astra f 1.4nz naar 2.0 8v

Forumindex Forums Modellen Astra astra f 1.4nz naar 2.0 8v

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216664

    dag mensen

    ik heb een vraag ….
    ik heb een astra f 1.4nz uit 93
    maar de 1.4 loopt op het einde en drom
    wil ik er een 2.0 8v in leggen
    maar wat moet ik dan allemaal veranderen
    de computer moet van de 2.0 8v zijn
    maar de kabelboom moet die vann de hele auto vervangen worden of alleen het motor gedeelte ,kan ik die van de 2.0 dan gwoon in de kabel boom van de auto duwen ????

    mvg mike

    #17599473

    als je vermogen meer als 40% stijgt geloof ik dat je em dan moet laten omkeuren bij de RDW,je zal dan een hoop moeten aanpassen, remmen , aandrijfassen, motorsteun , kabelboom en, vast nog wel meer dingen, omkeuren is ook niet goedkoop ik dacht iets van 500 euro .

    volgens mij heeft een 1.4 60 pk
    en,een 2.0 v8 116 pk

    40% van 60 is +/- 24 dus het vermogen wat je max mag hebben zonder dat die omgekeurt moet worden is 84 pk
    anders ben je ook niet verzekert en, is de kans groot dat je auto nooit apk goed gekeurd word.

    dit is wat mij bij staat ik weet het niet 100% zeker.

    #17599474

    dat verhaal van omkeuren 500 euro geld allang niet meer..

    tegenwoordig kost het rond de 50 eurie en als je pech hebt 98 eurie..

    dus dat kost je bijna al niks!

    #17599475

    en met de apk maakt het al helemaal niks uit,ik had een kadett 1.3 met 2.0 16 v en komt er gewoon door..

    als je maar 4 cil blijft,anders wordt het gekker!

    #17599476

    is je uitstoot niet hoger dan? :hmmz

    #17599477

    niet alleen motor,

    assen, remmen, bak, kabelboom

    #17599478

    zou m wel omkeuren als je zo ver in vermogen stijgt..

    Dure keuring geld alleen nog voor voertuigen van ’98 en nieuwer die meer dan 40% in vermogen stijgen.

    @ b07: Mileu en uitstoot eisen zijn gelijk voor elke motor, dus nee, de percentages van giftige stoffen is niet te hoog…

    er word meer uitlaat gassen uitgestoten, maar met de zelfde PERCENTAGE, deze percentage word gemeten, niet of er meer uitlaatgassen zijn..

    zo mag een 1.4 8V 0,5% Co stationair en 0,3% Co op toeren uitstoot hebben, maar voor mijn 2.5 V6 geld de zelfde norm.

    @ Opelpower89:

    – Je zal ook de naven kabelbomen versnellingsbak aadrijfassen en uitlaat aan moeten passen op de Bigblock motor.

    – Heel verstandig is, ook om Subframe te wisselen voor een zwaardere (6 bouten bevestiging tov 4 van de 1.4), en natuurlijk de remmen aanpassen..

    Remmen is ten slotte BELANGRIJKER als rijden!!!!

    Willem

    #17599479

    bedankt mensen

    dus moet ik hem dan op nieuw laten keuren
    de rest om bouwen is dan ni zoon problleem
    kan ik wel de zelfde motor steunen gebruiken?

    mike

    #17599480

    maar hoe zit het dan met de verzekering ,ben je wel verzekert als je em niet laat omkeuren?

    #17599481

    @ Opelpower89

    motorsteunen van de 2 liter motor zijn nodig!!

    Je moet er van uit gaan dat je zo goed als alles nodig hebt van de 2 liter motor.

    Let op, je moet ook de benzine pomp vervangen indien je van een Centraal ingespoten motor naar Multipoint ingespoten motor gaat, C14NZ is Centraal ingespoten, de C20NE is een Multipoint ingespoten systeem.

    @ b07:

    Je bent officieel niet verzekerd omdat de auto niet aan de richtlijnen van het kenteken voldoet.

    Willem

    #17599482

    En ga dan gelijk voor een c20xe blok…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.