Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F ’92 C1.6NZ MM lamp knippert + Motor stottert soms
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
28 mei 2012 om 11:20 #17248983
Hallo,
Allereerst wil ik mij voorstellen als een nieuw forum gebruiker hier.
Al een poosje op zoek hier op het forum over een probleem met mijn astra maar nog geen duidelijke oplossing gevonden.
Ik ben zelf geen automonteur maar probeer er wel iets van te snappen, wel redelijk goed met elektrisch.Maar goed fout omschrijving:
Het begon allemaal met een MM Lampje die soms begon te knipperen. Als deze knippert is het onregelmatig, snel en langzaam, dof en fel. Meestal was dit met een koude motor (miss vocht) en was het na ongeveer 20-30 min rijden weg. De motor houd niet merkbaar in en heeft volgens mij nog vol vermogen, ook is het brandstof verbruik nog redelijk normaal 1-12, 1-13 ongeveer. Als dit lampje aan het knipperen was stotterde de motor niet, zover ik merkte. Dit lampje knippert soms al voordat ik me motor start en soms brand die gewoon (zoals moet voor het starten).
2e probleem die later kwam.
Als ik constant 80-90 rijd stottert me auto soms, als ik dan even flink gas (meer toeren maken) was het weg of niet merkbaar. Ik denk dat dit gebeurt als ik met mijn auto laag toerig en constant rijd. Laatste tijd is dit erger maar soms heb ik er weer geen last van…. (Vaag..)
Wat ik geprobeerd heb:
Ik heb geprobeerd om met de peperclip methode mijn auto uit te lezen maar er kwam geen enkele code uit, knippert net zo raar als het 1e probleem.
Ik heb de bougie uit me 1e cil gehaald en bekeken of deze aangekoekt was. Dit was niet het geval en zag er nog netjes uit.
Ook heb ik al een injectiereiniger in me brandstof gegooid en flink mee gereden.Meer info volgt op aanvraag. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb op dit forum al genoeg wijze mensen zien posten.