Astra erbij

Forumindex Forums Modellen Astra Astra erbij

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

Sinds een kleine week staat er hier een Astra F station voor de deur uit 1996 met 225.000 km op de teller.
    De reden:
    Ben sinds november werkeloos geraakt door een super rotmanier van mijn baas.Na ruim 9½ jaar eruit gedonderd.Kan terug komen als Flexwerker,maar daar pas ik voor.Dat verdom ik.En dat terwijl het zoontje van de baas mede eigenaar geworden is (21 jaar!! is ie pas) .
    9½ hard gewerkt voor de zaak en als een vuilniszak buiten gezet.
    Dus moest ik ook m’n bus inleveren.
    Ik zal dus nog een auto erbij moeten hebben en heb gekozen voor een Astra F.Hier heb ik er in het verleden ook al twee van gehad,dus niet helemaal onbekend terrein voor me.

Moet zeggen,voor zijn 18 jaar en 225.000 kilometer op de teller rijdt ie voortreffelijk! Het is een 1.4 maar zo lekker stil.Stiller dan de Volvo V40 die we hebben !!!!!

De Kadett heb ik geschorst,want voor 3 auto’s MRB te gaan betalen,wordt me ff teveel.(wel ga ik gewoon naar M&M Opeltreffen in Dronten met hem)

De Astra was gebruikt,in de ruime zin van het woord.Maar dat maakt mij niet uit,vindt het leuk om zo’n auto op te knappen.
    In de rechterdeuren zaten wat flauwe schampdeuken en die zijn er voor 80% eruit.Verder moest ie goed worden schoongemaakt worden,binnen en buiten.
    Ook wieldoppen gekocht die het plaatje geheel compleet maken.
    Ik heb alleen even deze foto van het moment dat ik hem net opgehaalt had.

Ook even de Astra’s die ik in het verleden gehad heb.

wordt vervolgd!!!!!

Leuk wagentje :thumb
    Daar is bij mij de Opel virus begonnen :jerry
    Wij hadden een blauwe station …
    Heerlijke wagen …
    Veel heerlijke en veilige kms ermee

Veel plezier, en hopelijk veel updates die we kunnen volgen ;)

een update:

Van de week zijn we naar de sloop gegaan voor wat kleine en grote dingen.Ik wilde er een veiligheidsrek in hebben en spatlappen stonden ook op m’n verlanglijstje.Ook een andere pookhoes was welkom.
    Zo gezegt zo gedaan.
    Veiligheidsrek was €20,- de spatlappen €0,- en de kleine snuisterijen €0,- pookhoes €0,-

En fijne dag dus!!!

Verder heb ik de Astra nog een keer schoongemaakt met Textielreiniger van de Kruidvat.Werkt perfect!!Het interieur ziet er weer netjes uit.Ook het dashboard is om door een ringetje te halen.
    Verder kwamen er zo goed als nieuwe wieldoppen binnen,er op gezet en het staat gelijk een stuk beter!! Lijkt wel een nieuwe Astra 1.4 met ruim 2 ton!
    Maargoed,hier wat foto’s van vandaag.Was trouwens een supermooie dag!
    Aanstaande vrijdag moet ie gekeurd worden,ben erg benieuwd hoe hij er doorheen komt.Sowieso de achterdemper is af,en wordt dan gelijk gerepareerd.

wordt natuurlijk vervolgt!

Mooi! Let wel goed op, naast de wielkast randen roest het ook hard in de wielkast zelf (rond de 2 gaatjes waar rubberen doppen inzitten en op nog plekken in de buurt. Had dit al behandeld maar roest opnieuw bij mij. Vandaag dan maar om een opzetstuk staalborstel voor op de haakse slijper gegaan, en volgende week eens opnieuw en beter behandele, die doppen laat je beter weg trouwens!

@ Astra 1.4NZ Dan ga ik dat even in de gaten houden.
    Eerst wacht ik de keuring maar af,want er is wel wat gelast aan de onderzijde,met name de voortrein.Eerst dat afwachten en dan kan ik er alsnog wat geld tegenaan gooien om hem helemaal opte knappen.
    Dankjewel voor de tip!!!!!

Graag gedaan! Heb em laatst op de brug gehad en lekbak bestuurderskant is al goed weggeroest.. Maarja mijn heeft ook al 210.000km dus dan valt hij nog mee via koffer veel dinitrol proberen spuiten richting wielrandjes zelf en hopen dat het gelukt is want je kan er bij een hatchback haast nie bij -,-
    Veel succes nog en op naar de volgende update he! Welke uitvoering is het eigelijk?

Nette Astra hoor!

Die doppen zou ik trouwens maar eens lekker laten zitten, of wil je dat je dorpel vol loopt met vuil en water? :shock:

Komt niks in jong, als je ze erin laat roest je plaatwerk daar gwn hard weg..

@ Astra 1.4 NZ

Dit is een Merit uitvoering.De rode op de bovenstaande foto was ook een Merit uitvoering.De groene was een Diamond uitvoering,dus een vrij luxe.

Maar als hij goedgekeurd wordt vrijdag dan ga ik er een Diamond uitvoering van maken hahahaha
    Nee hoor,voorlopig blijft hij zo even.
    Als ik in de slappe was zit,wil ik wel de bumpers gaan wisselen voor gespoten exemplaren.Dat ziet er net even mooier uit.
    Zo zag mijn eertse Astra (Merit) eruit ……….

Hier kwamen de meegespoten bumpers erop…….

Wat stond dat mooi!!!!!!!!

@Astra 1.4 NZ wrote:

Dit wil ik toch even tegenspreken -offtopic

Jaja :D

Mijn F heeft 512.000 kilometers gereden.
    er is al aan alle kanten gelast, maar nog nooit daar !!!
    Wielkastranden uiteraard schoonhouden maar die rubber doppen thv je dorpel in de achterste wielkasten, NOOIT weghalen.

Inderdaad komt die dorpel anders vol drek en zooi te zitten terwijl daar doorheen/bovenlangs wel je KOKERBALK zit!
    Deze balk is erg belangrijk voor de stevigheid van heel je auto.

Rik heeft gesproken :agent

Rik :angel

@KadAstra-EF wrote:

@Astra 1.4 NZ wrote:

Dit wil ik toch even tegenspreken -offtopic

Jaja :D

Mijn F heeft 512.000 kilometers gereden.
    er is al aan alle kanten gelast, maar nog nooit daar !!!
    Wielkastranden uiteraard schoonhouden maar die rubber doppen thv je dorpel in de achterste wielkasten, NOOIT weghalen.

Inderdaad komt die dorpel anders vol drek en zooi te zitten terwijl daar doorheen/bovenlangs wel je KOKERBALK zit!
    Deze balk is erg belangrijk voor de stevigheid van heel je auto.

Rik heeft gesproken :agent

Rik :angel

Rik

Waarom roest dat dan bij mijne zo hard aan beide kanten? aan onderhoud zal het niet gelegen hebben.. Nu ja, ben de doppen toch kwijtgeraakt in de dorpel.. Dus, mogen die gaten toe of moeten ze openblijven (met dop dan)?

En inderdaad, die meegespoten bumpers doen veel aan de luxe uitstraling ;)
    En hoe is een Merit uitgerust ten opzichte van een gl of gls ofzo? Anders zou ik zeggen, bij mijn gls lag er voorbereiding voor leeslampen achteraan, gewoon aansluiten en klaar :thumb

Ik denk dat de Merit een instap model was.Hetzelfde als de LS bij mijn Kadett.Daar zit niets in.
    Het enigste wat de Astra heeft is verlichting in het dashboardkastje.
    Verder zou ik het niet weten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.