Astra 2.0 Dti '99 start slecht

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 2.0 Dti '99 start slecht

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Beste forumleden,

Mijn opel astra 2.0 Dti uit ’99 start sinds een paar weken erg slecht, maar alleen als hij minimaal een halve dag stil heeft gestaan. Als ik bijv. stop bij een tankstation onderweg en na een paar minuten weer start is er niks aan de hand.
    Ik heb het volgende probleem. Ik start ’s ochtends, de auto slaat vrijwel direct aan, maar begint dan direct in te storten. Als ik op dat moment gas wil bij geven kan dat niet, ik trap het pedaal wel in maar er gebeurd niks… Dan slaat hij af en moet ik vervolgens een 20- 30 sec lang starten plus voorzichtig spelen met het gas voordat hij hortend en stotend tot leven komt. Ik moet de auto daarna nog een minuutje laten draaien anders rijdt hij verschrikkelijk.
    Ik heb zelf het idee dat het de gloeiers zijn want anderhalf jaar geleden werd mij bij de garage gemeld dat het motorlampje, dat altijd een paar minuten blijft branden na koude start, te maken had met een wat mindere gloeier maar dat ik daar nog wel een tijdje mee kon rijden.
    Mijn vraag is dus; zou dit probleem daar mee te maken hebben, en, zijn gloeiers vervangen net zo makkelijk als bougies bij een benzinemotor? Ik heb weinig ervaring met diesels… Gaat dit gewoon met een bougiesleutel? En waar zitten ze bij de 2.0dti?
    Ps. ik heb de eerste jaren dat ik deze auto had nooit een gloeilampje gezien, ook niet bij vorst enzo. Sinds anderhalf jaar zie ik dus wel een gloeilampje, zij het slechts enkele seconden.
    Alvast bedankt voor jullie hulp,

groetjes, Dirk

inderdaad de gloeiers is vervangen ??? je zou ook aan de lucht massa meter kunnen denken hebben wij hier met de 17 diesel gehad ook koud rot lopen net niet blijven lopen gloei stiften vervangen en de lucht massa meter en onds probleem was over ,,,dit was bij 120.000 km ongeveer inmiddels 140.000km en nog steeds goed .en dat mm lampje geeft het al een tijdje aan he .

let op het lijkt het zelfde als bougie,s vervangen maar het wil wel heel erg graag breken

voor mij zou ik zeggen breng naar de garage of anders doe als volgd laat motor net warm draaien.stop zetten zoek de gloeiers op bekabeling losnemen,en met een lange dop(12mm) liefst zeskant heel voor zichtig de gloeier op lossen dan wd 40 spuiten en even laten inwerken dan heel voor zichtige heen en weer draaiend de gloeier er uit draaien een keer extra spuiten met wd 40 weegt niet op tegen een afgebroken gloeier .het monteren is smeer de schroefdraad schacht in met graviet vet zodat hij niet vast rot in de alu kop ..

zitten op ongeveer de zelfde plaats als bougie,s te zien aan het draadje wat er boven aan vast zit .

dus voorzichtig heid geboden setje gloeiers kost tussen de €75 en €100 afhankelijk waar je ze haalt die van champion zijn prima bij brezan of de automateriaal zaak zaak dealer stuk duurder.
    kijk voor de prijs http://www.hbase.nl en via kenteken onderdeel zoeken .

bert

Al eens naar je Retourslangen gekeken van je verstuivers ?
    Deze drogen uit en dan krijg je valse lucht bij je brandstof en dan gaat hij zo slecht starten.

komt vaak voor bij deze typen motoren.
    Als ze vervangt (Alleen orginele opel slangen en T-stukjes pakken anders is het monteren klote)

En voorgloeien doen deze motoren pas bij 5C en lager.

Succes ermee.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.