astra f 1994 sedan 1.4

Forumindex Forums Modellen Astra astra f 1994 sedan 1.4

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

heb eens een vraag op je versnellingsbak zit een hendeltje waar je kopelingskabel aan zit bevestigt.waneer je de kopeling intrapt zie je die hendel opzij gaan en komt ervanuit de transmisie? een buisje naar buiten toe,nu zie ik dat er langs daar een klein beetje olie mee komt.
    kan dit een keering zijn die lek is en zo ja is dit makkelijk zelf te vervangen.
    hoop dat ik het goed heb uitgelegt en iemand hier een andwoord op heeft

had van willem al eens het andwoord gehad dat hij mischien lekt tussen onstekingshuis en blok maar daar is de olie die ik zie te licht van kleur voor vergeleken met me motorolie

je bedoelt de schakelstang op je versnellings bak ? verder komt er geen asje uit. (ruikt die olie heel sterk dan is het vaak v.bak olie)

of je bedoelt het druk lager of de vork ervan maar die kun je niet zien als de bak gemonteerd zit ?

juist die bedoel ik . langs die schakelstang lekt hij wat olie
    wist niet hoe ik het precies moest uitleggen

kan je daar iets aan doen om het lekken te stoppen en zo ja is dit zelf te doen

is het echt lekken dat er druppels uitkomen ?
    of zweet hij een beetje ?

nog nooit gezien dat ze daar lekken helemaal boven in de bak ?

er zal waarschijnlijk een keering in zitten maar die kun je zelf niet vervangen ,
    om de schakelstang eruit te krijgen zal waarschijnlijk de bak uit elkaar moeten.

meer druppels
    en echt alleen aan die stangwaar hij de bak ingaat
    wel is het alleen met het rijden als je de schakelstang gebruikt
    met stilstaan niet wat wel normaal is lijk mij

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.