Astra F – enorme toeren zonder gaspedaal aan te raken

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F – enorme toeren zonder gaspedaal aan te raken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Dag allemaal,

Ik ben nu ruim twee jaar een tevreden bezitter van een Opel Astra F van november 1997, 1.6V 16V. Voor een mooie prijs gekocht, leuke km-stand (161xxx destijds) en pas mijn tweede autootje. Geen roest, paar kleine gebruikerssporen maar niets ernstigs; wagentje heeft de tand des tijds in elk geval goed doorstaan.

Toch ben ik wat minder tevreden op het moment. Ben niet zo heel technisch aangelegd dus zal het proberen zo goed mogelijk uit te leggen:

Op het moment dat de auto al enige tijd loopt (bij een (ijs)koude start is het me niet overkomen) loopt de auto soms enorm hoog op in de toeren, zelfs al heb ik mijn voet NIET op het gaspedaal. Met name bij verkeerslichten en zebrapaden en op andere momenten van langzaam en/of stilstaand verkeer is dat bijzonder storend. Dan heb ik alleen de poot op de koppeling (en waar nodig het rempedaal) en dan loopt mijn toerental ineens op richting de 4000-5000, zonder dat ik iets doe. Kan hoogstens een paar keer het gaspedaal kort intrappen, dan schiet ie weer terug naar een normaal toerental. Had recent zelfs op de parkeerplaats dat ik ‘m intrapte, hij op 4000 ging hangen, toen nog eens intrapte en op 6000 (!) toeren bleef hangen.

Ook tijdens het rijden wil het wel eens gebeuren dat ik gewoon de voet van het gas kan halen en de auto langzaamaan steeds harder gaat rijden. Het gebeurt regelmatig dat ik met 70 over de plaatselijke ringweg rijdt met alleen een voet op het rempedaal, voor de snelheid nog verder oploopt.

Ik heb de boordcomputer al een keer gereset. Daarnaast is de gashuisklep ook al schoongemaakt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik houd van mijn Astraatje, maar als het een paar honderd euro gaat kosten, dan moet ik toch eens heel goed na gaan denken wat ik hiermee ga doen.

Met vriendelijke groet,
    WJ

Rubber gescheurd tusse gasklep en inlaat.

Kwaaltje van deze eersre generatie 1.6-16V motor

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Is de vorige keer bij de garage niet opgevallen/gezien. Maar ik breng ‘m over anderhalve week die kant weer op met deze tip.. hopelijk helpt het, dankjeweL

Je ziet die slang ook niet zitten.
    Zit half onder het inlaat.

Het kan de tussenpakking van het inlaat of inlaatpakking ook nog zijn.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.