Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F Airco
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2012 om 20:34 #17252689
De Airco van mn Astra werkt helaas niet, wordt niet koud.
Wil hem op mn werk even laten checken, maar mn baas zei dat er een leiding vd airco te dicht langs het spruitstuk ligt en daardoor gaat scheuren.Maar vraag me af of er nog speciale airco-kwaaltjes zijn van de Astra F?
Betreft een Astra F1 C16SE ’94 met originele Opel Airco.4 oktober 2012 om 20:49 #18073046Als de leiding er licgt zoals ie hoort, is er niks aan de hand!!
die leidingen lopen best vlak langs het spruitstuk , bij onze V6 Astra-F loopt ie er echt pal langs, gaat ook prima!!
Let wel, Als de Astra uit 1993 of 1994 is zit er hoogst waarschijnlijk een DIAVIA R12 Airco in..
heb je foto’s van de bedienings schakelaars??
Willem
5 oktober 2012 om 16:26 #18073045Ze lopen wel zoals het hoort, maar dicht langs het spruitstuk.
Hier een foto: Het is echt origineel Opel!
5 oktober 2012 om 18:12 #18073044pomp gaat heel vaak lek
5 oktober 2012 om 18:21 #18073043En die zijn vrij prijzig neem ik aan?
5 oktober 2012 om 18:32 #18073042bij opel wel ja, heb er laatst ergens 1 besteld voor 200 euro
5 oktober 2012 om 19:42 #18073039Meestal gaan de leidingen in de buurt van aansluiting op pomp stuk, de leiding(en) scheuren daar, omdat de leidingen eingelijk v.a. daar over een te grote/lange overspanning ze niet gedragen
worden, en als de motor beweegt, dan juttert het dus constant, met als gevolg dat het op de lange duur een scheurtje wordt waardoor de vloeistof weg kan lekken. Toch vreemd ondanks dat flexibel tussen zit. Heb dat zelf al meerdere Astra’s F gehad, heb de pomp overigens nog niet stuk gehad op een Astra F.En dan gaat het dus om deze leiding, dit is een Astra F leiding van origine een X20XEV leiding. Of die bij andere motoren anders is weet ik niet.
5 oktober 2012 om 19:48 #18073038Ik heb ze bij alle 3 me f de pomp lek gehad, leiding ook 2x
5 oktober 2012 om 19:55 #18073037Tuurlijk, pomp kan ook stuk. Niet gebruiken is de grootste boosdoener volgens mij.
5 oktober 2012 om 19:57 #18073036had hem bijna altijd aan staan als die het deed
6 oktober 2012 om 20:30 #18073041pompen lekken indd veel te vaak.
komt door het niet/weinig gebruiken van de airco.De airco kun je laten afpersen, e.v.t met fluor.
dan is het lek wel te vinden.
of hij is gewoon leeg omdat er nooit wat aan gedaan is
of er zit wel nog koudemiddel in, maar te weinig om te koelen.
kan allemaal oorzaken hebben.Vervang gelijk ook je interieurfilter mee als je toch bezig bent! :thumb
en de airco kun je ook in de winter gebruiken (veel mensen denken dat hij alleen voor de zomer is)
airco haalt het vocht uit de lucht, waardoor je de ramen snel ontwasemd hebt ;)6 oktober 2012 om 20:31 #18073040ogjah!
als het de pomp zou zijn, haal dan geen op de sloop.
dat is echt drama!en de filter/droger mee vervangen. kost iets van 30 euro dacht ik
zit achter de bumper aan de bijrijderszijde6 oktober 2012 om 20:51 #18073034Ga hem op mn werk asap even na laten kijken ja.
Interieurfilter is net vervangen, doe ik altijd ieder jaar.6 oktober 2012 om 20:52 #18073035hoorde ook wel ergens dat er dan overdruk in het systeem is waardoor de pompen gaan lekken
6 oktober 2012 om 21:22 #18073033hoe bedoel je overdruk in het systeem?
airco heeft altijd overdruk.
hoge druk zit rond de 12 a 13 bar.
als de druk te hoog wordt wordt de compressor uit geschakeld.
druksensoren meten dit ;)7 oktober 2012 om 09:11 #18073032Stiekem zit ik te hopen dat hij gewoon leeg is maar ben bang van niet :P
Hopelijk zit de kop etc er weer op deze week en dan wil ik’m volgende week zaterdag even laten testen/vullen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.