Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 39 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 182)
  • Auteur
    Berichten
  • #17631008

    @ freek Zaterdag !

    Druk druk op het werk en nog met diverse dingen aan het uitmeten bij de Manta 16v , t gaat nog niet zoals IK wil
    :jerry

    Die actuator mag dan evt. deze kant wel op :D
    Verder heb ik nog weinig ervaring met turbo motoren maar aldoende leert men …
    Uitlaat word idd 63,5 mm compleet met simons dempers.
    Ga me eerst focussen op een goed lopende motor dan kunnen we de rand zaken als lagers/kogels en rubbers nog wel eens gaan bekijken :afro

    #17631009

    moet je nog ff geduld hebben met die actuator.
    zal begin feb. worden ;)

    #17631010

    Heb nu 1 keer de simons uitlaatdemper ”handy” die komt als laatste demper zodat er nog een soort van sierstuk op kan TZT.

    Welke demper zou ik als beste ook qwa geluid in de tunnel kunne plaatsen : De tubex ?

    Of een ovale versie om het geluid te ”dempen”
    Wil er geen herrie bak van hebben namelijk.
    Met een schuin oog kijkende naar miss nog een keer apk en verzekeren ;)

    #17631011

    Neeeeeeeee niet de handy! :jerry

    Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….

    En ik wordt gek van de herrie !

    Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.

    #17631012

    Je vergeet dat het hier om een turbo gaat….

    Een auto met turbo produceert veel minder geluid dan een non-turbo.

    Ik denk dat je met de 2 dempers van je plaatjes wel goed zit hoor.

    #17631013

    Hey, hoe gaat het met je projecten.
    nog bij de kadett geweest?
    kan ik een planning maken wanneer ik de voorkant kan demonteren, hij moet ook nog terug naar de spuiter.
    Ik hoor het wel van je.

    groeten.

    #17631014

    Ik weet ook wel dat een c20let minder herrie maakt dan mijn c20xe met ITB’s.

    De Simons Handy demper is echter maar een klein rotding en dempt gewoon te weinig als je geen herriebak wilt hebben.

    Knap dat je aan de hand van een plaatje zoiets in kan schatten. :thumb

    @sjoerdie wrote:

    Je vergeet dat het hier om een turbo gaat….

    Een auto met turbo produceert veel minder geluid dan een non-turbo.

    Ik denk dat je met de 2 dempers van je plaatjes wel goed zit hoor.

    #17631015

    Ik heb er 3 van die korte onder zitten, en met de herrie valt het wel mee.

    groeten.

    #17631016

    Zoo weer een update king:

    Plat stalen vliegwiel besteld bij CCC-motorsport weegt 4.5 kilo.
    Ook bij behorende c20xe sachs performance drukgroep tot 420nm !
    De starre 5 puks omp sinterplaat had ik al :agent

    Foto’s volgen wel als de delen binnen zijn :P

    #17631017

    Ja knap he…..bijdehandje :puke

    Ik zeg het niet voor niks.
    Zelf ook enige ervaring met Simons dempers, zowel bij geblazen als ongeblazen blokjes.

    @lenn0 wrote:

    Ik weet ook wel dat een c20let minder herrie maakt dan mijn c20xe met ITB’s.

    De Simons Handy demper is echter maar een klein rotding en dempt gewoon te weinig als je geen herriebak wilt hebben.

    Knap dat je aan de hand van een plaatje zoiets in kan schatten. :thumb

    #17631018

    Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .

    Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau

    Ga effe lekker een snickers eten ofzo.

    ” :puke “”

    :sleeping

    #17631019

    haha :afro

    Nou heren ga nou geen ”ruzie” maken over het toekomstige geluid waar IK last van ga krijgen of juist niet :P

    Bij de een is 90 db hard en bij de ander is 75 db al te hard king:

    #17631020

    @lenn0 wrote:

    Doe maar rustig aan met je “bijdehandje” .

    Gelukkig praat je zelf nogal op hoog niveau

    Ga effe lekker een snickers eten ofzo.

    ” :puke “”

    :sleeping

    :thumb :thumb
    Bedankt voor je compliment, kan ik wel waarderen :thumbup

    #17631021

    @Noordpoolgsi,

    Heb je ook een sterker druklager besteld?
    zo ja, waar? Ik moet ook nog eens ene kopen namelijk

    #17631022

    Uhm ja dat wou ik wel maar bij ccc-motorsport geven ze aan dat er geen versterkt druk lager is cq nooit is geweest. :wtf
    Lijkt me gewoon een calibra tubo druklager tot 450 nm ! Zie ook onderstaande link

    http://ccc-motorsport.de/shop/3467/222/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-0-i-16v-110kw-150ps-c-20-xe-bj-06-1990-02-1994/zf-sachs-ausr” onclick=”window.open(this.href);return false;ücklager-opel-1-8i-2-0i-16v-gsi-turbo-1-7td-3151809002-detail

    Maar ik druk dr wel eerst een stalen versie in i.p.v. een plastic ”ding”. boor ik ff gaatje in de bak zodat ik met evt. als druklager lawaai gaat maken een beetje kopervet erin kan spuiten :hmmz

    #17631023

    http://www.ebay.com/itm/QTP-QTEC33-Oval-Low-Profile-Electric-Exhaust-Cutouts-4-Bolt-Flange-W-Turn-Down-/201016471134?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2ecd83ee5e&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;

    dit is toch een goeie oplossing ipv dempers eruit halen??

    ik had zelf er eerst ook eentje, maar die paste niet in de tunnel onder me wagen.
    zit nu beetje rustig te kijken naar zon ovale.

    #17631024

    @Noordpoolgsi wrote:

    Uhm ja dat wou ik wel maar bij ccc-motorsport geven ze aan dat er geen versterkt druk lager is cq nooit is geweest. :wtf
    Lijkt me gewoon een calibra tubo druklager tot 450 nm ! Zie ook onderstaande link

    http://ccc-motorsport.de/shop/3467/222/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/calibra-a-85-bj-06-1990-07-1997/2-0-i-16v-110kw-150ps-c-20-xe-bj-06-1990-02-1994/zf-sachs-ausr” onclick=”window.open(this.href);return false;ücklager-opel-1-8i-2-0i-16v-gsi-turbo-1-7td-3151809002-detail

    Maar ik druk dr wel eerst een stalen versie in i.p.v. een plastic ”ding”. boor ik ff gaatje in de bak zodat ik met evt. als druklager lawaai gaat maken een beetje kopervet erin kan spuiten :hmmz

    Volgens mij moet er wel een versterkte zijn als ik me niet vergis.
    heb er nu een standaard in maar die maakte na een half jaar al geluid :shock:

    #17631025

    nogmaals de vraag.

    wat is er versterkt aan de versterkte versie?
    ik geloof er geen donder van want er is niks te versterken. want grotere lagers passen er niet in en de rest is maar een statische passing.

    ben nog maar 2 typen druklagers voorbij gekomen bij deze motoren. de plastic type die bij de cheap ass koppelingsetjes zit. en de gewone originele stalen waar ze origineel ook mee geleverd zijn destijds.

    als ie na een halfjaar/weinig km’s al lawaai maakt heb je of een defecte diafragma die de druklager opvreet. of koppelingskabel te strak afgesteld gehad. waardoor de lager veel meer belast word.

    #17631026

    of iemand die met zijn voet op het koppeling-pedaal rijdt ;)

    #17631027

    sw16v, met wat voor een lager rij jij dan?
    aangezien die ze wel aardig op de kloten krijgt (met sprinten) is dat voor mij ook wel een goede optie :thumb

    hij staat gewoon goed afgesteld en ben absoluut geen pedaalridder.
    misschien gewoon domme pech. drukgroep is ook in orde

    #17631028

    Update :P

    Wastegate actuator is WEL heel hij veert gewoon in en hoor geen gerammel … (mijn visie van dat iets kapot is of niet :jerry )
    De motor loopt nu ook al MET luchtmassa meter king:

    Zag wel de rode stekker achterop het blok losliggen van de Knock knock sensor :hmmz :wtf (onregelmatig lopen ???)
    Verder loopt die redelijk stationair hij bokt wel als je gas wilt geven maar dat ligt denk ik voor 90 % aan het 48mm uitlaatsysteem.
    En er zitten bougies in met 4 electroden … liever 1 goede sterke vonk van Ngk bougie’s lijkt me beter. :agent
    Koppeling en vliegwiel komen eind volgende week binnen :afro

    :afro Ben al iets beter te pas dat het blok nu met LMM loopt.

    Ik duik de schuur weer in Manta manta :thumbup

    #17631029

    @lenn0 wrote:

    Neeeeeeeee niet de handy! :jerry

    Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….

    En ik wordt gek van de herrie !

    Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.

    Ik heb nieuws voor jullie allebei… Zo’n Tubex ertussen doet geen flikker.

    Filmpje met wat vrienden gemaakt vorig jaar.. mijn corsa is echt niet tof zo luid. Met tubex en handy.

    http://vimeo.com/45872542″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17631030

    Ghehe die 00-ktk-4 supra komt volgens mij hier bij Auto Theussing weg ofniet ?

    Zag zón sticker op de achterste zijruit wat me bekend voor kwam :jerry

    Dus als z’n tubex en handy volgens jou teveel geluid is , wat raad je dan aan ?
    Ooit onder mn corsa 2.0 16v ook een groep a gehad met zelf gemaakte dempers dat was al geen porum 105 db :hmmz

    #17631031

    Nee dat niet , hij heeft hem zelf door een toko uit de UK laten halen. SW performance dacht ik.

    Ik heb geen ervaring met de Tubex op een LET, enkel op de c20xe en dat hoor je wat voor takkeherrie dat is.
    Echter denk ik wel dat de turbo veel geluid tegenhoud dus dat je met je keuze redelijk stil bent.

    Ik heb eerst met enkel de einddemper gereden, met de Tubex is het geluid wel veranderd, maar nog steeds een behoorlijke dosis geluid.

    #17631032

    Ik heb wel eens een tubex weggehaald, maakte best wat verschil, al weet ik niet meer of het meer de klank was of het aantal decibel…

    Offtopic, welke dam is dat ook al weer in het filmpje mayhem?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 182)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.