Astra bj 2000 x 1.6 SZR stationair toerental te hoog

Forumindex Forums Modellen Astra Astra bj 2000 x 1.6 SZR stationair toerental te hoog

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Wie oh wie kan mij helpen

Ik ben in het bezit van een opel astra g uit 2000 zie hierboven.
    Sinds eenige tijd begint indien ik wat langer stil sta voor een stoplicht mijn MM lampje te branden omdat mijn toerental te hoog is.
    Dit is ook zo na het starten van de motor maar zodra deze te lang dit toerental blijft draaien gaat het lampje aan. continu 1300 toeren

Een andere garage dan de opel heeft met een universeel apparaat de computer uitgelezen en deze gaf een vervuilde gasklep aan.
    Deze is inmiddels gereinigt echter zonder resultaat.
    Hierop zelf de stappenmotor schoongemaakt echter geen resultaat, vervolgens vervangen dit resulteerde wederom in geen resultaat.
    Toen maar een nieuwe lambadasone er in. ( wederom geen resultaat )
    EGR gereinigt wederom geen resultaat.

Een flesje met spul in mij benzine tank gegooid om de injectoren enz enz te reinigen Geen resultaat.

Voor ik nu ook nog eens de egr ga vervangen zou ik toch wel wat meer info willen hebben wat het mogelijk zou kunnen zijn.
    Straks koop ik een egr en is het probleem weer niet opogelost.

Is er iemand in de buurt van Zaanstad/Wormer die eens zou kunnen kijken.

Dit allemaal is begonnen 1,5 maandat nadat mijn auto een kleine beurt heeft gehad ( APK ) en er een nieuwe katalysator onder is gezet.

Hoop dat iemand iets weet of kan helpen.

Dank

Pakking tussen gasklephuis en inlaat, en van de stappenmotor wel vervangen? Die kunnen valse lucht trekken en dat kan dit probleem geven.

Misschien dat de gaskabel ergens in een knik geschoten zit en daardoor de gashevel onnodig aantrekt?

Geen idee of de pakking tussen de gasklephuis en inlaat lek is. Heb geen idee waar dit zit ? Heb je misschien een foto.
    Bij de stappenmotor zit geen pakking. Deze is vervangen en er zat alleen een rubberen ring op.

gaskabel blijft niet hangen

Morgen maar opnieuw uit laten lezen bij een opel garage heb reeds een afspraak gemaakt.
    Mocht het weer een storing zijn van de gasklep dan ga ik maar de pakking proberen.

Wordt vervolgt in iedergeval bedankt voor de info.

Die grote zwarte kap (paddestoel) achter de motor los, dan ben je bij je gasklephuis. Paar bouten en moeren eraf, dan kan je het gasklephuis eraf halen. Onderop het gasklephuis zit een pakking die nogal eens lek wil raken

Bedoel je dit ?

Zo ziet het er bij mij ook uit.
    viewtopic.php?f=5&t=150080

er zit op je gasklep en regelaar aan de zijkant
    gaskleppositionsensor vervang die maar dan is het opgelost
    heb het zelfde probleem gehad lang na gezocht
    maar toch gevonden hahaha

Geachte forum posters,

Heb net een stuk pakking papier gehaald omdat de opel garage al dicht was.
    Kosten 2,35 :-)

Zoals de foto’s die in dit topic staan gekeken naar de pakking en ja hoor deze was inderdaad stuk dus trok vals lucht aan.
    Pakking nagetekend en uitgeknipt en geplaatst en wat schets mijn verbazing probleem opgelost.
    Loop weer regelmatig schat ik in 850 toeren.

Hoe blij kun je hier mee zijn. Nou heel blij. :thumb

Wel 110 euro achter de wagen ivm aanschaf stappenmotor en lambdasonde :swear maar gelukkig rijd mijn auto weer top.
    Voortaan kom ik hier eerder voor ik naar de garage ga dan vielen de kosten nog mee 2,35.

Thanks allen die op mijn oproep voor info hebben gereageerd. SUPER

Een blije vader die nu met de Astra het weer aandurft om met de auto op vakantie te gaan naar Frankrijk.

Ps wel een verzoek. de orginele pakking is dikker dan die ik nu zelf heb gemaakt ( 0,5 mm ) nu.
    Is het verstandig een orginele pakking te bestellen of hebben jullie zoiets van lekker laten zitten kan geen kwaad ?

Nogmaals bedankt voor de reaktie’s.

Ik zou zeggen dicht = dicht. En anders kan je er misschien nog eens twee stevig op elkaar lijmen als deze ene toch weer gaat lekken.

je kan een pakkingkje halen bij de Opel, leg je die in de auto, met het gereedschap wat je nodig hebt, kan je m onderweg altijd nog wisselen.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.