Astra F C14NZ toerental schommelt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F C14NZ toerental schommelt

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254077

    Hallo,

    Wanneer ik tijdens het rijden de koppeling intrap, begint het toerental te schommelen tussen +-1400 en 1600 toeren.
    Dit blijft schommelen tot wanneer ik stil sta, dan valt het terug naar 900.
    Soms heb ik geen problemen, andere keren schommelt het toerental erg.

    Ook als ik de koppeling intrap, om naar een andere versnelling te gaan, blijft het toerental soms 1sec hangen.

    Dit zowel bij koude als warme motor.
    Heeft 180000km

    Stappenmotor en lambdasonde zijn vervangen door nieuwe.
    Temp sensor door een gebruikte.
    Maar het probleem blijft hetzelfde.

    Iemand een idee?

    JeroenCT

    #18090100

    Ik heb hetzelfde probleem en ook een C14NZ motor. Ik ben ook wel nieuwsgierig wat het kan veroorzaken.

    #18090101

    Niemand?

    #18090102

    Ik denk zelf gasklephuis en gasklep schoonmaken, maar heb dat nog niet geprobeerd. Ik denk dat omdat als je toerental blijft hangen, dat misschien kan worden veroorzaakt doordat je gasklep blijft hangen in het gasklephuis, en dus pas later dicht gaat dan het loslaten van het gaspedaal, omdat het gasklephuis vies is van binnen.
    Dat schommelende toerental zou aan je Hall sensor kunnen liggen (ik heb er last van sinds mijn oude Hall sensor stuk ging, en ik die vervangen heb door een tweedehands exemplaar).

    #18090103

    blijven hangen en, schommelen van toerental is vaak valse lucht.
    controleer allen lucht en, vacuüm slangen op scheuren en,of ze goed vast zitten.
    de voetpakking van het gasklep huis wil ook vaak scheuren ,dit geeft de zelfde symptomen als jij beschrijft.

    #18090104

    Waar zit die hall sensor ergens?

    Groeten, JeroenP

    #18090105

    En wie geeft mij het onderdeelnummer van de gaskleppenhuispakking?

    Groeten, Jeroen

    #18090106

    De hall sensor zit in je ontstekingsvoet.

    #18090107

    Bij het losmaken van het gaskleppenhuis kwam ik tot volgende vaststelling:

    De darmen die op het gaskleppenhuis toekomen waren verstopt met korrels.
    Blijkt dat de korrels en het poeder uit het rond ding op de laatste foto komen.
    Ik veronderstel dat dit niet goed is?
    Wie kan zeggen wat dat is en wat de functie daarvan is?

    Groeten, JeroenCT

    #18090108

    Actiefkoolstoffilter is dat, zover ik weet kan je auto zonder deze filter prima functioneren. Maar hij zuigt normaal de brandstofdampen af en filtert ie. Bij vollast zuigt ie geloof ik pas de dampen af (zit een regelklepje).

    Ik sloop ze bij m’n A Corsa’s iig eruit, maar weet eigenlijk niet of ze voor de APK verplicht zijn.

    #18090109

    Hallo,

    Ik heb de gaskleppotentiometer vervangen en het probleem is opgelost.

    JeroenCT

    #18090110

    Mooizo :thumb

    Rik ;)

    #18090111

    Na een week weer van dat..

    Ondertussen heb ik het complete gasklephuis vervangen door een splinternieuw van een C16NZ motor.
    Met nieuwe pakkingen,
    gaspotentiometer
    en bijpassende stappenmotor, daar die anders is van een C14NZ.

    Alle slangen zijn dicht.

    Sinds enkele dagen merk ik een (grote) onderdruk in de tank als ik de dop eraf draai.

    Ik ben het bijna beu, ik sukkel er al bijna 6maand mee.

    #18090112

    Onderdruk kan ontstaandoo het niet of niet goed functioneren van het hierboven beschreven actief koolstoffilter.

    als je deze verwijderd moet je eigenlijk de slang welke van achter komt open laten zodat de tank kan ”ademen”

    deze klep word bediend door een vacuumklepje welek meestal aan de motor hangt.

    Willem

    #18090113

    Ik heb de actief koolstoffilter vervangen door een andere uit een C14SE.
    Maar ik kan deze dan misschien beter open laten, omdat hij precies niet goed werkt?

    #18090114

    Kan zijn, de C14SE is tot 1994 geleverd, en is ook de jongste niet meer.

    heb je er wel eens aan gedacht dat het klepje wat dit koolstoffilter bediend ook wel eens vol kan zitten met deze korrels???
    Misschien moet je die ook eens een aantal van mee nemen op de sloop..

    @ aapje: Dit klepje werkt niet alleen bij Vollast, maar ook gewoon bij deellast, en eerder alleen bij deellast, daar deze op de motorvacuum werkt.
    – laat het motorvacuum minimaal tot nihil zijn bij volgas, dan zal ze niet heel hard werken..

    Willem

    #18090115

    Het klepje heb ik ook vervangen.
    En als ik er onderdruk aanhang gaat dit open, je kan er dan in blazen.

    #18090116

    Klepje hoort electrisch te openen en te sluiten..

    Willem

    #18090117



    Het is toch dit klepje ?

    #18090118

    bij mij zag ie er zo uit:

    Kastje op peil B

    Ook bij mijn 8klepper singlepoint motoren

    Willem

    #18090119

    Dit heb ik niet, ben er zeker van.

    #18090120

    ja zou kunnen, hangt meestal niet bij de gasklep maar bij de ontsteking in de buurt..

    Ik heb wel een Astra-F 1.4i C14NZ hier gesloopt van 1992 die m wel had, dus zou nog eens kijken voor de zekerheid, anders de slangen geheel volgen..
    Deze 1.4i had ook de buisjes aan het gasklephuis zoals ze bij jouw zitten, maar dan met het klepje er nog bij..

    Of mijn kadett 1.6i dit klepje had, zou ik niet durven zeggen.

    Willem

    #18090121

    Nergens op geen enkele slang zit dat.

    Jeroen

    #18090122

    okeej, ja dat kan, slangen juist aangesloten op de pot.. (pijltjes staan erop..)???

    Willem

    #18090123

    Ja, ook naar gekeken.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.