Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra f c16nz 1992 daily
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2013 om 17:47 #17261388
Hallo,
morgen haal ik mijn astra f 1.6 8v op.
eerlijk gezegt weet ik door omstandigheden er nog weinig vanaf.
weet dat hij op nieuwe qinterbanden staat, en hij vandaag een apk heeft gekregen.hij is donker rood. 5 deurs uit 1994. Type met 2 spaak stuur en klep zonder plaat.
er hangt een 1.6 8v in met 140.000
om al vast wat leesvoer te in te winnen heb ik alvast een vraag.
waar moet ik motorisch even om denken, nakijken,?
zelf nu nog geen idee wat voor blok erin hangt.
morgen zal ik meer info plaatsen en nog wat foto’s.Robert
25 oktober 2013 om 17:55 #18181694waarschijnlijk de c1.6nz, zijn wel goeie blokjes.
je hebt waarschijnlijk 1 van de laatste f1 modellen (vierkante spiegels)25 oktober 2013 om 17:56 #18181695Een Astra F1 dus,
Denk dat het een C16NZ of een X16SZ is, als ik het bouwjaar zo zie.
Wat voor kleur binnenbekleding heeft-ie?Maar dacht dat je een corsa als daily had?
25 oktober 2013 om 18:17 #18181696Grijze bekleding. Dat hele oude. Grijze bumpers.oranje pinkers.
kat hangt tussen de draagarmen onder net blok.even het verhaal dan van deze week.
ik zocht een auto voor onze vakantie trip. Auto moest goedkoop zijn, met volle jaar apk en technisch in orde.
Dat was deze f volgen een bevriende garage.
auto had ik even vlug bekeken aan de onderzijde en buitenkantjeik ben volop bezig om een 5 deurs corsa b klaar te maken voor het daily rijden. Dat doe im in mijn werkruimte.
nu is het geval er niet gesleuteld mag worden. Deze week zijn er camera geplaatst. Sleutelen is nu echt onmogelijk.Mijn huidige corsa b project auto begint flink tw eteren met de kettingspanner. Nu al de hele week ratelt hij zeer hevig bij de ochtend start.
Ketting wil im niet latwn vervangen ivm moterwissel naar x16xe in de toekomst.Nu heb ik besloten de astra maar te kopen.
Meteen na aanschaf mag hij zich bewijzen door een lange afstand te rijden.normaal bekijk en rijdt ik de auto zeer serieus voordat im hem koop. Dus ben best wel zenuwachtig :jerry
Dus heb ik
25 oktober 2013 om 18:21 #18181697Dan heb je waarschijnlijk een GL. Een GLS kan ook grijze binnenbekleding hebben maar dat zie je niet zo veel.
GT uitvoering heeft ook grijs interieur ( heb ik ) maar die zie je al helemaal weinig.25 oktober 2013 om 18:33 #18181698
ik gok op die ;)
dan is het een gl ja.. gl staat voor geen luxe haha :P
beide van mijn astra’s waren gl-en, vermaak me er prima mee, hier en daar zelf maar wat luxe toe voegen.
weet niet hoe ver je moet rijden, maar over het algemeen zijn astra’s wel fijne auto’s en kunnen ze het ook zeker wel aan.
verder gewoon standaard zoals bij elke auto ff de vloeistoffen e.d. controleren.
na mijn idee kan er dan maar weinig mis gaan.
neem aan dat je het blokje wel hebt horen lopen, en dat het vinnetje gewoon mooi aan slaat.27 oktober 2013 om 15:21 #18181699
[IMG]http://i623.photobucket.com/albums/tt316/robert_corsa/DSC_0031_zps39478361.jpg[/IMG]URL=http://s623.photobucket.com/user/robert_corsa/media/DSC_0032_zpsaaf3bb02.jpg.html]
[/URL]27 oktober 2013 om 15:26 #18181700leuk dingetje, alleen wat roestig hahah.
is het echt een vakantie auto? of hou je hem na de vakantie er ook gewoon bij?27 oktober 2013 om 15:27 #1818170127 oktober 2013 om 15:30 #18181702Ziet er leuk uit, alleen ik zou echt wat aan die roest doen want na de winter is er niks meer van over.
27 oktober 2013 om 15:37 #18181703Roest is heel erg indd.
Even bij een bedrijf laten lassen en spuiten en zou ik zeggen!27 oktober 2013 om 15:38 #18181704Astra f uit 1992. Gl. Geimporteerd uit duitsland.
punten die opvallen.
. Geen cv
. Roest bij op ophanging achterbumper, hangt daar ook los
. Roest op wielranden achter
. Roest bij de wielranden in de wielkasten
. Roest binnenzijde wielkast ten hoogte van de vloer achterin in de auto.
. Balken, ophanging etc bikkelhard.
. Bodum heeft 1 gaatje.. Achterdempers zijn geel. Iets stugger dan anders.
. Werkend niet lekkend dakraam orgineel
. Nieuwe radiatieur, remmen voor, wiellager linksvoor, middendemper, grote beurt n nieuww apk.
. Rijdt verder heerlijk. Geen gerammel, geschud, of bij geluiden.punten om op te pakken.
. Radiatieur slang naar thermostaat is erg dik. Vervangen dus.
. Hendel moterkap in de auto hangt los
. Dashkastje plakt helemaal opem. Pennen afgebrokken.Afhankelijk van de werkruimte die ik wel of niet krijg, en zo ja, wanneer blijf ik de astra rijden.
heb nog wel 2 serieuze punten. Die licht ik wel toe in en andere topic.
27 oktober 2013 om 15:46 #18181705geen cv is normaal hoor..
je hebt een gl, de kaalste versie27 oktober 2013 om 15:55 #18181706Oke. Dacht dat het toen inmiddels wel eens standaard kon zijn.
stuurbekrachtiging heeft hij dan weer wel.27 oktober 2013 om 16:00 #18181707Hendel van motorkap kan je omhoog drukken, bij mij hing die ook los.
Even omhoog gedrukt en hing weer vast.27 oktober 2013 om 17:24 #18181708Goh, kon wel eens een zusje van de mijne wezen.
Ik heb ook een Astra F C1.6NZ uit 1992 :wub :wub
Welke datum heb jij erop staan ?
Die van mij is van 28-02-92.Alleen heb ik een GLS:
Wat ben je ermee van plan ?
Trouwens, de eerste type Astra’s rijden inderdaad super, ook in een GL versie :thumb
Success ermee :wors
Rik :D
27 oktober 2013 om 17:30 #18181709Ga er even naar kijkem
gaten in de wielranden smeer is gewoon even goed dicht met plamuur. En daarna even spuitbusje erover.
even wat roestomvormer erin voor hetplamuren. Voor tijdelijke aard kan dat wel. Rot niet hard verder danrik. Eigenlijk wil i, er niets aan doen.
voor zover het er nu uit ziet is het puur voor tijdelijk.
Mocht hij na de winter nog goed bevallen, dan knap ik het profersoies op. Zodat hij nog 3 jaar zou mee kunnen.
Alleen is het de vraag of ik er nog in rijdt, of iemand anders.deze is van 11de maand 92
het goede rijden komt mede door de aangepaste schokbrekers achter. Hierdoor is hij niet zo slap zoals de meeste fjes zijn op den duur.
.27 oktober 2013 om 17:38 #18181710Aha, nou ja, technisch red ie het zonder meer die 3 jaar.
Maar wat Mr F zegt, doe er wel wat aan de roest voor de winter “uitbreekt” want anders houd je geen F over.
Ik heb op technisch vlak absoluut geen klagen maar die roest he ? dat blijft een bron van zorg als je je F in goede staat wil houden.
Maar jij wil hem gebruiken voor je vakantie.Moet kunnen dacht ik zo :thumb
Rik :D
27 oktober 2013 om 17:46 #18181711achterdempers zullen dan wel vervangen zijn door monroe dempers, zie ik op de sloop ook wel eens voorbijkomen, rijdt de auto een stuk beter van.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.






