Astra F 1998 sleutels kwijt !

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F 1998 sleutels kwijt !

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258749

    Mijn buurvrouw is haar sleutes kwijt van haar astra f van 1998.
    Nu moet de auto weer zo goedkoop mogelijk bruikbaar gemaakt worden.
    Is het mogelijk om een contactslot met sleutel van de sloop te halen en deze in te lezen op de startblokkering?
    Of misschien ook de transponder van de startblokkering overzetten?

    Het inlezen zal ws met een opcom moeten gebeuren?
    Is er iemand in de omgeving van hollandscheveld met een opcom die dit kan?

    Grt. Arnoud

    #18154504

    De start onderbreker werkt samen met een kastje wat vlak bij je contactslot zit.
    Dus een ander contact slot + andere start onderbreker + chip die moet in de sleutel zitten.

    #18154505

    Heeft die wel een startonderbreker?

    8 jaar geleden is de F van me pa gepikt en naderhand heb ik zelf een sloop setje erin gezet.. Starte gelijk toen.

    #18154506

    Geen idee of die dat wel heeft.
    Ik zal de kappen rond het stuur er eens af peuteren en kijken of hier een kastje zit..
    Ik ging er eigenlijk zo van uit dat deze dat wel heeft.
    Daarom had ik ook het jaartal vermeld.

    #18154507

    Hoef je de kappen niet voor los te halen
    Als ze zo platte goedkope sleutel heeft heeft ze geen start onderbreking

    #18154508

    Volgens mij had ze een sleutel met ab voor cv.

    #18154509

    fase 2 astra moet ingeleerd worden iig

    #18154510

    Trouwens als ik een contactslot en transponder van de sloop ga halen kan dit dan ook uit een andere opel zijn of moet dit perse van een astra f zijn. Of kan dit ook van een corsa b zijn bijvoorbeeld.

    #18154511

    Vanaf wanneer is fase 2?

    #18154512

    1995

    een 98er is in ieder geval de f2 ;)

    #18154513

    Met opcom kun je toch een nieuwe sleutel inleren? Dus gewoon een nieuwe sleutel met chip en baard bestellen. Chip inleren en baard laten slijpen.
    Alleen even een slotje uitbouwen zodat de slotenboer de baard van de sleutel goed kan slijpen.
    Dan kun je de auto ook weer fatsoenlijk op slot doen. Slotenset van sloop moet je anders alle sloten(deuren, achterklep, contactslot en evt dashboardkastje) vervangen.

    #18154514

    Nou deze auto moet zo goedkoop mogelijk rijdend gehouden worden.
    Het is voor hun niet belangrijk als de deuren niet op slot kunnen.
    Een sleutel en inleren kost al gauw ruim 100, 00 euro bij de dealer.
    Hij moet ook binnenkort voor de apk en dan is het wel makkelijk als de auto gestart kan worden.

    #18154515

    Ah ok, sleutel inleren kan met opcom wat 15euro kost. En ik denk zelfs dat er wel mensen op dit forum zijn die dat voor je willen/kunnen doen. Sleutel via ebay bestellen is iets van 50euro: http://www.ebay.de/itm/Original-Opel-Schlussel-mit-Transponder-Rohling-Astra-F-Corsa-B-Tigra-Neu-/321126245460?pt=DE_Autoteile&hash=item4ac49da454″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Of als iemand je de startblokkering kan uitschakelen, voor 15,50 de set sleutels.
    http://www.ebay.de/itm/SCHLIESSZYLINDER-ZUNDSCHLOSS-2x-SCHLUSSEL-OPEL-/390613347423?pt=DE_Autoteile&hash=item5af25eac5f” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Evt dan een universeel klik-open-klik-dicht systeem voor 13euro en klaar:
    http://www.ebay.de/itm/Neu-Auto-Funkfernbedienung-fur-Zentralverriegelung-Verriegelung-Car-Lock-System-/140993935704?pt=DE_Autoteile&hash=item20d3e4b958″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18154516

    ik zal eens verder door zoeken.
    ik weet het niet heel zeker, maar die start onderbreking gat via die kabels aan je contact slot.
    als jij er een contactslot in zou zetten van een ouder model (neem die van mij als voorbeeld, ik heb geen startonderbreking) dan zijn die kabels toch ook niet aangesloten?

    of zou dat nou juist net het punt zijn, dat ze niet aangesloten zijn? ;)

    #18154517

    als er geen startonderbreker op zit en, het moet goedkoop zijn dan gewoon het contact er uithalen en, met een schoevendraaier starten :D

    #18154518

    meest makkelijke oplossing…

    startonderbreker verwijderen..
    contacslot op stuurslot draaien,
    vervolgens terugdraaien.. en weg is stuurslot
    dan een schakelaartje tussen de bedrading… en starten maar

    simpel as..

    #18154519

    dat kan met een aftermarket startonderbeker maar als het zo 1 is met imobilizer en chip ,dan heeft het geen zin omdat die in de ecu is geprogrammeerd zolang die geen signaal krijgt start die niet

    #18154520

    zat ff wat te googelen, nu ik het zo zie kan het heel goedkoop met een ander slotje denk ik zo.
    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=2&t=17962&start=75″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    daar staat wel wat info over de sleutel en de zender verhaal ;)

    #18154521

    Sleutel moet ingeleerd worden, de chip waar t om gaat zit in de ecu

    Als je naar de sloop gaat, moet je dus ook een andere ecu ( zelfde motorcode ) meenemen
    Dan ben je ook 100euro kwijt, dus ff sleutel bij de dealer op chassisnr bestellen is t makkelijkst, en waarschijnlijk net zo duur

    Marc

    #18154522

    En hoe kan het dat ik het paar geleden zelf compleet sloop setje heb in gebouwd??? zonder in leren en die poespas?

    Of is alleen de diesel zonder startonderbreker?

    #18154523

    als je deze sleutel hebt da zit er startonderbreking op.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.