astra f

Forumindex Forums Modellen Astra astra f

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214301

    Mijn Astra f 1.4 bouwjaar 1992 is vandaag ineens uitgevallen aan het stoplicht en niet meer aan de praat te krijgen.
    Heb alle bougies er een voor een uitgedraaid en geen enkele vonkt.
    Zijn er mensen in de buurt van Sittard-Geleen die mij misschien snel kunnen helpen.
    Aangezien mijn vrouw in het ziekenhuis licht en ik met onze dochters alleen alles moet klaren heb ik onze auto zsm weer nodig.

    Alvast bedankt ,

    Vriendelijke groet Ron

    #17553260

    Sorry, ik woon niet in de buurt, maar misschien een paar tips…
    Heb je uberhaupt stroom? Zekeringen gecheckt? Stroomverdeler?
    Sowieso succes en sterkte !

    PS: Gewoon de ANWB laten komen?

    #17553261

    Verdeelkap misschien kapot of de rotor die daarin zit..??
    Verder heb je overal wel spanning?

    #17553262

    Toerental sensor in ontstekings voet, makkelijkste is ontstekin van de sloop halen.

    Willem

    #17553263

    Vandaag ontsteking compleet vervangen,bobine compleet vervangen alles door gemeten,ook de kabels maar nog steeds geen vonk.
    Zou het als enigste optie alleen nog de computer kunnen zijn?

    Gegroet Ron

    #17553264

    jupz zou kunnen.

    Let op. computer kan je pakken van:

    deze comp op de sloop halen, scheelt een boel centen

    Corsa-A C12NZ / C14NZ met zelfde ontsteking type als je eigen motor
    Corsa-B C12NZ / C14NZ met zelfde ontstekingstype als je eigen motor
    Kadett-E C14NZ met zelfde ontstekingstype als je eigen motor
    Astra-F C14NZ met zelfde ontstekingstype als jouw motor

    Willem

    #17553265

    Vandaag de computer met bobine en complete ontsteking vervangen.
    Alle onderdelen kwamen uit een nog goed lopende sloop auto,maar helaas op alle bougies is nog steeds geen vonk te zien.
    Ra ra wat kan het nu nog zijn?

    Vriendelijke groet Ron

    Mijn motto altijd blijven lachen;)

    #17553266

    Accu leeg:o

    #17553267

    Dynamo ? bedrading ergens doorgefikt ofzo ?

    #17553268

    bougiekabels?

    groeten Twan

    #17553269

    Uit welke hoek van nederland kom je vandaan??

    misschien kan iemand je helpen het probleem op te lossen.

    Willem

    #17553270

    Zie eerste post:

    Zijn er mensen in de buurt van Sittard-Geleen die mij misschien snel kunnen helpen.

    ;)

    #17553271

    haha, dat is wel weer een schele actie haha..

    maar zit ik niet in de buurt helaas.

    Willem

    #17553272

    Vandaag gesleuteld met mijn monteur,die gelukkig even van zijn vrouw op zondag mocht werken.
    F*** zooi,nokken as gebroken tussen de 2e en 3e cilinder.
    Daardoor kleppen,klepstoters en alles wat er bij hoort vast gelopen.
    Ook de cilinder kop is van boven tot onder gescheurd.
    Hij zegt dat ik blij mag zijn dat dit niet gebeurt is met 120 op de snelweg.
    Dus met andere woorden het motorblok is opgeblazen.
    Hij heeft een compleet gereviseerd blok liggen van een 1.6nz gaat €250,- kosten met inbouwen.
    Tja voor dat geld koop ik geen nieuwe auto,recent nog nieuwe remschijven met blokken,winterbanden en apk er op gedaan en zonder problemen.
    Hij is nergens rot dus maken maar die handel.

    Gegroet Ron

    #17553273

    Hij sleutelen,en blok stuk.Toevallig heeft hij nog 1 rereviseerd blok voor een zacht prijsje:hmmz

    #17553274

    origineel gepost door rongrootenboer

    Hij heeft een compleet gereviseerd blok liggen van een 1.6nz gaat €250,- kosten met inbouwen.

    das niet mogelijk!!!! misschien een nieuwe koppakking en nieuwe d-riem maar blok zal echt niet compleet gereviseerd zijn!!!

    complete revisie kost iets meer!!!!

    #17553275

    Oke jullie hebben gelijk koppakking vervangen en d-riem met rollers en spanners plus waterpomp.
    Dit alles komt uit een vectra a met de orginele boekjes er nog bij.
    Is van familie geweest en heeft nu 117.000 op de teller staan.
    Auto is te rot om te maken en hoeft dus niet naar de sloop aangezien ik het blok kan gebruiken.

    #17553276

    raar verhaal zeg…….

    #17553277

    Bij de C16NZ mag er geen klepschade zijn bij kapotlopen distririem, of breken nokkenas.

    Kop gescheurd, dan zal of de nokkenasvast gelopen zijn, of juist de door de gescheurde kop de nokkenas gebroken.

    maar inderdaad, komt heeeeeeelllll weinig voor….

    Willem

    #17553278

    Hallo Willem

    het gaat om een 1.4nz en een aantal monteurs uit mijn buurt zeggen allemaal dat dit heel weinig voor komt.
    Ik heb gisteren samen met mijn monteur er aan gesleuteld en wist zelf niet wat ik zag.
    Precies door midden tussen de 2e en 3e cilinder.
    Gelukkig is het 1.6nz blokje wat er nu inkomt perfect in orde.

    Fijne dag,

    Ron

    #17553279

    okeej, dan heb je vaak wel kromme kleppen met een C14NZ

    een C16NZ, boek je qua prestaties en verbruik ook nog vooruitgang…

    Willem

    #17553280

    Eindelijk 2 dagen geleden mijn astra weer perfect lopend.
    Rij ik vandaag de kinderen naar school brengen heb ik ineens geen remdruk meer.
    Rechts achter uit het achterwiel loopt alle remvloeistof weg.
    Wat kan dit zijn en is dit makkelijk zelf te verhelpen?
    Misschien een kapotte remcilinder?

    Gegroet Ron

    #17553281

    Lekke remcilinder.

    is opzich goed te doen, en een remcilinder kost je de kop niet.

    Mocht je remvoering nat geworden zijn van de olie, deze ook mee vervangen.

    Vervang bijde kanten.

    Alleen die Veren kan je wel eens mee lopen klooien.

    Trommel los halen:

    – Wiel eraf
    – handrem los
    – Centrale moer los

    > dan is de trommel los, maar nog niet eraf.

    – wil deze niet lekker los, kan je je handrem terug stellen in de auto.
    – de trommel heeft wel eens een goede klap nodig om los te komen.

    Willem

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.