Astra F cruise control

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F cruise control

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 119)
  • Auteur
    Berichten
  • #17713333

    TID is Triple info display, en ja jebt WEL een tellersignaal, anders zou ik niet zeggen haal m achter de teller of MID / TID vandaan.

    het geval wil namelijk dat er een tellersignaal word gemaakt in de tellerunit!!

    deze gaat vanaf de teller naar de MID / TID en Motorcomputer

    Willem

    #17713332

    Trouwens,

    Ik had geen TID, ik had simpele zoals tijd en datum.
    Tip heb ik er zelf ingezet….

    Hopelijk is het nu NOG mogelijk :P

    Zoja, ik kan me wel herinneren dat ik ooit is wat heb ingedrukt bij de TID toen kwam er 0,0 KMPH te staan terwijl ik 80 reed…

    Gr

    Tony.

    #17713331

    het is mogelijk ik heb ook aleen een tijd en datum.

    zo als wim-v6 schrijft snelheids signaal weg halen achter de teller blauw-roode kabel.
    het is wel ff klote om er bij tekomen maar het kan wel

    michel

    *edit kijk ff goed in de stekker daar staan letters in.

    dit is het schema.
    ik heb hem zelf niet gemaakt dus alle eer naar de maaker

    #17713330

    Waar kan ik die snelheids kabel et best onderscheppen?

    #17713329

    ik heb hem achter de teller weg.
    om dat je daar toch al wat kappen los heb
    maakt die 2 xtra ook niet uit

    michel

    #17713328

    Ja teller unit ligt los..

    Alleen heb ik 1 stekker achter benzine en temp meter.

    En 1 achter de toeren teller! Voor de rest geen kabel.. Ja die grote achter m’n snelheids meter.

    Gr. Tony

    #17713325

    TID / MID kom je het snelst bij..

    #17713326

    Achter heel m’n tellerhuis geen blauw rood te vinden..

    Wtf?

    #17713327

    Ik geloof dat ik hem heb. Wat een kut plek :p

    #17713323

    Kabel zit aan het uiteinde geheel los…

    Is dat normaal?

    #17713324

    Normaal niet nee…

    Willem

    #17713319

    @okkie-001 wrote:

    het is mogelijk ik heb ook aleen een tijd en datum.

    zo als wim-v6 schrijft snelheids signaal weg halen achter de teller blauw-roode kabel.
    het is wel ff klote om er bij tekomen maar het kan wel

    michel

    *edit kijk ff goed in de stekker daar staan letters in.

    dit is het schema.
    ik heb hem zelf niet gemaakt dus alle eer naar de maaker

    hey dat is mijn foto

    #17713318

    Dat is enigste met rood blauw..

    #17713322

    als ie van de teller afkomt is het goed…

    daar word het signaal gemaakt…

    Willem

    #17713320

    Is inderdaad een leuk idee om in te bouwen, je hebt dus eigelijk aleen maar die cc hendel en unit nodig ? Waar moet de diagnose draad worden aangesloten ?

    #17713359

    die is optioneel. als je hem wilt aansluiten moet je een tech 2 stekker scoren

    #17713360

    Hallo,

    Ik ben bezig geweest, en alles heb ik aangesloten! (zoals het plaatje zegt)
    Ik heb dit gedaan:

    Van de hendel naar CC unit:
    A-A Rood-zwart.
    B-12V (staat op het contact ik weet niet of dit erg is)
    C-C Bruin-zwart.
    D-B Geel Zwart.

    Van CC unit:
    D heb ik door gekoppeld aan G Dus Koppeling bij Rem Schakelaar.
    G-Remschakelaar (staat op m’n remlicht aangesloten)
    F-zelfde als B van de schakelaar op 12Volt vanaf contact.
    E-Massa Staat op de – van m’n accu.
    J-ECU unit heb ik niet gebruik ik niet!
    H-Diagnose heb ik nergens op kunnen aansluiten?? Weet ook niet waarop??

    Nu zou hij moeten werken, alleen dat doet hij niet.. Dus ik heb de koppelings schakelaar los gemaakt van de Rem schakelaar…
    Weer doet hij niet…. HIj krijgt geen spanning, doe ik het fout om om hem op de injectie (contact) aan te sluiten of??

    Bij de Rem schakelaar volgens het Schema staan er 2 roden kruisjes, wat houden die in? Wat moet ik daar bij voorstellen..?

    Of is het gewoon, dat ik geen goede Rood-Blauw Kabel heb? Zie foto:



    Hopelijk, kan iemand mij iets verder helpen?

    Gr

    Tony.

    #17713361

    wel de goede kant van de remschakelaar gepakt ?
    en de kruisjes zijn de rem lichten ..
    michel

    #17713362

    Hey,

    Ik heb ze rechtstreeks op m’n remlichten geplakt :)… Als ik nou bijv het verkeerde draadje heb.. Dan doet hij het gewoon niet?

    Groetjes,

    Tony.

    #17713363

    Jongens!

    Het is me gelukt! Zonder jullie had ik het niet gekunt! Hartelijk bedankt!!!!!

    Alleen, nu werkt het… Ik krijg hem alleen uitgeschakeld via m’n hendel! Op m’n rem shizzle reageerd hij niet!

    Ik heb een kabel verwisselt (daar staat altijd 12Volt op!) toen deed hij het wel… Ik heb een ander draadje geprobeerd waar voorzover ik weet geen spanning opstaat (bij m’n rem lichten!!) Dan doet hij het weer niet… Zet ik hem weer op de 12V dan zegt hij oke ik doe het… Alleen je ziet maar hoe je me uit krijgt…

    Ook heb ik onder de motor kap de draden schakeling & rem verwisselt.. Doe ik dat.. Dan doet hij helemaal niks..

    Dus alles zit goed alleen moet ik de ”uitschakelaar zien te vinden” wie o wie helpt me? om dat stukje snel op te lossen?

    Ik heb al een paar keer geprobeerd en dan krijg ik me toch een hoge toeren tal?? :O… al 3 keer gehad.. 3X motor uit gezet.

    En hij werkt inderdaad pas vanaf 70KM per uur…

    Groetjes,

    Tony.

    #17713364

    Help?

    #17713365

    als ik het zo lees

    heb je de rem en de koppelingsschakelaar verdraaid

    michel

    #17713366

    als hij geen koppelingsschakelaar wil moet hij die draad aan de 12 volt hangen. op het schema blauw/zwart D. die blauw/zwarte D draad kan in werkelijkheid ook geel/zwart D zijn.

    als het remsignaal niet aangesloten is. werkt de cc gewoon. cc schakelt uit als er 12 volt op de zwart/gele G draad komt.

    dus verkeerd om aansluiten: dan werkt de cc niet

    #17713367

    geel/zwarte draad (op het schema G) moet bij een niet ingetrapt pedaal 0 volt zijn. schakelt uit als je pedaal intrapt omdat er 12 volt op komt te staan

    blauw/zwarte draad (op het schema D) werkt andersom. bij een niet ingetrapte koppeling moet er 12 volt op die draad staan. trap je het pedaal in onderbreek je de 12 volt en cc stopt.

    #17713368

    Ik hEb de multimeter gepakt.

    Zwart staat altijd tenzij contact uit is 12 volt.

    Zwart geel schommelt als ik zogenaamd rem dan staat hij op 12 volt.

    Rem ik niet heb ik schommelt hij tussen 10 & 20 mv

    Gr.

    Tony

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 119)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.