Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra 8v 1995 kleppen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 08:02 #17225420
Hallo beste mensen,
Mij werd aanbevolen het hier te vragen.
Ik heb een astra 1.6 8v uit 95 station
Waarvan de koppakking pas is vervangen en ook het inlaatspruitstuk.
117.700km op de tellerMijn broer had hem warm laten lopen zonder vloeistof.
Inmiddels reed hij weer netjes zonder problemen.2 weken 100km rijden later….
Nu deed hij als je startte altijd al even tikken en dat ging als je gas gaf weg.
Dat gebeurde wel vaker.
Maar nu gaat het tikken niet meer weg.
Met wynns geprobeerd, dan word het minder, maar gaat niet weg.
Het is ook een vrij harde tik, de auto verliest ook kracht.
Hij gaat nog net niet ploffen maar dat scheelt niet veel..
Ik heb de kleppendeksel verwijderd en gekeken.
De nokkenas zitten wat krasjes op maar geen bramen ed.
Van de acht kleppen zitten er 3 los in, die kan ik 0.5cm bewegen naar links en rechts.
De andere 5 zitten vast, als ik de nokkenas draai blijven die 3 los zitten.Nu zijn mijn vragen:
Horen die 3 kleppen los te zitten? (niet speling maar gewoon los)
Zijn ze die vergeten aan te draaien of hoe ze dan ook vast zitten, met de koppakking vervangen?
Moet ik die drie kleppen vervangen?
Kan ik dan niet beter meteen alle 8 de kleppen vervangen?
En wat kost dit ongeveer.Bvd
1 september 2010 om 08:50 #17723389IK ben bang dat daar verder geen redden meer aan is!
Kunt het beste opzoek gaan naar een andere, goeie kop! Zal niet al te veel kosten lijkt me!
1 september 2010 om 09:38 #17723390warm laten lopen zonder vloeistof?????
1 september 2010 om 12:41 #17723391Nu zijn mijn vragen:
Horen die 3 kleppen los te zitten? (niet speling maar gewoon los)
Zijn ze die vergeten aan te draaien of hoe ze dan ook vast zitten, met de koppakking vervangen?
Moet ik die drie kleppen vervangen?
Kan ik dan niet beter meteen alle 8 de kleppen vervangen?
En wat kost dit ongeveer.
dit is echt raar:
ik heb jouw verhaal 3 keer opnieuw gelezen, jij :wors kan voelen dat de kleppen speling hebben?
heb je de nokkenas-klepstoters en veren los gehaald om de klepspeling te controleren?
of begrijp ik dit verkeerd! (laat je klep niet los als de cylinderkop er nog op zit)
ik neem aan dat de motor zonder olie heeft gelopen, of bedoel je echt dat er geen koelvloeistof in zat.het tikken van de motor in het begin zijn je hydrolische klep stoters, die naar een paar seconden weg gaat omdat de olie druk dan op pijl is (een 16v klinkt erger:D)
maar als jouw tik niet weg gaat blijft er een klep stoter hangen, maar dit is gis werk omdat er veel open vragen zijn!ik neem aan dat jullie zelf de koppaking hebben vervangen, anders begrijp ik het verhaal je broer niet.
1 september 2010 om 14:43 #17723392Kleppen laten los als de kop erop zit!
ja presies.Het heeft niets met het warm lopen te maken, Dat is gerepareerd door een monteur.
Hij liep weer netjes zonder herrie, alleen met starten hoorde je de klepstoters even.Als je de kleppendeksel eraf hebt, kan je tussen de nokkenas de kleppen zien.
Drie van die kleppen liggen los. De overhangende plaatjes dus ik weet ook dat het ronde ding met veer de klep is.Zie filmpje: Let niet op het commentaar
http://www.youtube.com/watch?v=vIkWVtF47Xs
Nog even kort… mijn broer is een eikel … als je gaat rijden en je auto word 105 graden en de fan gaat niet aan… dan moet je stoppen met rijden en de wegenwacht bellen….
Als je blind doorrijd en niet reageert dan gaat je koppakking, inlaatspruitstuk ed kapot door de hitte.Dit is allemaal bij een opel monteur weer gemaakt.
De klep-problemen zijn erna begonnen, dus ik denk dat de bejaarde monteur van mijn vader iets is vergeten aan te draaien oid, hij is op vakantie vandaar dat ik hier mijn gal spui.1 september 2010 om 16:12 #17723393oooooooooooooh nu bebrijp ik het, heel goed van je die film:D
waarom die los zitten is omdat de nok er al voorbij is, jouw stoters zitten aan de anderre kant,sorry mijn fout.
maar dat er speling op zit is niet erg,maar tot op zekere hoogte dan..ga is compressie meten!
toch denk ik dat klep stoter stuk is, dat is die dikke ronde pijp met een pikkie die aan de anderre kand van je klep zit
hhahahah en je broer is geen eikel, hij heeft er geen verstand van zoals jij+ een hoop anderre mensen die met lampjes van de olie of water gewoon door rijden.
als jij zeker weet dat er iets los zit draai de nokken as brug aan gewoon sleutel op zetten en voorzichtig voelen of er wat los zit! maar voorzichtig doen!
is die tik als of er iets los zit of als of je speling heb?
1 september 2010 om 17:01 #17723394De andere 3 plaatjes zitten veel te los, ze kunnen teveel bewegen naar links en rechts, op en neer.
De andere 5 kan ik helemaal niet bewegen niet links rechts op of neer.Het lijkt alsof er geen druk op die plaatjes staat. (veersysteem ofzo)
Ik heb er geen verstand van hoor maar ik neem aan dat er een veerend deel ergens zit die die klepjes, plaatjes aandrukt.Nu heb ik de auto van mijn vader overgenomen en de monteur is nu op vakantie. Die komt de 18e terug.
Mijn ideee is dat hij met monteren van de kop iets vergeten is aan te draaien ofzo…. (Ik mag hopen van niet)
Nu moet ik elke dag naar mijn werk met de auto dus das best irritant.
Kan je hiermee doorrijden of moet het alla minute gemaakt worden?1 september 2010 om 18:49 #17723395het veer gedeelte is alleen maar voor je klep omoog te houden! dit heeft niks te maken met de speling. tja het blijft moeilijk om achter een pc jouw probleem te begrijpen en te helpen. het is beter om het met eigen ogen te zien.
persoonlijk denk ik niet dat er iets los zit, want als je de nokken as door zal draaien gaan de anderre los zitten en de 3 die nu los zitten weer goed vast zitten.
controleer zelf maar, gewoon krukas bout met de klok mee draaien en dan anderre cilinders testen.
1 september 2010 om 19:42 #17723396volgens mij blijven dezelfde losstaan ik ga morgen nogmaals de deksel eraf schroeven….
1 september 2010 om 19:52 #17723397Als je naar de bovenkant van de klepveren kijkt, staan die dan allemaal even hoog?????? zoja, dan zijn je hydraulische klepstoters kapot!!!!
Vervang ze gelijk alle 8 anders zijn over een tijdje de andere weer aan de beurt.
2 september 2010 om 04:22 #17723398:swear volgens mij staan ze even hoog ik ga werken maar ik kijk vanmiddag nog even.
2 september 2010 om 05:41 #17723399origineel gepost door erwin78
Als je naar de bovenkant van de klepveren kijkt, staan die dan allemaal even hoog?????? zoja, dan zijn je hydraulische klepstoters kapot!!!!Vervang ze gelijk alle 8 anders zijn over een tijdje de andere weer aan de beurt.
Mee eensch zal het toch gaan zoeken in de klepstoters
2 september 2010 om 13:27 #17723400ik denk dat we het wel eens zijn hier dat het de klepstoters zijn die stuk zijn:D
2 september 2010 om 15:06 #17723401Die heeft die monteur dus of niet leeggedrukt en of gesloopt met de koppakking vernieuwen.
Ik zal hem eens vriendelijk :argue vragen, of ik nu garantie heb. haha
Ik moet alleen even wachten tot hij terug is van vakantie…Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Dank u :wors
4 september 2010 om 12:17 #17723402vandaag heeft de startmotor het begeven dus wellicht was dat getik daarvan??
Ik ga straks even langs de sloop dan hopen we maar dat dat het was…. :wtf
4 september 2010 om 15:13 #17723403motor staat vast doet niets meer dus we nemen aan dat de klepstoters eruit liggen, misschien iemand een idee?
De olie is plakkerig en er zit vrij veel bruine troep aan de nokkensas.
4 september 2010 om 18:40 #17723404Als ik jouw was, zou ik maar gewoon een motortje van de sloop op de kop tikken, denk dat je daar beter mee af bent.
4 september 2010 om 20:09 #17723405:o twv 1000 euro net gerepareerd, behalve de kleppendeksel, dus dat lijkt mij niet.
Een revisiekop lijkt me goedkoper…Ik zal moeten wachten tot de monteur terug is van vakantie.
Ik baal alleen als een stekker, je denkt dat je iets goeds koopt omdat de geschiedenis bekent is en dan gaat het juist kapot.6 september 2010 om 10:21 #17723406ik denk dat ERWIN 78 wel gelijk heeft, een motor van de sloop is goedkoper dan een revisie cylinderkop.
vergeet niet dat je niet alleen de cylinderkop moet betalen, maar ook de koppakking set en db-riem.
als je dat in de garage laat doen ben je weer meer dan 1000 euro kwijt.ehh als je toch zo’n tik had in je motor is dan niet je db-riem spanner los gekomen?
kan je de motor niet meer rondraaien met de hand of met de startmotor.
merkte je dat de power uit het blok steeds minder werd?je zal toch moeten wachten tot die monteur weer terug is, en ik hoop dat je geluk heb:) maar meestal …….
:wtf -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.