Astra F 1997 Startproblemen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F 1997 Startproblemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Dag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb 2 weken geleden voor het eerst een auto aangeschaft bij een garage. Dit betreft een astra F uit 97 X1.4NZ. Ik heb geen verstand van auto’s dus vandaar dat ik graag contact zoek met de experts :angel

Bij de proefrit starte de auto niet meteen, maar met een booster wel in één keer. vervolgens een aantal dagen probleemloos gereden, maar krijgt nu last van startproblemen.

even een aantal feiten op een rij:
    – op het dashboard gaan geen rode/oranje lampjes branden tijdens het rijden
    – 1 keer gehad bij 70 km/h in versnelling 5 dat het vermogen een aantal seconden wegviel
    – 30 km/h in versnelling 3 zorgt soms bij afremmen en versnellen voor dat wat abrubt stottert, maar kan ook aan het lage toerental liggen. (het toerental klinkt niet laag. toerenteller ontbreekt)
    – al een aantal keer dat hij niet de 1e keer start, maar de 2e keer wel meteen.
    – vanmorgen na 200 meter gereden te hebben, bij het afremmen in versnelling 2 afgeslagen, op het moment dat hij normaal gesproken niet zou afslaan. Nadat de motor is afgeslagen bleef knipperlicht/allarmlichten aan zonder dat ik die aan heb gezet. vervolgens 3 keer geprobeerd te starten (5 seconden startmotor), maar starte niet. vervolgens de sleutel eruit en opnieuw in het contact gestoken waarna de auto meteen aansloeg.
    – tussen de middag 2 x een ritje van een kilometer gemaakt zonder startproblemen.
    – vanavond bij het wegrijden de motor niet aan kunnen krijgen. met behulp van collega zijn auto startkabels aan de accu gehangen waarna hij wel starte.
    – als ik de sleutel op contact zet hoor ik 2 seconden de benzine toevoer motor draaien
    – ik ruik geen benzinelucht.
    – lampje op de accu brand niet
    – startmotor klinkt niet traag