Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f door de keuring ;D
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
5 december 2012 om 17:06 #17253392
Vandaag met mijn astra naar de keuring geweest.
Hij is er door en er zijn maar enkele opmerkingen waarvoor je niet moet teruggaan zoals-roestplekjes wielkasten achter,kofferklep,bodemplaat
-motorbloksteun (rubberen ring?)
-krasjes op raam en scheur in voorruitook heb ik zelf wat roest ontdekt dat ik nog niet gezien had, een redelijk grote plek op de bodemplaat, niks ernstig, maar toch..
En als laatste heb ik nog een vraagje, mijn temp.sensor van motortemp. is vervangen maar werkt alleen als de wagen egt heet staat, bv. bij parkeeroefeningen, toen ik vroeger leerde rijden. enig idee waarom ie dan alleen werkt?
5 december 2012 om 17:25 #18081725Hij moet goed verrot zijn om hem op roest af te keuren!
En het probleem van je motor temperatuur klinkt alsof je thermostaat niet goed meer functioneert.5 december 2012 om 17:56 #18081726En erg verroest is hij zeker niet dus dat komt goed..
En zou kunnen maar je hoort de ventilator wel aanslaan bove 90 grade en hij koelt dan zeer snel zoals moet?5 december 2012 om 18:40 #18081727Thermosstaat:
Deze blijft in dit geval open staan, of opent te snel (te koud), hierdoor word tijdens rijden eerder op de rijwind gekoeld, en komt de motor niet of niet voldoende op bedrijfstemperatuur.
echter als je m lang laat draaien zonder rijden, of je bent met langzaam rijden / manouvreren bezig, zal de bedrijfstemperatuur wel bereikt worden, omdat er geen of weinig rijwind aanwezig is.
De enige reden dat er een koelventilator op de auto nodig is, is om de motor te koelen bij onvoldoende rijwind..
Willem
5 december 2012 om 19:37 #18081728Maar als de motor niet op bedrijfstemperatuur komt, heb ik normaal toch geen warme lucht uit men roosters van verwarming?
want deze word zeer warm de verwarming? en de motor geeft ook warmte af na een kleine rit, zoals elke wagen dus?5 december 2012 om 20:03 #18081729Ja dat klopt ook wel, De ideale bedrijfstemperatuur is ongeveer tussen de 80 en 90 graden. Stel dat jou auto rond de 50/60 graden word. Dan lijkt hij heel warm en je verwarming word ook wel warm. Maar de bedrijfstemperatuur is bij lange na niet bereikt. En je temperatuur meter zal niet zo voor oplopen. Ik heb ditzelfde probleem ook gehad. De meter kwam iets omhoog terwijl alle koelwater slangen heet waren en de kachel ook.
5 december 2012 om 20:05 #18081730Als ie maar net iets warm word komt er al warme lucht uit de roosters, door de kachel komt namelijk al het Allereerste warme water vanaf de motor.
Deze heeft dus heel weinig met een slechte thermosstaat, het kan wel als ie echt ernstig kapot is, dat het niet verder komt als lauw warm..
Willem
5 december 2012 om 20:09 #18081731MOET dat gemaakt worden of kan de autoze blijven verder rijde?
5 december 2012 om 23:51 #18081732Je kan er mee door rijden, en je zult zeker niet de enigste zijn.
Het is uiteraard wel slechter voor de motor. En je verbruikt iets meer brandstof.6 december 2012 om 10:03 #18081733zou je roest wel gaan behandelen. mijn f was vorig jaar nog goed hard maar dit jaar was alles door gerot. soms gaat het erg snel met roest
6 december 2012 om 19:24 #18081734Roest behandelen gaat zeker nog gebeuren :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.