Astra Cabrio 1.8 16v

Forumindex Forums Modellen Astra Astra Cabrio 1.8 16v

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,
    ik ben lars, en ik heb 2 weken geleden voor weinig een Astra F Cabrio Bertone 1.8i 16v gekocht. Foto’s volgen. Nu moet er nog redelijk wat aan gebeuren. Uitlaatspruitstuk lekt iets, denk dat ik m wel kan lassen, remblokken voor en achter versleten, 4 nieuwe banden. Dak is overigens helemaal heel, geen lekkages niks. Ziet er allemaal erg netjes uit. De distributieriem is nog niet zo gek lang geleden vervangen, en nu lekt mn waterpomp al. Gehoord dat dit eventueel alleen de o-ring is. Schokbrekers zijn ook versleten

Elektrische ramen werken aan de bestuurderskant niet helemaal goed, bestuurdersraam gaat niet open, knopje is lam voelt het, elektrisch bedienbare spiegels werken ook niet.
    Heeft iemand nog tips voor het onderhouden/vervangen van onderdelen aan deze auto?
    Hij heeft 166000 gelopen.

mvg. Lars

Als je de waterpomp loshaalt doe er dan meen een nieuwe pomp in en tevens een nieuwe distributiespanner (riem is niet perse noodzaklijk)
    Zou gewoon nieu uitlaatje kopen, lassen is enkel uitstellen.

riemspanner zit toch op de waterpomp?

Dit is m:

Jij hebt een x18xe of c18xe(l) spanner is gewoon los van je pomp. Moet linksom gespannen worden en mag je niet te vasr draaien. Zit namelijk op alluminium oliepomphuiscgebout met een torx bout. Mooi cabriotje. Een van de mooiste cabriomodellen van opel.

ja het is een x1.8xe. collega’s van mij hadden wel eens gesleuteld aan zo’n ding voor de beun en die zeiden dat de waterpomp de distributieriem spant. maar dat is dus niet zo. scheelt weer wat werk heb ik het idee. iemand nog ideeen voor mn elektrische ramen en spiegels? zouden dat gewoon de knopjes zijn of is het iets anders?

ik gok op de motortjes van de ramen en spiegels

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.