Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Klinkt net als zovelen de laatste tijd als de krukassensor… Afgelopen week hebben zich hier wel meerdere mensen gemeld met dit probleem.. ALleen de foutmelding op cilinder 4 wijkt af van de andere symptomen..

Had vorig jaar hetzelfde met mn astra g 1.4 16v.

Soms ging het motormanagement lampje aan en verloor de wagen vermogen.
    Foutmeldingen onder andere stand gaspedaal en een of andere sensor.

Bleek uiteindelijk de ECU te zijn, deze vervangen en alles liep weer goed.

Schijnt een Astra-ziekte te zijn.

Welke foutcode krijg je? En wat js je motorcode?

Klinkt mij toch als bobine probleem? Imitatie? staat er olie in de bougie schacht? Anders eerder denk ik een luchtmassaprobleem ipv krukassensor.

Dan den ik dat dat lekje of de bobine nogsteeds het probleem is.

olie wat in de de kamer waar de bobine zit word niet verbrand, dit is buiten de motor namelijk.

Willem

Mijn broertje had laatst hoe die het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar een vlam door knoeien van olie op het uitlaatspruitstuk.
    Nou dat snel geblust (met water). Dus twee dagen daarna kreeg die ook problemen met zijn bobine. Ik kijken. Stond er gewoon water bij 1 bogie in het gat en dus onder water. Drooggemaakt en loopt weer als een tierelier. Nu mag die natuurlijk nooit meer olie bijvullen met warme motor.

Oja dus olie blijft er ook in staan en dan gaat je bogie niet goed werken olie geleid geen stroom en olie tussen de bobine en de bougie is dus geen vonk. Soms wel soms niet verooraakt dan stotteren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.