Astra F Cabrio 1995, diversen problemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F Cabrio 1995, diversen problemen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Beste Opel rijders.

Ik heb een aantal problemen met mijn net gekochte astra cabrio 1.8xel uit 1995.
    Op het forum kon ik geen vergelijkbare topics vinden, dus wellicht weten jullie wat er mee aan de hand is.

ten eerste is er iets mis met het stationair toerental. Als hij stationair draait loopt hij steeds binnen een seconde of 3 van 1000rpm op naar 1500rpm. daarna valt hij in een keer weer terug naar 1000, waarna hij binnen een paar seconden weer tot 1500 oploopt. Het lijkt dus steeds alsof iemand de hele tijd met t gas aan t spelen is.

Ik heb twee filmpjes (youtube) hiervan toegevoegd.

http://www.youtube.com/watch?v=dHZ-m9nD54M” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.youtube.com/watch?v=tRzgx8uwPro” onclick=”window.open(this.href);return false;

Ook wil het cabriodak niet helemaal open klappen. Hij blijft net een stukje boven de carroserie hangen. Ik heb zo’n vermoeden dat een van de beugels in het dak klem loopt op het glazen raam dat als eerste naar binnen klapt, maar ik krijg dit niet verholpen.

zie de foto’s hier onder.

Ook zit er een vreemde kabel aan de gaskabel vastgeschroeft. deze loopt naar een kastje waar het merk VDO op staat. Ik heb zelf zo’n vermoeden dat dit voor een cruisecontrol fuctie is, maar deze ontbreekt in de auto.

foto’s :

het laatste probleem is de startonderbreker. Ik kan de auto alleen starten wanneer ik binnen een seconde of 20 na het instappen (met dicht dak en dichte ramen) de motor start. Wanneer het dak of een van de ramen een beetje open staat wil de auto uberhaubt niet meer starten. De enige optie om de auto dan weer te starten is alle ramen en het dak volledig sluiten, de auto met de centrale deurvergrendeling een paar seconden op slot zetten en daarna weer er af halen. het betreft een klasse 3 startonderbreker met een soort sleutelhanger afstandbediening.

foto:

Het zijn nogal wat vragen, maar ik hoop dat jullie mij met een of meerdere problemen kunnen helpen. alvast bedankt.

bedankt voor de edit. Als het echt een chaos in de comments gaat worden zal ik nieuwe topics openen. voorlopig lijkt het nog niet echt storm te lopen. ;)

Het is niet echt een antwoordt, maar je geeft aan dat je hem net hebt gekocht…

Waarom? :shock:

Is terug gaan geen optie?

Stationair toerental:

viewtopic.php?f=150&t=157603.

Cruise Control: Deze is dus niet Origineel OPEL, zit er niet ergens een hendeltje voor deze Cruise Control??

Willem

Het was een koopje, en het is op deze paar puntjes na is het een prima auto. met een beetje sleutelen en wellicht wat tips van jullie moeten die puntjes ook wel te verhelpen zijn denk ik.

Dat reinigen van de gasklep lijkt mij een goed idee, maar ik kan me nog niet echt indenken dat dat de oorzaak van die rare toerental wisselingen is? kan je dat misschien verklaren?

bedankt alvast voor de tip.

Ik zal ook eens gaan kijken of ik die cruisecontrol hendel toch niet over het hoofd heb gezien (kan het me bijna niet voorstellen maar toch)

je bedoeld een Astra F Cabrio natuurlijk.. een G cabrio bestaat niet.

@Silver wrote:

je bedoeld een Astra F Cabrio natuurlijk.. een G cabrio bestaat niet.

niet uit 1995..

dat is een edit van de MOD, persoonlijk heb ik geen flauw idee, maar dat mag je met hem uitvechten

Is het materiaal van het dak nog soepel of is het erg stug?

Als het erg stug is krijgt de motor het niet verder in elkaar getrokken ,wat je kan proberen is een beetje helpen door erop te duwen. Wel voorzichtig uiteraard.

Inzake het alarm als het goed is kun je met contact aan de startonderbreker eraf halen ,deze schakelt er inderdaad na een aantal seconden automatisch op. Je moet alleen ff uitzoeken welk knopje het is op de afstandbediening!

Let op niet eerst je contact uit zetten maar gewoon aan laten staan en dan proberen welk knopje werkt.

Het dak is wel redelijk stug geworden. Duwen heb ik al geprobeert. Dat heeft helaas geen effect.

Dat startonderbreker met contact aan zal ik morgen eens proberen.

Wederom bedankt voor de reactie.

Denk dat je ander mans leed heb gekocht.

Valt er niet te praten waar je hem hebt gekocht?

Ik weet dat ik geen perfecte auto gekocht heb, maar daar was de prijs dan ook naar. Ik hoef ook niet perse een perfecte auto te hebben. Dit is een vakantievehicel en zolang hij ons van a naar b bremgt is dat prima. De aangestipte problemen zijn vervelend, maar niet van dergelijke aard dat de auto onbruikbaar is. Met wat middagjes in de garage sleutelen hoop ik echter deze problemen te verhelpen. Nuttige tips hierbij van jullie kant zijn daarbij zeer welkom en worden gewaardeerd. Terugbrengen gaat niet gebeuren en bespaar me alstublieft de verhalen over miskopen en andermans leed. De auto rijdt, heeft nog een lange apk en was goedkoop. Thats it. Nogmaals.inhoudelijke Tips over de problemen blijven zeer welkom. Alvast bedankt.

@hulsch wrote:

Dat reinigen van de gasklep lijkt mij een goed idee, maar ik kan me nog niet echt indenken dat dat de oorzaak van die rare toerental wisselingen is? kan je dat misschien verklaren?

Stappenmotor ersntig vervuild, en geen bewegings vrijheid meer..

Top. Als ik binnenkort wat tijd kan vrijmaken ga ik daar eens aan klussen.

Ik heb de foto’s van het dak nog ff bekeken maar het lijkt haast of het niet goed word opgevouwen misschien dat je daar even naar moet kijken .

Hangen er geen koordjes los aan de binnenkant?

Volgens mij heb ik nog een lakstift liggen in deze kleur bij interesse stuur maar een PM

Ik vind inderdaad dat de kap enigzins vreemd opgevouwen zit ter plaatse van het scharnierpunt tussen de delen welke normaal boven het achterste zijruitje zitten. Maar ik weet niet of de constructie echt anders is als van de Kadett (hij lijkt er namelijk wel op) Misschien is het een idee om de kap eens handmatig te openen, dit kun je doen door bij de hydraulische pomp van de kap (rechts achter afdekking in de kofferbak) een T-vormig sleuteltje helemaal tegen de klok in te draaien.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.