Astra F C14NZ toerental schommelt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F C14NZ toerental schommelt

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #18090124

    okeej,

    Controleer eens of de slang naar de tank vrij is, en niet verstopt zit.

    Willem

    #18090125

    De slang is vrij.
    Ik steek de koolstoffilter er niet meer tussen.
    Het probleem met het toerental blijft.

    Ook merk ik al een tijd als de motor koud is dat het remmen meer lawaai maakt als anders.
    Niet de remmen zelf, maar de rembekrachtiger denk ik.
    Als de motor warm is heb ik dit niet.

    Jeroen CT

    #18090126

    Remmen meer herrie met koud, Motorruitme of remmen zelf??
    al eens gekeken of de rembekrachtiger niet lekt, (moet onderdruk op staan als je na een uurtje de slang eraf trekt..)..
    dit kan ook valse lucht opleveren.

    Voetpakking al gecontroleer van je gasklephuis???

    Pakking inlaatspruitstuk wil ook wel lekken..

    Willem

    #18090127

    Pakking van het inlaatspruitstuk heb ik samen vervangen met de koppakking.
    Voetpakking is nieuw.

    De herrie komt van vooraan..dus ik denk van onder de motorruimte.
    Ik controleer eens de rembekrachtiger op valse lucht.

    Jeroen P

    #18090128

    ja je kan nu niet controleren of de gasklepsensor goed gemonteerd zit / defect is, ik weet niet of je het iedee hebt of er ook meer of minder uitlaatgeluid is bij gaslos.

    meestal als de gasklepsensor kapot is, bllijft de motor bij gaslos beznine inspuiten, en dat hoort niet..

    willlem

    #18090129

    Ik heb al 3 verschillende gasklepsensors geprobeerd.

    Als ik de slang aan de rembekrachtiger losdoe, staat daar totaal geen onderdruk op, ook niet 2min na afzetten motor.
    Is het een idee om eens de slang op het inlaatspruitstuk los te doen en af te dichten en zo eens te proberen?
    Dit kan toch geen kwaad?

    Jeroen P

    #18090130

    Willem kan het misschien aan de tankontluchtingsklep liggen als deze niet goed werkt gaat die ook raar lopen.

    #18090131

    Kan heel goed, als ie m heeft afgekoppeld krijg je valse lucht!!

    Ik ben er vaker mee bezig geweest, meestal als je deze loskoppeld loopt de motor niet lekker meer..

    Rembekrachtiger afdoppen om te testen kan geen kwaad, mocht je test gaan rijden let dan wel op, doet bijna niks remmen..

    Willem

    #18090132

    Klopt motor loopt dan erg beroerd maar ook zal het mm lampje gaan branden.

    #18090133

    Rembekrachtiger heb ik afgedopt, geen succes.

    #18090134

    Kijk dan ook is naar de tankontluchtingsklep.

    #18090135

    heeft ie niet.. word geregeld vanaf gasklephuis..

    Willem

    #18090136

    Oke herhaalde het , omdat je zei dat het heel goed daaraan kon liggen.

    Maar als hij die niet heeft houd dat ook op.

    #18090137

    Hij moet wel de slang vanaf de gasklep afdoppen als hij het Koolstoffilter afkoppeld, anders heeft ie alsnog valse lucht..

    willem

    #18090138

    Deze heb ik afgedopt.

    #18090139

    Het dunne korte slangetje dat van onderaan op het gasklephuis (naast de slang dat naar de koolstoffilter gaat) vertrekt en bovenaan op de zwarte kap toekomt. Van daar vertrekt er nog een dunne blauwe slang naar de luchtfilter.
    Wat is de functie daarvan?

    Jeroen

    #18090140

    @JeroenCT wrote:

    Het dunne korte slangetje dat van onderaan op het gasklephuis (naast de slang dat naar de koolstoffilter gaat) vertrekt en bovenaan op de zwarte kap toekomt. Van daar vertrekt er nog een dunne blauwe slang naar de luchtfilter.
    Wat is de functie daarvan?

    Jeroen

    De zomer/winterstandregeling is dat.
    In je luchtfilterbak zit een klep, die swinters openstaat en zomers dicht is.
    Dat is weer voor de temperatuur van de lucht die naar je blok gaat.

    Rik ;)

    #18090141

    En wat veranderd dat dan als die klep open of dicht staat?
    Als ik er nu in blaas, lijkt deze dicht te zijn.

    Jeroen P

    #18090142

    @JeroenCT wrote:

    En wat veranderd dat dan als die klep open of dicht staat?
    Als ik er nu in blaas, lijkt deze dicht te zijn.
    Jeroen P

    Das logisch, je moet knap blazen, wil je die klep bewegen haha.

    Nee, dit heeft geen invloed op jouw probleem !
    Wel spaart het benzine uit omdat je motor sneller warm is :)

    Rik ;)

    #18090143

    @JeroenCT wrote:

    Bij het losmaken van het gaskleppenhuis kwam ik tot volgende vaststelling:

    De darmen die op het gaskleppenhuis toekomen waren verstopt met korrels.
    Blijkt dat de korrels en het poeder uit het rond ding op de laatste foto komen.
    Ik veronderstel dat dit niet goed is?
    Wie kan zeggen wat dat is en wat de functie daarvan is?

    Groeten, JeroenCT

    hehe, dat ding heb ik dus ook hangen, hoe heet dat ding eigenlijk? :P
    zal van de week eens kijken hoe dat spul er bij mij uit ziet, ligt mij iets van bij dat ik onder mijn corsa gewoon die koolpot er uit gesloopt heb, zat onder de bumper als ik mij niet vergis.

    zo af en toe blijft mijn gas ook hangen, vandaar dat ik hem er dus maar eens ff tussen weg ga halen, anders maar ff verder in dit topic kijken :P
    bij mij gaat trouwens om een c1.4nz

    #18090144

    Actief koolstoffilter.

    Willem

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.