Astra F 1.7 TDS '98 (Slechte Start)

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Astra F 1.7 TDS '98 (Slechte Start)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Ik heb sinds 2 weken een opel Astra F 1.7 TDS uit 1998, nu is alleen het probleem dat de auto vanaf het begin geen problemen heeft vertoond. Maar nu de afgelopen 2 dagen slaat hij niet lekker als hij koud is, ik zit er aan te denken dat het misschien aan de gloeipluggen kan liggen. Maar nu wil ik eigenlijk de auto uit lezen, maar heb nog geen kabel. Heb al wel verschillende programma’s, misschien dat iemand mij hier verder kan helpen.

Aan de TDS valt weinig uit te lezen aangezien dit een volledig mechanische diesel is. De gloeipluggen kun je heel makkelijk testen door ze los te halen en er 12 volt op te zetten vanaf een accu. Pas wel op want ze worden gloeiend heet als ze nog werken!
    Brandt je voorgloeilampje nog wel in de dashboard?

Het voorgloei lampje brandt inderdaad, maar ik heb het idee dat er is gerotzooit met de auto. Vandaag viel me op dat de groene lampjes in het dashboard van de knipperlichten ook niet werken. Tevens miste er in het zekeringen kastje op enkele plekken een zekering. Terwijl er wel degelijk contacten achter zaten, maar het was helaas een redelijke goedkope auto. Waarbij de garantie niet is besproken, dus ik denk dat er bij het bedrijf toch weinig te verhalen valt. Misschien is het wel iets kleins, dat ik zelf ook op kan lossen.

Ik zou even beginnen met de zekeringen aan te vullen, wellicht dat de lampjes dan ook weer gaan werken. Ga je de gloeispiralen nog even testen?

De gloeispiralen ga ik nog testen jah, maar ik denk dat daar de oorzaak ook zit. Want als ik hem start en dat was dus weer van morgen, lijkt het dat hij niet goed aanslaat op alle cylinders. Dan loopt hij even onregelmatig en komt er slecht verbrande diesel rook uit de uitlaat.

Afgelopen dinsdag was het zover, mijn waterpomp begon te lekken en op 180 km verlor ik mijn totale inhoud van koelvloeistof ongeveer 4 liter. Dus een nieuwe waterpomp, distrubutieriem en ook maar 4 niet gloeibougies. Auto loppt weer als een zonnetje.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.