Astra benzine klinkt kort als Diesel direct na de start

Forumindex Forums Modellen Astra Astra benzine klinkt kort als Diesel direct na de start

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Dag mensen.

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Astra 1.6 uit 2007.
    150.000 km op de teller.

Bij een koude start klinkt de motor de eerste 2 a 3 seconden als een diesel.
    Ik vermoed de hydraulische klepstoters die nog even op oliedruk moet komen.
    De moter loopt voor de rest als een zonnetje.

Kan dit kwaad?
    Is dit makkelijk op te lossen zelfs?

Dankjewel!

Opeltje17
    Deelnemer

Zijn de nokkenas verstellers, eerst de filtertjes verwijderen van de solenoids en een keer olie verversen, is het dan niet weg allebei de nokkenas verstellers vervangen.

Dag Opeltje17,

Dankjewel voor de info.
    Ik ben even verder gaan googlen op de nokkenasverstellers en de puzzel past.

Ik heb nog garantie, dus dit gaat een klus voor de garage worden.

Zelf heb ik geen ervaring om het kleppendeksel te gaan loshalen. Dus sowieso uitbesteden maar.

Groet, Bas

Opeltje17,

Die solenoids van de nokkenasverstellers zijn van buiten bereikbaar.

Is dat gewoon een kwestie van het torxboutje loshalen en naar buiten trekken?
    Zitten de filters ook op die solenoids?

Zit hier een afstelling op, of is dit een vast geheel waar ik niks verprutsen kan….

Dankjewel.

Groet, Bas

swebbie
    Deelnemer

Wat voor olie zit er in? bij deze blokken willen de hydro stoters wel eens tikken bij gebruik van 10w40,

Opeltje17
    Deelnemer

Jep 1 torx boutje los per solenoid dan trek je ze er zo uit.

Zitten er voor en achter één in.

Daar zitten de filtertje’s op deze eraf halen en effe olie verversen kijken hoe ze dan klinken anders vervangen.

Filtertjes uitgebouwd.
    Zagen er niet slecht uit, maar dat wil niks zeggen.

Komende dagen maar een kijken of het vebeterd is.

Misschien alsnog even flushen en nieuwe 5W30.

Anders helaas laten vervangen.

Moet ik alsnog nieuwe filters inbouwen of gewoon zonder blijven rondrijden?

Dankjewel!

Opeltje17
    Deelnemer

Filtertje’s weg laten, is alleen voor de inloop periode van de motor, maar zijn er nooit uitgehaald door de dealers.

crunch81
    Deelnemer

Even een tip voor je, dat bespaart je een HELE HOOP ellende. Ik heb pas hetzelfde gehad, EXACT hetzelfde. Ik hoop voor je dat ik het mis heb maar ga er maar vanuit dat beide nokkenas verstellers defect zijn. Wat gebeurd er nou als je in de garantie zit? Ze gaan kijken en zien inderdaad speling op een van de twee nokkenas verstellers en gaan er dan een vervangen om geld te besparen. Je snapt natuurlijk wel wat er gaat gebeuren, probeer dan maar eens duidelijk te maken dat als het geluid voor de helft is afgenomen dat ze die andere ook moeten vervangen!! Been there, done that, echt, wees daar duidelijk in mocht het zover komen, je wilt niet weten hoe wat ik mee heb gemaakt om die tweede te laten vervangen. Het is uiteindelijk gelukkig na alle tevredenheid opgelost!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.