Astra F buitenspiegel monteren (eraf gevallen in wasstraat)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F buitenspiegel monteren (eraf gevallen in wasstraat)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb een Astra F uit 1987. In de wasstraat is het hele kunststof deel vd rechter buitenspiel eraf gevallen.
    De onderdelen zijn nog allemaal heel, en moet er volgens mij “zo” weer opgeklikt kunnen worden.
    Alleen mij lukt dit absoluut niet. Hier is vast een goede truc voor. Wie helpt mij?

Bijgaand foto vd afgevallen spiegel.

Toen hier een nieuwe wasstraat was geopend was het de eerste 3 weken gratis… dus bijna elke dag door heen geweest.
    Eerste keer is ook me spiegel eraf gevallen daarna nog 3x..

Met een stevige platte schroevedraaier kan je de spiegel terug klikken.
    Als goed is kan het ijzer gedeelde in de spiegel ook eens worden uit geklapt zodat je eerst de kant van het glas kunt vast klikken op de deur.
    Je moet er flinke krachten op zetten en geduld hebben en niet met de spiegel gaan gooien als het niet meteen lukt.

heb je toevallig ook foto’s?
    ben wel benieuwd hoe een astra f uit 1987 er uit ziet haha
    :jerry :jerry

aan je spiegel te zien heb je een f2, dus denk dat je een 97 er bedoeld.
    maar ja, verder heeft astratd al beschreven hoe je het probleem op kan lossen :)

net eens even een poging gewaagd.
    Ik ging niet gooien met de spiegel, maar hij vloog wel 3 meter weg…

Ik heb met een schroevdraaier het metalen gedeelte in de spiegel uitgeklapt.
    Nu kan ik de 2 onderste “stokjes” (zie foto hierboven) wel ik het kunststof vd deur duwen, maar het lukt dan nog niet om het andere metalen stuk om het asje in de deur te krijgen. Ik duwde stevig met een schroevendraaier om het metalen beugeltje vd spiegel, en toen kwam het kunststof 3hoekje dat tussen de deurrubbers geklemd zit ook nog half los.

Zit dit kunststof driehoek alleen maar onder de rubbers geklemd, of zit dit nog op een andere manier vast?

Als ik eerst het metalen klemdeel vd spiel om het asje in de deur doe, dan lukt het niet om die “onderste twee stokjes” in de kunststof stukjes te krijgen.

Heb je nog andere tips, zodat ik als leek de spiegel zonder hem stuk te maken, weer terug vast krijg?

PS:Astra is natuurlijk niet uit 1987, maar 1997 :)

Voor hem helemaal van de deur te krijgen, moet je aan de binnenkant rubbertje eraf trekken en dan kan je dat kapje eraf trekken, daar achter zitten 3 schroeven.

Zou blijven proberen andere oplossing weet ik ook niet 1 2 3 of andere spiegel halen op de sloop voor 5 a 10,-.

je bedoelt het rubbertje om het stokje om de spiegel te kunnen verstellen? Dat heb ik eraf gehaald.
    In het stuk kunststof aan de binnenkant zitten ook gaatjes voor een speakertje, en zijn geen zichtbare schroeven. Kan ik dit stuk kunststof er ook afwippen?

Kapje aan de binnenkant trek je er zo af.
    Daarachter zitten 3 schroefjes en dan is het spiegelvoetje los.

De F2 heeft akelige spiegels. Die houdertjes gaan meestal kapot waardoor de spiegel niet lekker vast meer klikt. Een nieuwe immitatiespiegel koste meen ik 25 euro.

lang leve de fase 1 spiegels

Tijdperk van de kadett dus je kan een spiegel van 1987 erop zetten. :jerry

haha :angel

F1 spiegels zijn inderdaad het beste

F1 speigels zijn :thumb :thumb :thumb

I :wub Kadett speigels :)

Ik meende dat Soepkiepe ook al zei dat ie Kadettspeigels erop wilde hebben omdat ie die F2 ook zo lelijk vind/vond ?

Rik ;)

Niks mis mee met die f2 spiegels.. waarom zou je een auto van 97 uit willen zien van een model van 91 :sleeping :jerry

:jerry

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.