13inch wieltjes met plat getrokken rubber er om, dus lager kan niet :P

    Anyway, zoiets vind je in de regel niet in demper+veer setjes, maar wel in schroefkits.
    Die heb je ook weer met verschillende instelbereiken, maar ze zijn er wel met een bereik van 15cm. Uiteraard afhankelijk van de auto.

    http://cgi.ebay.nl/KW-GEWINDEFAHRWERK-INOX-V1-Opel-Astra-F-Astra-F-Cabrio-/360335647969?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item53e5ada4e1 <– dit setje gaat tot 80mm op de voor-as en 45mm op de achter-as.

    http://cgi.ebay.nl/Fat-Grip-Opel-Astra-F-Sportfahrwerk-Fahrwerk-Sport-NEU-/230506646587?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item35ab444c3b <– geen schroefset (vaste verlaging) verkrijgbaar tot 80mm voor en 60mm achter. En het kost geen ruk, dus kwaliteit zou ik niet verwachten. Maar het kan :P

    Editje:
    Als je tuningspul zoekt wat ietsjes gekker is als je normaal in NL kan krijgen, check Ebay.nl
    Er zitten legio duitse retailers op Ebay met TuV goedgekeurde spullen (en hey, duitsers zijn strenger als de RDW/APK), het kost minder als hier en er is zowel heel high-end als superlaag-budget te krijgen, en alles er tussenin natuurlijk.

    En als kers op de taart sturen Duitsers met alles een kopie van de TuV goedkeuring mee. Als de RDW of oom agent zeurt kan je gewoon de papieren onder z’n neus drukken :P Schijnt in Belgie ook handig te zijn. Heb vernomen dat ze daar voor elke aanpassing een papiertje willen zien.

    #17805889

    de veerpoten van een kadett e gebruiken scheelt ook al iets t.o.v een astra poot

    Dave

    #17805890

    [rquote=1853426&tid=141437&author=KadAstra-EF]Krijg je daar geen spijt van ?
    Nederland ligt immers vol met drempels !

    Groet, Rik[/rquote]

    hahaha spijt? mijn kadett is -100 verlaagd, dat is laag en dan heb je last van drempels

    #17805891

    @Mckaamos

    SUPER thanks man! gaat goed komen!

    #17805892

    Ligt er ook aan wat er voor bumper aan de voorkant hangt he, orginele is wel te doen zo neem ik aan dan wil het vast nog wel:P

    #17805893

    mijn oude kadett gsi had een astra gsi voorbumper met origineel lipje was -80 verlaagd nooit geen probleem mee gehad!

    #17805894

    Oke netjes:P Ik heb zelf gsi voorbumper en 60mm verlaging. Maar die lip eronder raak ik bij 1 drempel hier in de straat wel maar verder is het makkelijk te doen.

    #17805895

    @ astra f vaassen

    is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P

    gr

    #17805896

    [rquote=1857400&tid=141437&author=brainmuller]@ astra f vaassen

    is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P

    gr[/rquote]

    Ja die van mij is 6cm verlaagt, als je foto’s wil zien voor het idee zeg het maar, men avatar is al een voorbeeld:P

    mvg,
    RJ

    #17805897

    Laag met een astra is gewoon geweldig :D. Maar wel vervelend omdat de ‘hele auto’ laag ligt en niet alleen een bumpertje.
    Schroefsets zijn in de regel redelijk duur (vergeleken met corsa e.d.) en vaste verlagingsveren zit je weer redelijk aan vast.

    Al met al, zodra je een schroefset hebt is het wel een mooie investering!

    #17805898

    [rquote=1857537&tid=141437&author=Astra F Vaassen][rquote=1857400&tid=141437&author=brainmuller]@ astra f vaassen

    is de auto op jou foto 6 cm verlaagt ?! ben namelijk zelf ook mt mn astra bezig en wil even kijken hoe laag 4/6/8 cm ong is :P

    gr[/rquote]

    Ja die van mij is 6cm verlaagt, als je foto’s wil zien voor het idee zeg het maar, men avatar is al een voorbeeld:P

    mvg,
    RJ[/rquote]

    is netjes zo 6 cm :thumbup

    #17805899

    6cm zegt helemaal niks. Mijn GSI was 2,5 cm verlaagd met een G&M verlagingsset en was lager dan die van Astra F Vaassen:

    #17805900

    Tip voor drempels schuin erover werkt altijd en achteruit is misschien waanzinnig maar gaat ook goed:agent

    #17805901

    [rquote=1858243&tid=141437&author=manta11]Tip voor drempels schuin erover werkt altijd en achteruit is misschien waanzinnig maar gaat ook goed:agent[/rquote]Tenzij deze zo hoog is (in mijn geval een oprit) waarbij je einddemper achter een toeptegel blijft steken en je je voorpijp afscheurt :swear

    #17805902

    [rquote=1858022&tid=141437&author=The Undertaker]6cm zegt helemaal niks. Mijn GSI was 2,5 cm verlaagd met een G&M verlagingsset en was lager dan die van Astra F Vaassen:

    [/rquote]

    Een gsi is standaard ook al lager…

    #17805903

    Dit was mijn oude GSI met 60-40 verlaging en 17 inch velgen met 205-40-17 bandjes erom.

    #17805904

    mijnes moet lager:D

    #17805905

    [rquote=1865989&tid=141437&author=black champion]mijnes moet lager:D[/rquote]

    juist :thumbup

    waarom denk iedereen in NL dat -60 verlaging ‘extreem’ laag zijn…
    In belgie rijden pas lage autos rond en echt niet allemaal staan ze op lucht…

    #17805906

    [rquote=1865989&tid=141437&author=black champion]mijnes moet lager:D[/rquote]

    zit je set er al onder inmiddels?

    #17805907

    ik heb ook 205/40/17 wil denk ik ook iets van 60 omlaag.. iemand nog een goedkoop compleet setje (plug and play) :angel

    gr

    #17805908

    Als je echt laag wil: custom KW schroefset voor en achter zoals die van Trabantman (http://www.trabi.nl)

    Je zal dan echter de wielkasten achter moeten aanpassen, je achteras verstevigen e.d.



25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.