astra blijft niet constant 90 graden

Forumindex Forums Modellen Astra astra blijft niet constant 90 graden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229406

    Er zijn al veel van dit soort vragen geweest maar ik ben het spoor even bijster,
    Onze astra g x1.6xel uit 99 blijft niet op de 90 graden koelvloeistoftemperatuur staan. Zodra ik ga rijden zakt hij terug naar de 86a 87 graden. Wanneer ik stil sta loopt hij op naar de 90.
    Verwarming werkt verder prima.
    In eerste instantie dacht ik meteen aan de thermostaat dus deze heb ik vandaag vervangen, maar dit gaf geen resultaat. Ik heb hierna de temperatuursensor vervangen maar nogsteeds blijft hij niet constant op 90 graden staan. Wat kan het nu nog zijn??

    Vriend van mij vertelde dat het ook te maken kon hebben met een te grote radiator, misschien dat meer mensen dit probleem hebben.

    #17772964

    Ik denk dat het met dit weer normaal is? Die van mij blijft ook tijdens het rijden iets onder de 90 graden staan… Niks om je druk over te maken, lijkt mij. Het is gewoon koud buiten en als je dat ook nog gaat rijden stroomt koude lucht langs de auto.

    #17772965

    Volgens mij is dit normaal hoor.

    Mijn Astra F heeft dat ook wel, maar wat wil je ook.
    Verdamper voor de LPG, koude rijwind en verwarming zorgen er allemaal voor dat het koelwater afkoelt..
    In het ene deel van het systeem is het warmer/kouder dan in het andere maar het wordt wel rondgepompt dus je krijgt temperatuurschommelingen.

    Nogmaals dit is mijn mening.

    groet, Rik

    #17772966

    ok, dan is het goed, alleen heb ik nu voor niks alles zitten vervangen:mad:
    Ben gewend dat mijn kadett en voorgaande auto’s tijdens het rijden netjes contant met het wijzertje omhoog blijven staan… De astra doet het namelijk al een tijdje (ook voordat het begon te vriezen)
    Het gaat in principe ook maar om een “paar” graden maar ik wil gewoon dat alles goed werkt…

    #17772967

    met dit koude weer is dat normaal

    #17772968

    Jup, mijn X16XE hangt rijdend ook rond de 85 a 87 graden.

    Willem

    #17772969

    @blackbull: je had in “mijn” topic over de thermostaat het er ook al over.
    Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.
    Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.
    Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.
    Maar nu weet je het iig zeker!
    Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)

    #17772970

    ik heb ook zo het zelfde probleem, alleen wilde mijne gisteren niet eens in de buurt van de 90 graden komen????
    hij bleef constant bij 80/82 graden hangen terwijl ik 50 km heb gereden, autosnelweg en binnen bebouwdekom.
    mijn hield zelfs ook nog in. ik zou echt niet weet wat het is, ben een noob hierin.
    iemand die idee heeft???:wors het gaat om een 1.6 16v geloof dat het ook een x16xel motor is. bouwjaar van mijn astra g is 2000.
    is alleen sinds gisteren. kan het gewoon met de kou te maken hebben? :hmmz
    alvast bedankt.

    Gr. Varun

    #17772971

    ik heb ook zo het zelfde probleem, alleen wilde mijne gisteren niet eens in de buurt van de 90 graden komen????
    hij bleef constant bij 80/82 graden hangen terwijl ik 50 km heb gereden, autosnelweg en binnen bebouwdekom.
    mijn hield zelfs ook nog in. ik zou echt niet weet wat het is, ben een noob hierin.
    iemand die idee heeft???:wors het gaat om een 1.6 16v geloof dat het ook een x16xel motor is. bouwjaar van mijn astra g is 2000.
    is alleen sinds gisteren. kan het gewoon met de kou te maken hebben? :hmmz
    alvast bedankt.

    Gr. Varun

    #17772972

    Mijne doet dat ook, hangt net boven de 80 als ik rijd. Als ik stil ga staan komt hij tot net over de 90 en dan slaat de fan aan.

    #17772973

    :) Rigoreus voor die 3 graden schommeling :D Maar nu weet je het iig voor de toekomst.

    Als je thermostaat open blijft, blijft het water continu door het hele systeem incl. de radiator gaan en wordt het dus nooit warm. Je kachel meestal ook niet.
    Andersom gaat het water nooit door de radiator maar alleen door de motor en kan ie veel te warm worden.

    #17772974

    origineel gepost door xladage

    @blackbull
    : je had in “mijn” topic over de thermostaat het er ook al over.
    Toen waren we er volgens mij al achter dat alles goed werkte.
    Vervangen van de thermostaat was dus niet echt nodig geweest.
    Zoals ik daar ook al zei, als alles goed werkt, lekker laten zitten allemaal.
    Maar nu weet je het iig zeker!
    Als je de oude thermostaat in een potje koelvloeistof legt blijft hij goed, kan je hem nog een keer terugzetten in geval van nood (en alleen in geval van nood!) ;)

    klopt, alleen heb ik ook andere verhalen gehoord en gelezen dus in zo’n geval denk ik better safe than sorry…
    Ach ja, nu is dat ook weer nieuw, de auto wordt er iig niet slechter van :-)
    bedankt voor de reacties

    #17772975

    Dat klopt, en je bent weer even lekker aan de klus, vind ik ook altijd wel leuk en rustgevend ;)

    #17772976

    Je ziet ook wel eens mensen die de grill afgeplakt hebben…
    Of voor een meer elegante oplossing:

    Opel Grill Blende

    Geen idee of het ook goed is voor je auto…

    #17772977

    maakt opzich niet uit, als ie maar niet te warm word.

    En ja, zelfs met een goed werkende thermosstaat is de temperatuur lager dan in de zomer.

    mijn schommelt nu ook tussen de 85 en 90 graden, normaal tussen de 92 en 102

    Thermosstaat is recent vervangen.

    Willem

    #17772978

    Bij het rijden zit die zo weer geheel links… deed de F ook.
    De E GSi deed dat niet…

    #17772979

    Die van mij ging ook weer helemaal naar links. Thermostaat vorig weekend vervangen, en alles opgelost

    #17772980

    Toch blijf ik van mening dat het niet goed is voor de motor, Erik. Ik was ook diegene die denkt dat de radiateur nu gewoon teveel koude lucht pakt. De radiateur is gewoon groot en je hebt geen airco waardoor deze vol in de wind zit.

    Ik heb nog nooit met een auto meegemaakt dat dit gebeurd. Bij mn mercedes ging de auto van 1 op 6,5 naar 1 op 4,8 door een thermostaat die defect was. En nu ik de 82 graden thermostaat bij de corsa heb vervangen voor een 92 graden blijft deze nu ook netjes op 90+ staan.

    Die optie om de grill dicht te maken is een mooie oplossing, beter dan mijn idee om de helft af te plakken met karton :D

    #17772981

    dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

    maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

    ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

    #17772982

    als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

    #17772983

    origineel gepost door caponetyuh
    als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

    Koude lucht voor in de luchtfilter is wat jij bedoeld denk ik.
    maar het probleem hier is dat de radiateur waar de koelvloeistof doorheen gaat de motor te veel koelt waardoor de motor niet op de optimale temperatuur is voor de beste prestaties. tenminste dat denk ik dan:P
    verbeter me als ik uit mijn nek lul:o

    #17772984

    origineel gepost door caponetyuh
    als je wil controleren zet een stuk karton voor de radiateur en gril dan zie je van zelf dat de temperatuur op gaat lopen dan krijg die geen koeling van de wind :)

    post hierboven verkeerde quote gebruikt! juiste quote is deze
    mijn excuus hiervoor

    Gr Varun

    #17772985

    origineel gepost door krasy
    dan ga ik ongetwijvelt een domme vraag stellen

    maar hoezo de gril dichtmaken :wtf, is toch juist goed voor de verbranding koude lucht.

    ik dacht altijd dat altijd liever 10 graden te koud dan te warm ?

    GVD:swear alweer verkeerde, deze is dan wel goed:P

    #17772986

    Lucht komt toch op 2 manieren in de filterbox ???
    En je hoeft niet de hele grill dicht te plakken…

    #17772987

    Ik zou me er niet te druk over maken :P

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.